علمی و پزشکی

آینده خاص بی‌ام‌و را در این خودروی مهم ببینید / عکس

امیرمسعود عابدین: در پاییز سال ۲۰۲۳، این شرکت از خودروی مفهومی Vision Neue Klasse رونمایی کرد، یک سدان تمام برقی که پیش نمایشی از طراحی و مهندسی آینده بی ام و است. اکنون این شرکت، از نسخه کراس اوور این سدان رونمایی کرده است.

آینده خاص بی‌ام‌و را در این خودروی مهم ببینید / عکس

نام “Neue Klasse” برای علاقه‌مندان بی ام و معناداراست. این شرکت برای اولین بار این نام را، که به زبان آلمانی به معنای “کلاس جدید” است، در اوایل دهه ۱۹۶۰ ابداع کرد و آن را در مجموعه جدیدی از سدان‌های اسپرت و مدرن به کار برد. Neue Klasse مدل افسانه‌ای BMW ۲۰۰۲ را ایجاد کرد و این شرکت را از انقراض نجات داد.
اگر سدان مفهومی Vision Neue Klasse سری ۳ آینده باشد، Vision Neue Klasse X را می‌توان به عنوان X۳ آینده دانست.

آینده خاص بی‌ام‌و را در این خودروی مهم ببینید / عکس

این کراس اوور باید عملکرد خوبی از خود ارائه دهد. بی ام و استراتژی نرم افزاری جدید و مخصوص خودروهای برقی را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. در خودروهای معمولی و بنزینی، هر سیستم، شامل موتور، گیربکس، مدیریت پایداری و سیستم تعلیق تطبیقی، توسط ECU کنترل می‌شود.

پلتفرم Neue Klasse از شر ECU‌های معمولی خلاص می‌شود و از ابر مغزها که کامپیوترهایی با کارایی بالا هستند که به‌طور هوشمندانه با هم کار می‌کنند، استفاده می‌کند. هر ابر مغز ۱۰ برابر یک ECU معمولی قدرت محاسباتی خواهد داشت.

آینده خاص بی‌ام‌و را در این خودروی مهم ببینید / عکس

خودروهای برقی Neue Klasse از نسل ششم فناوری پیشرانه eDrive این شرکت استفاده خواهند کرد. خودروهای Neue Klasse از معماری ۸۰۰ ولتی برای شارژ سریع استفاده می‌کنند و ۳۰۰ کیلومتر برد را با یک شارژ ۱۰ دقیقه‌ای ارائه می‌دهند. ارقام قدرت و عملکرد برای Vision Neue Klasse X هنوز ارائه نشده است.

بارزترین جنبه Vision Neue Klasse X طراحی آن است. مانند سدان مفهومی Vision Neue Klasse، خطوط بدنه X بسیار ساده هستند. جلوپنجره کلیوی، در اینجا خودنمایی خاصی دارد.

آینده خاص بی‌ام‌و را در این خودروی مهم ببینید / عکس

در داخل، Vision Neue Klasse X طراحی جدیدی را نشان می‌دهد. علاوه‌بر نمایشگر مرکزی، دومین نمایشگر با طراحی عریض، وضعیت باتری و سایر اطلاعاتی را که معمولاً در کیلومترشمار پیدا می‌کنید، نشان می‌دهد. این صفحه نمایش با نمایشگر هدآپ همراه می‌شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در دانا نیوز مراجعه کنید.

۵۸۵۸

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا