برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

آزمون آیلتس برای مهاجرت

حداقل نمره زبان برای مهاجرت + معرفی کتاب های آیلتس آکادمیک

هر فرد یا زوجی که یکی از آن‌ها دارای مدرک زبان با حداقل نمره آیلتس 6.5 آکادمیک، حداقل تافل 79 تا 93 یا حداقل PTE 58 تا 63 کسب کند، به راحتی می‌توانند برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری اقدام کنند که این حداقل نمره زبان برای روش‌های دیگر به غیر از تحصیلی از جمله مهاجرت کاری تا نمره‌های 6، 5.5 و حتی 4.5 یا 5 (بسته به کشور مقصد) نیز قابل قبول بوده و همچنین برای روش‌های به غیر از تحصیلی، لزوما مدرک آیلتس، نیاز نیست که آکادمیک باشد و معمولا متقاضیان برای دیگر روش‌های مهاجرتی آیلتس جنرال (General) اخذ می‌کنند.

همچنین معمولا برای اکثر مقاصد محبوب مهاجرتی نیز اینگونه بوده که با اطلاق ویزا به متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سال (و گاها تا 21 سال) نیز اجازه همراهی داشته و اگر متقاضی از طریق تحصیل رفته باشد، به همسر اجازه کار تمام وقت تعلق خواهد گرفت. اگر هم متقاضی از طریق کار رفته باشد نیز در اکثر مقاصد مهاجرتی به همسر هم اجازه تحصیل و هم اغلب اجازه کار هم تعلق خواهد گرفت. برای فرزندان نیز در اکثر مقاصد محبوب مهاجرتی، حق تحصیل تعلق خواهد گرفت؛ منتهی اغلب هزینه تحصیل کودکان تا وقتی که یکی از والدین شهروندی کشور مقصد را اخذ نکرده باشد، رایگان نخواهد بود.

در کیس‌هایی که شخص متقاضی همراه دارد، معقوله‌ی اجبار برای مدرک زبان عموما و اغلب صرفا برای خود شخص متقاضی خواهد بود و معمولا برای همراهان (در صورت تمایل به تحصیل یا اشتغال به کار) اجبار به ارائه مدرک زبان نبوده و یا اینکه ارائه‌ی آن بعدا نیز امکان پذیر خواهد بود و تمرکز اصلی مهارت و نمره زبان برای متقاضی اصلی اقدام کننده است.

پیشنهاد می گردد: معرفی بهترین  کتاب زبان آزمون آیلتس

نمره زبان مناسبت برای مهاجرت

برای کسانی که در دانش زبان انگلیسی سطح متوسطی دارند باید گفت که بسته به میزان تلاش فردی و خرید کتاب آیلتس مناسب، شخص می‌تواند بین 3 تا 6 ماه می‌تواند به سطح زبان ایده‌آل برسند و برای آزمون، اخذ مدرک زبان و سپس مهاجرت اقدام کنند. برای شروع پرونده پذیرش تحصیلی و کاری نیازی به ارائه مدرک زبان معتبر است؛

حال همان ابتدا یا در حین پروسه پرونده مهاجرتی (اما تا قبل از اعزام به مقصد) و بنابراین اگر مدرک زبان و دیگر مدارک و الزامات لازم را برآورد نموده، می‌توانید از همین الان برای شروع پرونده مهاجرت خود اقدام کنید و بعد از شروع پرونده مهاجرتی نیز می‌توانید برای تکمیل هرچه بیشتر بهتر مهارت زبان خود همچنان آموزش ببینید.

توصیه ما به شما این است که هرچه سریعتر برای شروع پرونده خود اقدام کنید و الزامات مورد نیاز مسیر مهاجرتی خود را برآورد نمایید؛ چرا که قوانین مهاجرتی بسیاری از مقاصد محبوب مهاجرتی جهان، ممکن است در سال هم چندین بار در جزئیات یا حتی کلیات تغییر کنند. برای مثال برای درخواست انواع ویزای کانادا برای مهاجرت کاری یا تحصیل در کانادا نیازمند کسب حداقل نمرات زبان، ارائه مدرک تحصیلی، انگیزه نامه و دیگر مدارک الزامی خواهید بود. که در جدول زیر می‌توانید حداقل نمرات مورد نیاز برای مهاجرت را مشاهده کنید:

نوع ویزا حداقل نمره مورد نیاز در آزمون آیلتس
ویزای دانشجویی حداقل نمره زبان 6.5 (و ترجیحا به عنوان یکی از شروط اکثر دانشگاه‌ها، نمره هیچ یک از 4 بخش آزمون نیز کمتر از 6 نباشد)
نیروی کار ماهر فدرال 5.5 الی 6 (حتی کمتر بسته به کشور مقصد)
نیروی کار ماهر اسکیلد تریدز مهارت گفتاری و شنیداری 5، خواندن و نوشتاری 4
مشاغل رده 0 یا A در طبقه‌بندی ملی مشاغل برای کشور کانادا 6
مشاغل رده B در طبقه‌بندی ملی مشاغل برای کشور کانادا 5 در مهارت‌های گفتاری، شنیداری و نوشتاری و 4 در مهارت خواندنی
ویزای استارت آپی 5 در مهارت‌های گفتاری، شنیداری و نوشتاری و 4 در مهارت خواندنی
برنامه مهاجرتی آتلانتیک 4 در مهارت‌های گفتاری و نوشتاری، 5/4 در مهارت شنیداری و 5/3 در مهارت خواندن
ویزای خوداشتغالی 4 در مهارت‌های گفتاری و نوشتاری، 5/4 در مهارت شنیداری و 5/3 در مهارت خواندن
طرح کشاورزی-غذا 4 در مهارت‌های گفتاری و نوشتاری، 5/4 در مهارت شنیداری و 5/3 در مهارت خواندن
شهروندی 4 در مهارت‌های گفتاری و نوشتاری، 5/4 در مهارت شنیداری و 5/3 در مهارت خواندن

لازم به ذکر است که کسب نمرات بالاتر در هر گروه شانس پذیرش و اخذ ویزا را افزایش می‌دهد. برخی از رشته‌های درسی و یا موقعیت‌های شغلی ممکن است به فراخور نیاز خود نمره بیشتری را طلب کنند.

اعتبار دیگر آزمون‌های زبان و آزمون‌های زبان آنلاین

برای مقاصد انگلیسی زبان مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، نیوزلند، سنگاپور و… عموما 3 آزمون آیلتس، تافل و PTE مورد قبول هستند که آزمون PTE نیز به مراتب برای کشور استرالیا به نسبت دیگر کشورهای نامبرده بیشتر اعتبار دارد. اما دیگر مدارک زبان فرعی دیگری که در دوران کرونا نیز مورد قبول واقع می‌شده، اکنون متاسفانه دیگر مورد قبول نیستند؛ برای مثال آزمون زبان دولینگو که در دوران کرونا توسط چندین هزار موسسه آموزشی در سراسر جهان پذیرفته شده بود الان دیگر مقبول و دارای اعتبار نیست. همچنین آزمون‌های زبان آنلاین مانند آزمون زبان آیلتس آنلاین یا تافل آنلاین (یا همان IBT) نیز تقریبا توسط هیچ یک از مراکز آموزشی و دانشگاه‌های معتبر کشورهای نامبرده دیگر مورد قبول نیستند.

مهاجرت بدون مدرک زبان و شرایط آن

شاید زمانی که به مهاجرت فکر می کنید، با خودتان بگویید، راهی وجود دارد که بدون مدرک زبان بتوان مهاجرت کرد؟ در پاسخ باید بگوییم: بله! شما برای مهاجرت به کانادا لزوماً به مدرک زبان نیاز ندارید؟ دولت کانادا فارغ از مدرک تحصیلی، مهارت های ویژه و یا تجربه کاری تان، گزینه های مهاجرتی بی شماری را پیش پایتان گذاشته است.

خوشبختانه در برخی شرایط و یا با انتخاب برخی برنامه های مهاجرتی مثل ICT، اقدام در سن پایین برای کالج های کشور مقصد در مقطع دبیرستان، دریافت بورسیه و … نیازی به ارائه مدرک در بدو پروسه مهاجرت ندارید. اما فراموش نکنید که در نهایت برای کار و زندگی یا هر هدف دیگری در کشور مقصد، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارید که این مسئله با شرکت در دوره های زبانی که در کانادا برای مهاجران برگزار می شود، قابل حل است.

آیا مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان ممکن است؟

نکته جالبی در مورد مهاجرت تحصیلی در سنین زیر 18 سال وجود دارد، این است که برای تحصیل این دسته از متقاضیان، در اروپا، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد، برای ورود به مدارس الزامی نیست. توجه داشته باشید که مدارس دولتی هر یک از کشورهای اروپایی، زبان رسمی مخصوص به خودشان را دارند و آموزش با زبان همان کشور انجام می شود.

اما در بسیاری مدارس بیش از یک زبان تدریس می شود و مدرسه های خصوصی و بین المللی برای آموزش های خودشان از زبان انگلیسی استفاده می کنند. البته درست است که برای تحصیل در مدارس، الزامی بابت داشتن مدرک زبان وجود ندارد، اما باید با توجه به دوره تحصیلی که در آن حضور پیدا می کنید، تسلط کافی به زبان داشته باشید.

کشورهایی همچون اتریش و آلمان امکان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را فراهم کرده اند. اما باید در دوره های زبانی که قبل از شروع کالج و یا دانشگاه، برگزار می شوند، شرکت کنید. کشور فنلاند نیز متقاضیان مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی را با شرایط تسلط به زبان انگلیسی و در صورتی که مدرک آیلتس ارائه ندهند، تنها با شرکت در مصاحبه آنلاین می پذیرد.

آیا مهاجرت کاری بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

یک روش جالب توجه که زیر مجموعه ویزای کاری موقت است، می باشد که ترکیبی از روش های کاری و سرمایه گذاری است. در این برنامه افراد می توانند بدون مدرک زبان، مدرک تحصیلی و شرایط سنی بالا، تنها به واسطه شرایطی، مهاجرت به کانادا را تجربه کنند. شرایط از این قرار است که باید فرد متقاضی این برنامه، دارای سمت مدیریت کل، مدیر اجرایی و یا نیرویی با دانش تخصصی باشد.

بدین ترتیب با تاسیس یک شعبه در کانادا می تواند امکان انتقال بین شرکتی را به وجود بیاورد و به کانادا برود و همان بیزینس را در شعبه کانادایی ادامه دهد. در این روش یا مدیران خودشان به شعبه کانادایی می روند و یا تقاضای انتقال نیروهای متخصص خود را می دهند. کافیست که شعبه تاسیس شده در کانادا 18 تا 24 ماه از عمرش گذشته باشد، بدین ترتیب دولت کانادا اقامتی بین 5 تا 7 ساله را در شاخه بیزینس، به متقاضیان این روش می دهد. معمولا شرکت های فنی مهندسی یا آموزشی، معماری وعمرانی در این روش موفق ترند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا