اقتصادی

نرخ ارز بازار غیررسمی زودگذر است و به‌زودی کاهش پیدا می‌کند

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نرخ ارز بازار غیررسمی زودگذر است و به‌زودی کاهش پیدا می‌کند، گفت: نوسان در بازاربین المللی فلزات و نرخ ارز ناشی از هراس از تحولات سیاسی طی ۵۰ روز اخیر آغاز شده، این نوسانات بازار غیر رسمی ایران را متاثر کرده، اما نرخ تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی تثبیت شده است.

به گزارش دانا نیوز، محمد رضا فرزین – رئیس کل بانک مرکزی- با اشاره به اینکه بانک مرکزی امادگی دارد تمامی نیاز ارزی کالاهای قانونی کشور را برای کالاهای اساسی با نرخ  ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برای سایر کالاها با نرخ ارز نیمایی با نوسان جزئی تامین کند، گفت: هیچ واردات قانونی با نرخ ارز ۶۰ هزار تومانی انجام نشده است ارز مورد نیاز تمامی کالاهای قانونی از سوی بانک مرکزی تامین می شود.

فرزین در ادامه عنوان کرد: عوامل بنیادی تاثیرگذار بر نرخ ارز از جمله نرخ رشد نقدینگی، تراز تجارت خارجی و میزان صادرات و واردات کشور در کنار رشد مناسب اقتصادی کشور روند مناسبی داشته است و عوامل بنیادی بیانگر وضعیت مناسب ارزی کشور است

رئیس کل بانک مرکزی با حضور در برنامه تلویزیونی  با بیان اینکه سال گذشته با اجرای سیاست تثبیت ارز مورد نیاز کالاهای اساسی کشور با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد و نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار ارز مورد نیاز کالاهای اساسی با این نرخ تامین شد و نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار ارز نیز با نرخ زیر ۴۰ هزار تومان برای واردات کالاهای قانونی و استفاده از خدمات ارز تخصیص یافت گفت: نرخ کانال ها و بازار غیر رسمی تاثیر در تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و خدمات ندارد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا