علمی و پزشکی

چند توصیه‌ مهم برای بی خواب‌ها

به گفته شفافا ، در طی روزهای شیوع ویروس وبا ، خدمات قرنطینه در خانه و همچنین روزهای عید آینده باعث شده است که بسیاری از افراد به خواب رفته یا ساعت خود را تغییر دهند. لازم به ذکر است که کمبود خواب یا تغییر زمان می تواند مشکلاتی مانند بیماری آلزایمر ، اختلال شناختی ، نوسانات خلقی و اضطراب ایجاد کند. بنابراین توجه به نکات زیر برای بهبود خواب شبانه از اهمیت برخوردار است.

در اولین قدم سعی کنید زمان بیدار شدن را انتخاب کنید تا هر روز هفته استفاده شود. در واقع ، شما باید طبق ساعت کاری خود ساعت های بیداری خود را در نظر بگیرید. همچنین ، در این مرحله ، مدتی را برای خواب و بیدار شدن اختصاص دهید تا برنامه خواب خود را تنظیم کنید.

خوابیدن شرایط خاصی دارد که باید برای خواب منظم و آرام در نظر بگیرید. مطمئناً وقتی می خواهید بخوابید ، اتاق خواب باید کاملاً تاریک و کمی سرد باشد. اگر اتاق خواب کاملا تاریک نیست ، توصیه می شود از پرده استفاده کنید. البته ، برای خواب بهتر توصیه می شود تمام منابع نور آبی را شب به مدت نیم ساعت قبل از خواب خاموش کنید.

برای داشتن یک خواب خوب شبانه ، مهم است که به یاد داشته باشید که اتاق خواب فقط برای خواب نیست ، بلکه برای تماشای و کار در تلویزیون است. زیرا سر و صدا و صدای موجود در اتاق خواب خواب شما را آشفته می کند.

سعی کنید صبح خود را در معرض نور 15 تا 30 دقیقه قرار دهید و هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش نکنید. البته توجه به این نکته مهم است که زمان ورزش نزدیک به زمان خواب شما نیست.

نکاتی برای خواب راحت

بعد از ظهر توصیه می شود از قهوه و نوشیدنی های کافئین دار استفاده نکنید و وعده های غذایی سنگین را به عنوان شام و شام نخورید. سیگار نکش؛ زیرا نیکوتین موجود در سیگار از خواب عمیق در شب جلوگیری می کند.

سرانجام ، فعالیت های آرامش بخشی مانند دوش آب گرم یا مطالعه قبل از خواب بسیار مثر است.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا