برترین های کسب و کارعمومی

تجربه رانندگی در دبی با خودروهای لوکس

دبی یکی از بهترین شبکه‌های جاده‌ای جهان را دارد. رانندگی با انواع ماشین لوکس در دبی از لذت بخش‌ترین تجربه‌ها به حساب می‌آید که گردشگران نیز می‌توانند آن را امتحان کنند. با رانندگی در دبی با قسمت‌های جدیدی از شهر آشنا خواهید شد، شما مناظر فراتر از پنجره تاکسی و مترو را خواهید دید. رانندگی در دبی با وجود هیجان انگیز بودن ممکن است برای افراد تازه وارد بسیار دلهره‌آور باشد، اما با توجه به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت دیگر جای هیچ نگرانی نداشته باشید.

برای اینکه بتوانید به راحتی با اجاره ماشین لوکس در دبی در خیابان‌های استاندارد دبی رانندگی کنید باید در زمینه‌ی قوانین و شرایط رانندگی در این شهر، اطلاعات کامل داشته باشید به همین منظور ما در اینجا تمام نکات ضروری در این رابطه را بیان خواهیم کرد با سعادت رنت همراه باشید.

شرایط رانندگی در دبی

دبی بهترین و اصولی‌ترین خیابان‌های جهان را دارد، بنابراین شما در هنگام رانندگی نقصی را مشاهده نخواهید کرد. جالب است بدانید که شرایط رانندگی در دبی بسته به نوع ویزا متفاوت است، به طور مثال ایرانیانی که با ویزای گردشگری به دبی سفر می‌کنند، می‌توانند با دریافت گواهینامه‌ی بین المللی در مدت زمان کوتاهی که در این شهر حضور دارند با استفاده از خدمات ، اقدام به رانندگی کنند.

افرادی که دارای ویزای کاری و بورسیه‌ی تحصیلی در دبی هستند، نمی‌توانند با گواهینامه‌ی بین المللی مدت زیادی رانندگی کنند در نتیجه باید در کلاس‌های آموزشی و آزمون رانندگی این کشور شرکت کنند تا گواهینامه‌‌ی امارات را دریافت کنند. گردشگران پس از دریافت گواهینامه باید در هنگام رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی اهمیت بالایی بدهند تا متحمل جریمه‌ی رانندگی در دبی (که مبلغ بالایی دارد) نشوند.

دقت کنید که زمان اعتبار گواهینامه‌ی بین المللی بین سه تا شش ماه است. رانندگی زنان در دبی بدون مانع است و به راحتی با امنیت بالا می‌توانند در هر ساعت از شبانه ‌روز در دبی رانندگی کنند.‌

جریمه های رانندگی در دبی

در این بخش از سعادت رنت به مهم‌ترین جریمه های رانندگی در دبی اشاره می‌کنیم:

1- رانندگی به صورتی که به اموال عمومی آسیب برساند که جریمه نقدی این تخلف را دادگاه مشخص خواهد کرد، امتیاز منفی 23 و 60 روز توقف خودرو را به همراه دارد.

2-رانندگی تحت تاثیر الکل، داروی مسکن و روانگردان که جریمه نقدی آن توسط دادگاه مشخص خواهد شد و امتیاز منفی 23 و 60 روز توقف خودرو را به همراه دارد.

3- عدم اجازه به عبور اورژانسی، آمبولانس، پلیس، مبلغ جریمه 3000 درهم، 6 امتیاز منفی و یک ماه توقیف خودرو را به همراه دارد.

4- بیرون ریختن زباله هنگام رانندگی (از جمله ته سیگار) که مبلغ جریمه 1000 درهم و 6 امتیاز منفی را به همراه دارد.

5- عدم توجه به چراغ قرمز که جریمه معادل 1000 درهم، 12 امتیاز منفی و 30 روز توقف خودرو را به همراه دارد.

6- عدم استفاده از چراغ راهنما برای دور زدن و تغییر مسیر که مبلغ جریمه‌ی آن 400 درهم است.

7- استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، جریمه نقدی معادل 800 درهم و 4 امتیاز منفی را به همراه خواهد داشت.

8- توقف ناگهانی در جاده جریمه نقدی معادل 1000 درهم و 6 امتیاز منفی همراه دارد.

9- دنده عقب در جاده جریمه نقدی 500 درهم و 4 امتیاز منفی همراه دارد.

10-سبقت گرفتن در جاده جریمه نقدی 1000 درهم و 6 امتیاز منفی را به همراه خواهد داشت.

11-رانندگی در شب بدون چراغ مبلغ جریمه 500 درهم و 4 امتیاز منفی را به همراه خواهد داشت.

12-رانندگی بدون بیمه، جریمه نقدی 500 درهم، 4 امتیاز منفی و 7 روز توقیف خودرو را به همراه دارد.

رانندگی با خودروی اجاره ای

برای اجاره خودرو در دبی کافیست قبل از سفر از طریق وب‌سایت سعادت رنت اقدام به رزرو آنلاین کنید. شما می‌توانید بدون محدودیت خودرو را در هر محلی در دبی تحویل بگیرید. حداقل مدت زمان کرایه ماشین در دبی به صورت بدون راننده 2 روز با محدودیت کیلومتری در طول روز است.

شما می‌توانید با همکاران مجموعه هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و برای مدت زمان بیشتری خودرو را در اختیار داشته باشید. توجه کنید در صورتی که تصادف کردید حتما از صحنه فیلم برداری کنید، با نماینده‌ی شرکت تماس بگیرید و به پلیس زنگ بزنید. در صفحه‌ی شماره تلفن پلیس دبی و سایر شماره تلفن‌های ضروری این شهر درج شده است از شما دعوت می‌کنیم که از این صفحه راهنما نیز استفاده کنید.

وضعیت ترافیک در دبی

حاکمان دبی برای جلوگیری از ترافیک اقدام به ساخت جاده‌های مختلف و پل خطی کردند؛ همچنین برای کم شدن ترافیک می‌توانید از وسیله‌های نقلیه عمومی استفاده کنید که از میان آنها تاکسی دریایی بهترین گزینه است.

قیمت سوخت در دبی

بر اساس اطلاعیه‌ی کمیته‌ی قیمت‌گذاری سوخت امارات که در آوریل 2023 صادر شد؛ در حال حاضر قیمت بنزین در دبی 3.01 دهم است. دبی به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان، می‌تواند یکی از تجربیات منحصر به فرد برای افراد باشد. به همین دلیل دانستن تجربیات کسانی که به این شهر سفر کرده‌اند می‌تواند برای دیگرانی که قصد سفر به دبی را دارند، مفید باشد. در این مطلب قصد داریم تجربیات افراد مختلف را در زمینۀ برای شما توضیح دهیم و بگوییم که اقدام به اجارۀ خودرو چه کمک‌هایی به افراد کرده است و تا چه حدی توانسته تجربۀ آن‌ها از سفر را لذت‌بخش‌تر کند.

تجربیات اجاره خودرو در دبی برای مسافران چه بوده است؟

دبی به تنهایی آنقدر جاذبه‌های گوناگونی دارد که مسافران عمدتاً آن را به عنوان تک مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد به اجارۀ خودرو در دبی روی بیاورند نیز همین مسئله است. چون مقصد دیگری ندارند و می‌خواهند با خیال راحت دبی را زیر پا بگذارند. یکی دیگر از دلایلی که افراد در دبی خودرو اجاره می‌کنند، میل آن‌ها به داشتن آزادی در رفت و آمدهایشان است. شاید شما شبانه به کلوپ‌های متعددی بروید و بخواهید زمان بازگشتن به محل اقامتتان نیز طبق تصمیم خودتتان باشد و یا مشتاق دیدن طلوع آفتاب از ساحل دریا باشید و آن ساعت از شبانه‌روز هم وسیلۀ حمل و نقل عمومی برای رفتن به ساحل پیدا نشود.

شاید هزاران دلیل دیگر نیز در این تمایل به اجارۀ خودرو در دبی وجود داشته باشد. در این مطلب قصد داریم از تجربیات افراد برای شما بگوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سفر به دبی بگیرید.

دوستداران اجارۀ خودرو در دبی چه می‌گویند؟

  • دبی خیابان‌های عریض و لوکسی دارد. وسوسۀ رانندگی کردن در این خیابان‌ها هیچ مسافری را رها نمی‌کند و این مسئله یکی از است. بسیاری از مسافرانی که در دبی خودروهای بدون راننده را برای خود اجاره کرده‌اند، نتوانسته‌اند لذت رانندگی با ماشین‌های لوکس در این خیابان‌ها را انکار کنند.
  • کسانی که یک‌بار اجارۀ خودرو در دبی را تجربه کرده‌اند و باز هم قصد تکرار آن را دارند، از کم‌هزینه بودن اجاره خودرو در دبی راضی بوده‌اند. می‌دانید که دبی شهر گرانی است. رزرو اقامتگاه، خرید و هزینۀ وسایل تفریحی به اندازۀ کافی زیاد است و نیاز به خرج مقدار قابل توجهی پول دارد. اما هزینۀ وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی در دبی بسیار بالا است. افرادی که در دبی خودروی شخصی اجاره کرده‌اند همواره از صرفه‌جویی مالی این روش خرسند بوده‌اند. از سوی دیگر می‌توان خودروهایی با قیمت‌های پایین نیز اجاره کرد که بسیار به‌صرفه است و درحقیقت هزینه‌ای که اجارۀ ماهانۀ یک خودرو برای شما ایجاد می‌کند شاید به 20 درصد دریافتی ماهانه شما در کارتان نیز نرسد.
  • صرفه‌جویی در وقت مسئلۀ مهم بعدی است. اجارۀ خودرو برای مسافران باعث شده تا بتوانند علاوه بر آنکه در رفت‌و‌آمدها آزادی عمل داشته باشند، مکان‌های بیشتری را در زمان‌های طولانی‌تری بازدید کنند. یکی از مشکلاتی که تورهای مسافرتی همواره برای مسافران ایجاد می‌کنند همین کمبود وقت در گشت و گذارهاست. اجارۀ خودرو توانسته تجربۀ بهتری را با حل این مسئله برای افراد به وجود آورد.
  • راحتی در حمل وسایل موردنیاز برای افراد از گزینه‌های رضایت از سفر بوده است. کسانی که فرزند خردسال دارند، نیاز به حمل وسایل موردنیاز بچه چون کریر، کالسکه و ساک‌های دستی دارند. به همین دلیل اجارۀ خودرو برای این افراد با توجه به سختی‌های جابه‌جایی وسایل از طریق تاکسی یا مترو، بهترین گزینه بوده است.
  • مسافرت‌های دسته‌جمعی همواره از گزینه‌های مورد علاقۀ افراد برای سفر رفتن بوده است. دبی با وجود امکانات تفریحی جذابی که دارد، مقصد مناسبی برای اینگونه سفرهاست. مسئله‌ای که نداشتن خودروی شخصی برای این سفرها ایجاد می‌کند نیز از موارد ترجیح افراد به اجارۀ خودرو در دبی است. بخشی از لذت سفر به بودن در کنار عزیزانتان در تمام آن لحظات است. اجارۀ خودروی شخصی سفرهای دسته‌جمعی را لذت‌بخش‌تر کرده است.
  • گرمای هوای شهر دبی موضوع آزاردهنده‌ای برای مسافران در فصل‌های گرم سال است. اجارۀ خودرو شخصی در این شهر به افراد کمک کرده است تا بتوانند راحت‌تر با این مسئله کنار بیایند و از سفر خود بیشتر لذت ببرند.

چه کسانی از اجارۀ خودرو در دبی صرف نظر می‌کنند؟

اگر شما آدم کم‌حوصله‌ای هستید، ممکن است تجربۀ خوبی از اجارۀ خودرو در دبی نداشته باشید. بسیاری از افرادی که ترجیح داده‌اند از وسایلی چون مترو استفاده کنند، ترافیکی شهر دبی بوده است. با توجه به حجم توریستی که همواره به دبی سفر می‌کنند، ترافیک در این شهر امری طبیعی است و رانندگی در ساعات شلوغی این افراد را خسته کرده است.

  • بسیاری از کسانی که برای مقاصدی جز سفر و سیاحت به دبی رفته‌اند و زمان کوتاهی را در آن شهر مانده‌اند نیز همواره گزینۀ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در ارجحیت بوده است. این افراد که عموماً وسایل زیادی را همراه با خود نداشته‌اند، در استفاده از تاکسی، اتوبوس و مترو به چالش نخورده‌اند.
  • برای مسافرت‌های کوتاه‌مدت استفاده از تاکسی به‌صرفه‌تر بوده است و همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از مسافران کوتاه‌مدت از اجارۀ خودروی شخصی صرف نظر کنند.
  • به دنبال پارکینگ گشتن نیز از موضوعاتی بوده که اجارۀ خودرو در دبی را برای افرادی تبدیل به تجربۀ نه چندان خوشایندی کرده است. گاه ممکن است در مقصدی که قصد توقف در آن را دارید، پارکینگی وجود نداشته باشد و نتوانید در مکانی عمومی خودرو را پارک کنید. گاه نیز هزینۀ ورودی پارکینگ‌ها بالا است و این از توان پرداخت افراد خارج است.

راه حل‌های پیشنهادی برای مخالفان اجارۀ خودرو در دبی

همان طور که می‌دانید ترافیک مسئلۀ بسیاری از کلان‌شهرهای دنیاست و دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما برای بهتر کردن این مسئله می‌توان چندین کار را انجام داد:

  • رفت و آمد در ساعات کم‌ترافیک: بسیاری از تفریحات دبی چون کلوپ‌ها و برنامه‌های ساحلی، با توجه به گرمی هوای این شهر معمولاً در شب برگزار می‌شوند. شبانه شهر دبی ترافیک ندارد و شما می‌توانید با استفاده از خودروی اجاره‌ای خود به این تفریحات تا هر ساعتی که بخواهید، بپردازید.
  • استفاده از نرم‌افزارها و نقشه‌ها: این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند که مسیرهای کوتاه و بدون ترافیک را انتخاب کنید و به راحتی از خودروی شخصی اجاره‌ای خود استفاده کنید.

دبی در سال‌های اخیر با توجه به افزایش حجم توریست‌ها، اقدام به ساخت پارکینگ‌های متعدد و زیادی کرده است. این پارکینگ‌ها در دسته‌بندی‌های متفاوتی از جمله تجاری، غیر تجاری، پارکینگ‌های مناطق آزاد و پارکینگ هتل‌های متعدد می‌گنجند. با این تدابیر جدید، مشکل پیدا کردن جای پارک برای خودروها تا حد بسیاری تعدیل شده است و این موضوع می‌تواند تجربۀ اجاره خودرو در دبی را بسیار بهبود ببخشد. لازم به ذکر است که پارکینگ‌های دبی در روزهای یکشنبه به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

اجارۀ خودرو در دبی می‌تواند گزینۀ جایگزین مناسبی باشد که از لحاظ اقتصادی با توجه به اینکه حتی می‌توانید خودروهای ارزان‌قیمت را نیز اجاره کنید، به نفع شما تمام بشود. هزینه‌های تاکسی در این شهر بالاست و طبق تجربیات افرادی که خودرو اجاره کرده‌اند، استفاده از مترو نیز دردسرهای فراوانی در پی دارد. بنابراین برای افرادی که به قصد سفرهایی به مدتی بیشتر از 3 یا 4 روز به دبی می‌روند، اجارۀ خودرو ارزان‌تر و جذاب‌تر بوده است. قابل ذکر است که برای اجارۀ خودرو نیاز به داشتن گواهینامۀ رسمی دارید. شما می‌توانید از شرکت سعادت‌رنت، خودروی مدنظرتان را با هر رنج قیمتی که می‌خواهید در دبی اجاره کنید و در هر مکانی که مایل باشید تحویل بگیرید.

.

 

دکمه بازگشت به بالا