استان ها

انقلاب اسلامی ایران حلقه وصل عاشورا و مهدویت است

به گزارش خبرنگار دانا نیوز کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله محمدی پور ظهر امروز جمعه (۲۷ بهمن‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه، اظهار کرد: بی‌سند و مدرک سخنی را بر زبان نیاورید و با آخرت خود بازی نکنید.

وی افزود: یکی از مهم.ترین شاخص‌های سفارش شده قرآن کریم تقوا است، ما در آیاتی از قرآن داریم که اگر تقوا داشته باشیم خدا مشکلات ما را حل می‌کند و برکات آسمان‌ها و زمین بر ما نازل می‌شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: ما از این‌ها می‌فهمیم که تقوا موجب بهبود زندگی ما می‌شود، با ایمان آوردن مردم امتحان می‌شوند که ثابت شود ایمان آنها قلبی بوده یا حقه زبان است.

وی اضافه کرد: اگر کسی ادعای ایمان کند باید خود را برای امتحان آماده کند و اگر تقوا در آزمایش‌ها رعایت شود آن تقوا است که مشکلات ما را حل می‌کند، ادعا بدون امتحان قبول نمی‌شود.

محمدی پور عنوان کرد: کسی که به خدا اطمینان دارد هیچگاه از درگاه حمایت خداوند خارج نمی‌شود، همه ثروت و قدرت دنیا در دست خدا است و حمایت او باعث می‌شود انسان از هیچ چیزی نترسد.

امام جمعه موقت کرمانشاه تشریح کرد: باید تقوا را با تمام وجود لمس کرده و توحیدی که به آن باور داریم را به توحید عملی تبدیل کنیم.

وی اذعان کرد: امیرالمومنین (ع) نظم را قانون‌ پذیری و اطاعت از قانون معرفی می‌کند، بنابراین این مسئله نیز بخشی از تقوا است.

وی یادآور شد: با توجه به مناسبت‌های ماه شعبان که هم ولادت سرداران رشید کربلا و هم ولادت امام زمان است لازم است رابطه بین عاشورا و مهدویت را به خود متذکر شویم.

وی اضافه کرد: عاشورا ترکیب عرفان و حماسه است، اشک بر سیدالشهدا (ع) ما را با خدا مرتبط می‌کند و همچنین مقاومت را در دل ما زنده نگه می‌دارد.

محمدی پور خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما دم از اسلام واقعی بزنیم فشارهای دشمنان خارجی باقی است، امام حسین (ع) با وجود تمامی سختی‌ها تسلیم نشد و این روحیه مقاومت است.

وی اذعان کرد: ظالمان را امام زمان (عج) برای همیشه ریشه کن می‌کند و تسلط ظالمان پایان خواهد یافت، انقلاب اسلامی ایران حلقه وصل عاشورا و مهدویت است که مقاومت به ثمر بنشیند و ولایت فقیه بخشی از نور عالم تاب امام‌ زمان (عج) است.

امام جمعه موقت کرمانشاه ابراز کرد: هر کس که به عدالت دل بسته باید به نظام جمهوری اسلامی ایران دل ببندد، وقتی بدنه نظام سالم است، تمامی مشکلات را اصلاح می‌کند و این نشانه سلامت است.

وی ادامه داد: ما از نظر قدرت به جایی رسیدیم که دیگر کسی توان مقابله با ما را ندارد، باید تربیت جوانان برای آینده را دست کم نگیریم، از جمله مساجد که اعتلای جایگاه آن بسیار اهمیت دارد، زیرا در گذشته تمامی خدمات به مردم در مساجد انجام می‌شد و باید مجدد این جایگاه تقویت شود.

وی در خصوص حضور در انتخابات بیان کرد: حضور در انتخابات واجب عینی بوده و کفایی نیست، اگر کسی به این نظام دل بسته باید بداند که با حمایت مردم شکل گرفته و جلو رفته و اگر از حمایت مردم برخوردار نباشد زمین خواهد خورد.

وی اذعان کرد: تمامی قدرت‌های جهانی قصد زمین زدن این نظام را دارند، اما مردم آن از دست رفتن نظام را نمی‌خواهند.

وی ادامه داد: رای سفید نیز قابل قبول نیست و باید در مورد نامزدهای انتخاباتی جستجو کرده و بهترین آنها را انتخاب کرد، در صورت عدم رأی دهی هیچ اعتراضی در مورد افراد منتخب قابل قبول نیست.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا