فرهنگ و هنر

حضور ویژه ایران در چین

بسیاری از عکاسان چینی نتایج یک سفر سه ساله به ایران را در یک نمایشگاه با استقبال خوب چین ثبت کردند. در بیانیه این گروه آمده است: “این نمایشگاه جنبه های مثبت ایران را نشان می دهد که در تشویق چینی ها برای سفر به ایران بسیار م effectiveثر است.”

فایه آهوندی ، مدیر رسمی گردشگری ایران که 10 سال است در مورد فرهنگ گردشگران چینی مطالعه و تحقیق می کند ، به ENA گفت: “این نمایشگاه نتیجه بازدید عکاسان است.” انجمن ها به بسیاری از کشورها در چین سفر می کنند. از قطب شمال تا بیابانهای ایران. ما شاهد سفرهای زیاد ایران از شمال به جنوب ، شرق و غرب بوده ایم. تا همین اواخر ، موفقیت این سفرها در یک نمایشگاه عکس با استقبال خوب نشان داده می شد و من مطمئن هستم که تأثیر زیادی در چینی ها خواهد داشت. تصویر زیباتر ایران را در ذهن آنها ایجاد می کند.

وی با اشاره به علایق عکاسی چین گفت: گردشگران چینی به ایران معمولاً به دو گروه تقسیم می شوند. آن عکاسان و کارهایشان در منابع عمومی و غیرعکاسانی که به او علاقه مند هستند و عکس های خود را در یک سایت مزاحم اینترنتی منتشر می کنند ، هر دو تأثیر بسزایی در تبدیل تفکر چینی به ایران داشتند.

آخوندی ادامه داد: «گروهی از عکاسان که اغلب به ایران می آیند کارهای زیادی برای تبلیغ ایران انجام نمی دهند. کار پدربزرگم عکاسی بود ، بنابراین من وقت زیادی را صرف این کردم که بفهمم هنگام مسافرت به دنبال چه چیزی هستم. من همچنین سعی کردم برنامه ویژه ای برای این استادان و عکاسان چینی ایجاد کنم. هر بار که به شهر می رفتیم ، با انجمن های عکاسی ملاقات می کردم ، یا از منطقه عکس می گرفتیم ، یا با انجمن عکاسان فرهنگی هماهنگی می کردیم و حتی به عکاسان قدیمی می رفتیم ، و با رحیم خان عکاس سابق دیدار می کردیم . اتفاقاً این شهر دوست عکاس بود و او مادربزرگ من را به چینی ها دعوت کرد و به او گفت که چگونه کار عکاسی خود را شروع کرده و شنیدن این داستان برای آنها چقدر هیجان انگیز است. همه این کارها برای تشویق گروه های بیشتر برای جذابیت سفر به ایران برای تیم های عکاسی از چین انجام شده است. باید زمان بیشتری برای بازدیدهای عکاسی در نظر گرفته شود تا تصویری خوب از ایران نشان داده شود.

وی افزود: “حتی در طول این سفرها ، فرهنگ و سازمان زندگی در خانه های چینی با ایرانی ها بسیار متفاوت است ، بنابراین ما حتی از روستا به شهر به خانه های ایرانی رفتیم که برای آنها جذاب است.

راهنمای تور ادامه داد: “این گروه ها که سه یا چهار سال متوالی به ایران سفر کرده اند ، تصمیم گرفته اند نمایشگاه تمام کشورهایی را که از آنها عکس گرفته اند برگزار کنند ، زیرا آنها بیش از هر کشور دیگری به ایران سفر کرده اند. بخش ویژه ایران و حتی بنر و دعوت نامه های نمایشگاه است. این نمایشگاه عکسی از موضوع اصلی ایران است.

وی افزود: این نمایشگاه از محبوبیت بالایی برخوردار است ، به ویژه اینکه چینی ها هیچ محدودیتی در جوامع دیگر ندارند ، این نمایشگاه قوی و معتبر است و مخاطبان زیادی دارد که این امر دیگران را به سفر به ایران ترغیب می کند. چینی ها به تبلیغاتی که از کشورهای خود دریافت می کنند توجه و اعتماد زیادی نشان می دهند و این عکس ها قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

این فعال گردشگری در ادامه گفت: “من از چند عکاس خواسته ام که از عکاسان برای هزینه نمایشگاه تشکر کنند. آنها خودشان به ایران آمدند و اکنون با نشان دادن این عکسها به طور مثر در حال تبلیغ کشور ما هستند ، اما حتی آدرس نمایشگاه را هم نخواستند و پذیرفته نشد.

پدرشوهرش ” چرا مقامات وقتی می خواهند ایران را متفرق کنند از شخصی یا گروهی که با هزینه شخصی به ایران سفر می کنند حمایت نمی کنند؟ برای تولید محصولات تبلیغاتی ایرانی هزینه ها و بودجه های سنگینی در نظر گرفته شده است ، اما نتیجه آن حتی در طعم گردشگری نیست و محصولات مثر و عملی تولید نمی شوند. همه این کارها برای تبلیغ “دهکده ایرانی” در چین انجام شده است ، به نظر می رسد که هیچ مبنای تاریخی و اسطوره ای ندارد ، اما مبتنی بر تبلیغات رایگان و سلیقه بازدید کنندگان خارجی بود. او حتی از اهدای چند پلاک ایمیل قدردانی نمی کند.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا