اقتصادی

تولید داروهایی برای مقابله با بیماری‌های عفونی دامی از سوی محققان کشور

یک شرکت دانش بنیان مجموعه ای از داروها را تولید کرده است که توسط گاو ، گوسفند و پنی سیلین برای درمان عفونت ها و عفونت های باکتریایی استفاده می شود.

به گزارش አነطبق گفته Zekaria Zeinali T. ، مدیر عامل شرکت Danshanbania ، این شرکت تحقیقاتی و دارویی یکی از مجتمع های فناوری است که در سال 1977 برای تولید داروهای گاو و مرغ آغاز به کار کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین محصولات دانش ما تولید میاستامایسین 5 و 10 است که یک بیماری مسری در جمعیت گاو است که برای درمان واریز گاو استفاده می شود. این بیماری در جمعیت گاو مانند سپتی سمی و ذات الریه در گوسفند و بز دیده می شود و گسترش آن منجر به مرگ می شود یا با علائم ریوی آشکار می شود.

زینالی همچنان پنی سیلین را محصول دیگر شرکت می نامد: این دارو در عفونت ها و عفونت های باکتریایی استفاده می شود. علاوه بر این ، داروی “چند لایه” محصول منبع دیگری از دانش است که می تواند در دامداری برای درمان کمبود ویتامین ، از بین رفتن عضلات ، مشکلات رشد ، ناباروری ، از دست دادن اشتها و غیره استفاده شود.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، صنعت دام و طیور به طور مداوم در معرض بیماری ها و بیماری های مختلف قرار دارد و افزود: تولید دارو برای درمان آنها مهم است. بیماری های عفونی و اپیدمی در این صنعت در حال افزایش است و داروهای تولیدی ما به کاهش تلفات دام و طیور کمک می کنند.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا