اجتماعی

راه‌اندازی تریاژ مددکاری در اورژانس‌های بیمارستانی

رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اعلام این که بازتعریف و تقویت جایگاه مددکاری اجتماعی در دستور کار است، در عین حال از راه‌اندازی تریاژ مددکاری در اورژانس های بیمارستانی به عنوان یک اقدام راهبردی خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، دکتر حسن واعظی در همایش روز ملی مددکاری اجتماعی در وزارت بهداشت، گفت: در دهه گذشته حوزه مددکاری اجتماعی شاید به صدور فاکتور برای هزینه‌های درمان بیماران خلاصه می‌شد ولی با مجموعه اقداماتی که انجام گرفته خوشبختانه این مساله از دامن مددکاری اجتماعی که کاری کاملا تخصصی است، تقریباً زدوده شده است.

واعظی با بیان این که یکی از رسالت های اصلی وزارت بهداشت تامین، محافظت و بازتوانی و ارتقای سلامت اجتماعی است، گفت: البته بخشی از زنجیره ارائه خدمات به ویژه در حوزه مددکار اجتماعی پرداختن به نیازهای مالی بیماران و مددجویان است ولی حقیقت این است که ارائه خدمات به مردم در حوزه مددکاری گاهی همتراز با متخصصان رشته پزشکی به ویژه در بخش اورژانس بیمارستان تلقی می شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با اشاره به راه اندازی تریاژ مددکاری در اورژانس های بیمارستانی به عنوان یک اقدام راهبردی، بیان داشت: سلامت انسان علاوه بر بعد جسمی، دارای ابعاد اجتماعی است و ارائه خدمات تشخیصی در بعد اجتماعی تاکنون کمتر مورد توجه بوده که با احیای مددکاری اجتماعی، زنجیره ارائه خدمات تکمیل می شود.

رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت نقش مددکاران اجتماعی در حوزه خدمت رسانی به افراد بی سرپرست و کودکان و نوجوانان به عنوان قشر آسیب پذیر و در معرض خطر، گفت: ارائه خدمت به این گونه افراد با توجه به تاکیدات وزیر بهداشت در برنامه های راهبردی این حوزه قرار گرفته است.

واعظی بازتعریف جایگاه مددکاری و گسترش نقش‌های تخصصی در این حوزه را از اقدامات کنونی معاونت درمان وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: استفاده از خدمات فارغ التحصیلان حوزه مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کشور به صورت بومی در قالب طرح از نیازمندی‌های ماست و دست یاری به سوی این عزیزان دراز می کنیم.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با همکاری قوه قضاییه شاهد رشد و بالندگی حوزه مددکاری اجتماعی و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی به ویژه کودکان بد سرپرست یا بی‌سرپرست باشیم.

واعظی در پایان سخنانش از خدمات مددکاران اجتماعی که به صورت 24 ساعته در مراکز درمانی سراسر کشور خدمت رسانی می‌کنند، تقدیر کرد.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا