بین الملل

پوتین نامزد محبوب خود را معرفی کرد

به گزارش دانا نیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست «انجمن فناوری‌های آینده» در مسکو طی مصاحبه‌ای با «پاول زاروبین» خبرنگار سرشناس روس به مسائل جاری درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت و دخالت در امور داخلی این کشور را برای روسیه «نامناسب» خواند.

طبق گزارش راشا تودی، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای روسیه بهتر خواهد بود، صراحتا نام «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش دانا نیوز، ولادیمیر پوتین در ادامه تاکید کرد: «بایدن. او فردی با تجربه‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر است، او یک سیاستمدار قدیمی است اما ما با هر رئیس‌جمهوری که اعتماد مردم آمریکا را جلب کند، کار خواهیم کرد».

پوتین هم‌چنین به مسئله بحث‌برانگیز «زوال عقل بایدن» که اخیرا در رسانه‌های مختلفی بازتاب گسترده‌ای داشته است، پرداخت و گفت: «هنگامی که او را سه سال قبل در سوئیس ملاقات کردم، هیچ نشانه‌ای در این خصوص از او ندیدم».

او علاوه بر این موضوع، به اتفاقی در اوایل ماه مه ۲۰۲۳ درخصوص کوبیده شدن سر جو بایدن به سقف بالگرد در هنگام پیاده شدن اشاره کرد و گفت: «چه می‌شود وقتی هنگام پیاده شدن سرش به هلیکوپتر برخورد کرد؟ چه کسی بین ما سرش به سقف هلیکوپتر برخورد نکرده است؟ اصلا اجازه دهید او اولین نفری باشد که بابت این کار سرزنش می‌شود».

آمریکا حق دارد تصمیم بگیرد دیگر از ناتو استفاده نکند

رئیس‌جمهور روسیه درباره اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیرامون ناتو بیان کرد: «رویکرد ترامپ در قبال ناتو منطق خاصی دارد. ناتو ابزار سیاست خارجی ایالات متحده است و اگر این کشور تصمیم بگیرد که دیگر از آن استفاده نکند، باید بگویم که حق دارد. اجازه دهید خودشان این موضوع را حل کنند».

ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا پیشتر گفت که ایالات متحده ممکن است از آن دسته از متحدان خود در ناتو که به اندازه کافی به ناتو منابع مالی تزریق نمی‌کنند، در مقابل حمله احتمالی روسیه محافظت نکند. این اظهارات ترامپ، واکنش تندی را از سوی دبیرکل ناتو، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هم‌چنین رئیس شورای اروپا به دنبال داشت.

بازداشت کارلسون محتمل است

ولادیمیر پوتین در قسمت دیگری از این گفت‌وگو به مصاحبه با «تاکر کارلسون» خبرنگار آمریکایی و مجری سابق تلویزیون فاکس نیوز که ۲ ساعت به طول انجامید و صدها میلیون نفر تاکنون بیننده داشته، پرداخت و گفت: «فکر کنم کارلسون شما، به این خاطر می‌گویم “شما” چون عضوی از صنف و حرفه شماست، مرد خطرناکی است. فکر می‌کردم او خشن و پرخاشگر خواهد بود و سوالات تند و تیزی خواهد پرسید. من می‌خواستم که چنین باشد تا جواب‌های به همان اندازه تند و تیز بدهم اما او تاکتیک متفاوتی را انتخاب کرد. صادقانه بگویم، من رضایت کامل را از آن مصاحبه نداشتم».

او بازداشت تاکر کارلسون توسط دولت آمریکا را به دلیل مصاحبه با رئیس‌جمهور روسیه محتمل دانست و گفت که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، «رنگ واقعی آمریکا» مشخص خواهد شد و بدین ترتیب مردم جهان «چهره مدرن به اصطلاح دیکتاتوری لیبرال-دموکراتیک را به طور شفاف در آمریکا» حس خواهند کرد.

آلمان و فرانسه ما را فریب دادند

ولادیمیر پوتین در ادامه اظهارات خود در حاشیه نشست انجمن مذکور ضمن اشاره به وضعیت اوکراین عنوان کرد: «پس از کودتای ۲۰۱۴ در کی‌یف، مسکو تلاش کرد تا خونریزی در دونباس را از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز، یعنی توافق مینسک حل‌وفصل کند. تنها چیزی که می‌توانیم نسبت به آن پشیمان باشیم این است که اقدامات فعال خود را زودتر شروع نکردیم و معتقد بودیم که با افراد شایسته سروکار داریم».

او در ادامه «نیاز به محافظت از مردم دونباس در برابر آزار و اذیت مداوم کی‌یف» را یکی از دلایل اصلی آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ ذکر کرد.

رئیس‌جمهور روسیه هم‌چنین با اشاره به فریب و اذعان صدراعظم وقت آلمان و رئیس‌جمهور سابق فرانسه گفت: «بعدا معلوم شد که ما در این زمینه فریب خورده‌ایم، زیرا هم صدراعظم سابق آلمان و هم رئیس جمهور سابق فرانسه صراحتا و علنا اعتراف کردند که هرگز برای اجرای توافقات برنامه‌ریزی نکرده‌اند. در عوض، آن‌ها برای تحویل سلاح‌های بیشتر به رژیم کی‌یف زمان می خریدند و این دقیقا همان کاری است که انجام دادند».

«آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه در اوایل سال ۲۰۲۳ اعتراف کردند که معاهده مینسک ۲ تنها یک «نمایش» بود که به اوکراین فرصت تقویت قوای نظامی‌اش را داد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲، غرب تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرده است؛ اما طبق گفته‌های کارشناسان و تحلیلگران بین‌المللی، روسیه توانسته پیشرفت‌هایی در حوزه اقتصاد داشته باشد و این تحریم‌ها برای این کشور چندان کارساز نبوده و به عبارتی غرب و به خصوص اتحادیه اروپا در اهداف مورد انتظار خود ناکام مانده‌اند.

به ساخت واکسن‌های ضدسرطان نزدیک شده‌ایم

ولادیمیر پوتین در پایان این مصاحبه گفت که دانشمندان علوم پزشکی روسیه در حال کار بر روی «واکسن‌های ضد سرطان و نسل جدیدی از دارو» هستند.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: «ما به ساخت واکسن‌های ضدسرطان و داروهای تعدیل‌کننده ایمنی نسل جدید نزدیک شده‌ایم و امیدوارم که به زودی از آن‌ها به عنوان روش‌های درمانی فردی استفاده شوند».

311311

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا