بین الملل

روسیه با انتشار بیانیه‌ای حملات اسرائیل را محکوم کرد

در بیانیه مسکو آمده است: «این اقدامات توسط طرف اسرائیلی مصداق نقض فاحش حاکمیت جمهوری عربی سوریه و هنجارهای پایه‌ای قوانین بین‌الملل محسوب می‌شوند.»

روسیه گفته اقدام اسرائیل زندگی مردم بی‌گناه و ایمنی ترافیک هوایی بین‌المللی را در معرض خطری واقعی قرار داده است. 

منابع خبری در سوریه بعدازظهر پنجشنبه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق و حلب خبر داده و نوشتند که فعالیت دو فرودگاه متوقف شده است.

به نوشته وبگاه روزنامه الوطن سوریه، در این حملات باند فرود هر دو فرودگاه هدف قرار گرفت. همچنین پدافند هوایی سوریه نیز اقدام به مقابله با موشک‌ها کرده و موفق به انهدام چند فروند از آن‌ها شد.

این حمله تلفات جانی در پی نداشت و فقط خسارت مادی بر جای گذاشت

وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه‌ای گفت: «این تجاوز تلاش مذبوحانه دشمن جنایتکار اسرائیل برای انحراف توجه از جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شود و خسارات بزرگی که از مقاومت فلسطین متحمل می‌شود است و بخشی از رویکرد مستمر برای حمایت از تروریست‌های افراطی به شمار می‌رود؛ گروه‌هایی که ارتش سوریه در شمال این کشور با آنها می‌جنگد و بازوی مسلح اسرائیل را تشکیل می‌دهند».

در تاریخ شش شهریور نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، فرودگاه بین‌المللی حلب در شمال غرب سوریه را هدف قرار دادند که در آن حمله نیز باند فرود آسیب دید و فعالیت‌های فرودگاه به حالت تعلیق در آمد.

311311

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا