فرهنگ و هنر

راسل کرو و رایان گاسلینگ دوباره در یک فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

کمدی اکشن «مردان خوب» ساخته شِین بلک با بازی راسل کرو و رایان گاسلینگ ۷ سال پیش اکران شد و فروش فوق‌العاده‌ای هم در گیشه نداشت، اما اخیرا در میان کاربران توییتر بسیار ستایش شده و حتی برخی‌ها خواستار ساخت ادامه این فیلم هستند. این کمدی سیاه داستان آدمکشی با بازی راسل کرو و کارآگاهی با بازی رایان گاسلینگ است که درگیر نجات جان دختری جوان از دست گروهی خلاف‌کار می‌شوند.

به گزارش همشهری به نقل از اسکرین رنت، «مردان خوب» در دسته فیلم‌های رفاقت مردانه قرار می‌گیرد که درضمن حال و هوایی نئونوآر دارد و رابطه کرو و گاسلینگ عامل اصلی جذابیت فیلم است. به‌رغم نقد‌های مثبتی که راجع به فیلم در زمان اکرانش نوشته شد، اما گیشه آن تقریبا ولرم بود و با بودجه ۵۰ میلیون دلاری فقط ۶۲.۸ میلیون دلار فروخت. با این حال، «مردان خوب» در سال‌های اخیر به لطف پخش آنلاین (استریمینگ) و تبلیغات دهان‌به‌دهان آرام‌آرام ارزشش کشف شده است.

کاربری در توییتر نوشته که ۵۰ بار این فیلم را به دلیل شیمی رابطه گاسلینگ و کرو و رابطه پدر و دختری کرو و دخترش (با بازی انگِری ریچ) دوست دارد. کاربر دیگری علت علاقه‌اش به فیلم را شخصیت گاسلینگ عنوان کرده است. چند کاربر هم از علاقه‌شان برای ساخت دنباله‌ای بر این فیلم گفته‌اند.

اما چرا فیلم در زمان اکرانش نتوانست عملکرد خوبی در گیشه داشته باشد؟ به دو دلیل: زمان‌بندی بد و بازاریابی ناامیدکننده. فیلم در پنجره اکران شلوغ مه ۲۰۱۶ روی پرده رفت و در رقابتی نابرابر با بلاک باسترهایی، چون «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» و «مردان ایکس: آخرالزمان» قرار گرفت. از طرفی فیلم در همان روزی اکران شد که «همسایه‌ها ۲: انجمن خواهری برمی‌خیزد» و انیمیشن «فیلم پرندگان عصبانی» به نمایش درآمدند. «همسایه‌ها ۲» و «مردان خوب» هر دو کمدی‌هایی با درجه R و تماشاگران بالقوه یکسان بودند، ولی، چون «همسایه‌ها ۲» برندی بود که از پیش شناخته‌شده بود، تماشاگران بیشتری به تماشای آن نشستند تا کمدی «مردان خوب».

در سال ۲۰۱۸، شین بلک از علاقه قلبی‌اش برای ساخت دنباله‌ای بر «مردان خوب» گفت. در سال ۲۰۱۷، استودیوی فاکس فیلمنامه‌ای برای دوباره‌سازی فیلم با حضور زنان داشت، اما خبری از پیشرفت بیشتر این پروژه منتشر نشد. به هر حال با توجه به تحسین‌های رو به افزایش فیلم هنوز احتمال ساخت دنباله‌ای بر این فیلم وجود دارد.

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا