فرهنگ و هنر

علی صبوری: برای دستمزد از تلویزیون می‌روند، مردم بهانه‌اند

علی صبوری در نشست خبری «کداد» در کداد از اخراج برخی بازیگران انتقاد کرد و گفت: انگیزه این اقدام پول اضافی شبکه نمایش خانگی بوده است.

همچنین در بخشی از همایش، فرصت ساخت فصل دوم سریال «کداد» از سوی سازندگان مطرح شد.

به گزارش دانا نیوز، نشست خبری سریال نوروزی «کداد» بعدازظهر سه شنبه 15 فروردین ماه در روابط عمومی اداره کل صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم بهرنگ ملک محمود کارگردان فیلم و سریال شبکه دو، علی غفاری، میلاد کزازی نویسنده، زوره حمیدی، آرش نوذری، سوسن پرور و علی صبوری حضور داشتند.

سریال طنز علی غفاری به کارگردانی علی سعدی و کارگردانی سعید سعدی در نوروز 1401 از شبکه دو سیما پخش شد.

در این مجموعه رضا ناجی، پیام دهکردی، علی صبوری، سوسن پرور، مهرناز بیات، آرش تاج، آرش نوذری، افشین نکاهی، زوره حمیدی، شیرین بینا، سارا باگری، مهرزاد جعفری، جواد زیتونی، فریبا عصمتون، سریباد سادات مرتضی حضور دارند. طهمورث، تری امیر خوزه گفاری، بازیگر کودک و کوزار حیدری ایفای نقش می کنند.

علی صبوری در یکی از قسمت ها گفت: این سومین سریال من است. این یک تجربه عالی بود. سعی می کنم به مرور زمان تجربه و پختگی پیدا کنم.هنوز قدم اول هستم.خدا را شکر می توانم با دوستانم بازیگری را یاد بگیرم.

او درباره ژانر کمدی گفت: ماموریت ما خنداندن مردم است. من شخصا ژانر کمدی را دوست دارم. امیدوارم پیامی را که می خواهیم منتقل کنیم، دریافت کنیم.

صبوری افزود: افسردگی با بازیگری بسیار متفاوت است. ممکن است یک فرد کمدین خوبی باشد اما ممکن است بازیگر خوبی نباشد.

او در کامنتی از سریال کداد گفت: نظر مردم مهم است. 95٪ کار را در صفحه من پسندیدند که در آن بینندگان زیادی وجود دارد و داستان های من توسط میلیون ها نفر مشاهده می شود. البته ممکن است صفحه من استاندارد مناسبی نباشد و مخالفان من در این صفحه نباشند.

صبوری با انتقاد از برخی آمارها از تعداد بینندگان سریال های تلویزیونی می گوید: «تلوزیون آمار بینندگان را فاش کرده است. اگر «زیر زمین» بیش از سه میلیون بیننده داشته باشد، باید بر تعداد قسمت‌ها تقسیم شود. چطور می شود یک سریال 80 درصد بیننده و 4 درصد مخاطب داشته باشد؟! من قبل از این سریال با «شماره 13» قرارداد داشتم و در زمان پخش سریال را ندیده بودم. همان روز از تلویزیون دیدم که یک مطلب غم انگیز به نام شماره 13 نوشته است. بعدا تو آمار دیدم که عدد 13 سوم شد! چه اتفاقی می افتد؟

وی افزود: پلتفرم ها آمار بصری یک میلیون دقیقه را ارائه می دهند که اگر بر تعداد واحدهای متوالی تقسیم شود زیاد نیست. تلویزیون بیننده زیادی دارد.

صبوری در ادامه گفت من به خاطر پول وارد این عرصه نشدم. اما رادیو و تلویزیون را انتخاب کردم و پای آن ایستادم.

صبوری انتقاد کرد: عده ای به خاطر پول و دستمزد از تلویزیون خداحافظی می کنند و بعد همه از اخبار خداحافظی می کنند چون مردم تلویزیون نمی بینند. اینطور نیست؛ در شهر و مناطق بایر مردم تلویزیون تماشا می کنند. حقوق شبکه های خانگی چند برابر است و برای پرداخت می روند.

ادامه دارد…

دکمه بازگشت به بالا