ورزشی

تهدید بزرگ برای فوتبال ایران در آسیا

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، مرحله پلی آف رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به کام تیم های قطری نبود چرا که هر دو نماینده این کشور با شکست برابر تیم های ازبکی، از دور رقابت ها کنار رفتند.

الوکره که میزبان تیم نوبهار نامانگان یا همان نوف باخور بود، با یک گل مغلوب حریف خود شد. این دیدار پس از تساوی بدون گل دو تیم، به وقت های اضافه کشیده شد که تیم ازبکی توانست به لطف تک گل دانیور عبدالمانوپوف از سد تیم قطری عبور کند.

العربی نیز که به مانند الوکره در استادیوم خانگی خود میزبان آلمالیق بود، با تک گل روبن سانچز مغلوب این تیم شد تا هر دو جدال نمایندگان دو کشور، به سود ازبکستانی ها به پایان برسد.

این برتری برای آلمالیق در شرایطی به دست آمد که این تیم یک بازیکن ایرانی به نام سیاوش حق نظری را در ترکیب خود دارد و بازیکن سابق ملوان و پرسپولیس، ۸۶ دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت.

نکته حائز اهمیت این است که شکست تیم های قطری برابر نمایندگان ازبکستان، ممکن است در آینده به ضرر تیم های ایرانی تمام شود چرا که اکنون این کشور ۴ نماینده در مرحله گروهی دارند و آنها می توانند با کسب نتایج خوب، امتیاز ازبک ها را در جدول رنکینگ سهمیه کشورها افزایش دهند.

این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، آخرین دوره ای است که با فرمت کنونی برگزار می شود که نتایج تیم ها روی سهمیه کشورها برای فصل ۲۰۲۵ – ۲۰۲۶ اثر مستقیم دارد. در حال حاضر، ایران در رده سوم کشورهای غرب آسیا قرار داشته و برای لیگ نخبگان دارای سهمیه ۲+۱ است. چنانچه چهار نماینده ازبکستان نتایج خوبی کسب کنند و پرسپولیس، سپاهان و نساجی نتوانند امتیازات زیادی را به جمع اندوخته های تیم های ایرانی اضافه نمایند، آنگاه ازبکستان می تواند سهمیه ایران را به صورت جدی تهدید قرار دهد. این کشور برای لیگ نخبگان، فقط یک سهمیه دارد و اگر بتواند امتیازهایش را افزایش دهد، می تواند برای ایران خطرساز باشد.

۲۵۱۲۵۱

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا