اقتصادی

خداحافظی با محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ تا دو ماه دیگر

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز شنبه (شنبه) پس از ابلاغیه هشت هفته ای خودروی رئیس جمهور از دو شرکت بزرگ خودروسازی بازدید و از پارکینگ ها، اتاق جلسات و تحقیقات و طراحی بازدید کرد. و مرکز توسعه، پردازش حمله و تحویل خودروهای این دو گروه روند کاهش تعداد خودروها در پارکینگ را مورد بررسی قرار داده و اجرای ماده هشت گانه رئیس جمهور را پیگیری کردند.

به گزارش دانا نیوز، سیدرضا فاطمی امین امروز (14 فروردین) از گروه های صنعتی ایران کدو، سایپا و پورسوهدرو بازدید کرد و خواستار پاسخگویی شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت (سام) پس از دریافت پاسخ مدیران خودرو و بازدید از مجتمع ایران کدو و بررسی دستورات رئیس جمهور، از کاهش تعداد خودروهای پارکینگ ایران خودرو تا پایان فروردین به 15 هزار دستگاه خبر داد.

وی با تاکید بر نظارت بر کیفیت محصولات گفت: امکان کاهش زمان پرداخت برای خودروسازان و تقاضای کیفیت از سوی خودروساز وجود دارد. در این راستا شناسایی دقیق سازندگان و نظارت بر قطعات ضروری است.

فاطمی امین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت کشتی‌های ریلی گفت: ایران کدو از ظرفیت ریلی خود برای طرح موضوع و نظارت بر انتقال از طریق معاونت فنی وزارتخانه استفاده خواهد کرد. و هزینه های لجستیک

طراحی و توسعه محصول و همچنین عرضه سمند قدیمی و محصولات 405 از اولویت های وزیر صمت است. انجام تعهدات به مشتریان.

مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرای سه سال گارانتی تولید و 60 هزار کیلومتر از خودروسازان را یکی از اقدامات این شرکت ها می دانند. هشت فرمان ریاست جمهوری در حوزه خودرو دانستن.

محصولات قدیمی سمدا و 405 دو ماه دیگر خداحافظی کردند

تولید 725000 خودروی سواری و 25000 خودروی تجاری هدف امسال ایران-کودرو

مهدی کتیبی، مدیرعامل گروه صنعتی کدرو ایران در این بازدید گفت: این شرکت تا سال 1401 تولید 725 هزار دستگاه خودروی سواری و 25 هزار دستگاه خودروی تجاری را برنامه ریزی کرده است. این تعداد بیش از تعداد خودروهای تولیدی برآورد شده با دستور رئیس جمهور است. 405 و سمند با انجام تعهدات خود در قبال مشتریان تا دو ماه آینده از تولید خارج می شوند.

وی افزود: با دستور ویژه وزیر صمت تا پایان اردیبهشت ماه امسال تعداد خودروهای موجود در پارکینگ به 25 هزار دستگاه می رسد. بر اساس تاکید وزیر صمت و با اهتمام لازم، شرکت ایرانی خودرو تمامی اقدامات لازم را برای اجرای مولفه های مختلف برنامه هشت ماده ای رئیس جمهور برای خودرو در دستور کار قرار داده است و برنامه ریزی های لازم در این زمینه در حال انجام است. تولید سال آینده.

محصولات قدیمی سمدا و 405 دو ماه دیگر خداحافظی کردند

افزایش تولید روزانه خودرو به 1500 دستگاه گام بزرگی در جهت تولید 650000 خودرو SAPA در سال است.

محمدعلی تمور، مدیرعامل گروه خودروسازی سیفا در بازدید از صمت گفت: تولید 650 هزار دستگاه خودرو در سال جاری به اتمام می رسد.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر جابجایی خودرو معادل 47 هزار خودرو در بهمن و اسفند سال گذشته بوده است. 1400، حدود 80000 بود. در مارس سال گذشته به 49000 دستگاه کاهش یافت. در ابتدای اردیبهشت امسال تعداد خودروهای موجود در پارکینگ به 20 هزار خودرو کاهش می یابد.

محصولات قدیمی سمدا و 405 دو ماه دیگر خداحافظی کردند

وزیر صنعت، معدن و تجارت لازم به ذکر است وی در تاریخ 25 اسفند 96 از این دو شرکت خودروسازی بازدید و نتایج دستور ویژه رئیس جمهور برای خودروسازان را مشاهده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید گفت: ایران کدرو تصمیم دارد در سال 1401 بیش از 700 هزار دستگاه خودرو تولید کند و ساپا نیز تصمیم دارد 650 هزار خودروی سواری و تجاری را به بازار عرضه کند. افزایش 1.5 برابری در تولید خودرو قطعا اعمال خواهد شد. تمامی احکام رئیس جمهور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت احصا شده و با همکاری خودرو و در راستای اهداف تعیین شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور، برنامه های اجرایی و اجرایی لازم محقق شده است. امیدواریم این شرکت در سال آینده به تمام اهداف خود دست یابد و موفقیت های بزرگی در صنعت خودروسازی کشور داشته باشد.

لزوم رعایت استاندارد در تعمیر خودرو در پارکینگ خودروسازان

فاطمی امین یکی دیگر از نگاه های ویژه رئیس جمهور به تکمیل و تسریع در پارکینگ ها در پارکینگ ها اشاره کرد. شدن در سطح فعلی (تولید در دو هفته) بودن. این مبلغ برای شرکت ساپا 20 هزار دلار و برای کدرو ایران 25 هزار دلار خواهد بود و مدیران هر دو خودروی بزرگ کشور قول داده اند این آمار را حفظ کنند.

بهبود همکاری بین خودروسازان و قطعه سازان با حمایت از کیفیت محصولات خودرو

وزیر صمت از رئیس جمهور خواست به ارتقای کیفیت محصولات خودرویی کشور توجه ویژه داشته باشد. توضیح داد: مهمترین موضوع در این فرآیند، بهبود رابطه بین خودکارها و سازندگان کلاس درس انتظارات طرفین باید در چارچوب خاصی برآورده شود که شامل نیازهای تولیدکنندگان ارائه شده توسط شرکت های خودروسازی و تعهد به حفظ کیفیت و کمیت کالاهای تولیدکنندگان می شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: خوشبختانه اقدامات اساسی در این زمینه انجام شده است. بیش از 200 موضوع مهم پیش روی تولید در کشور وجود دارد. از آن جمله می توان به موضوع تامین مالی قطعات اشاره کرد. تا پایان سال، دو پروژه در دست اجرا بود و آنها به عنوان پایلوت بسیار خوب پاسخ دادند. یکی پرداخت تسهیلات بر اساس صورت های مالی شرکت ها و دیگری پرداخت ملزومات در قالب زنجیره کالا، این طرح ها در شش ماهه اول سال 1401 به طور کامل اجرا می شود و می توان به موارد بیشتری امیدوار بود. 70 درصد نیازهای مالی شرکت ها است.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، گزارش عملکرد پشتیبانی و پیشگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین مواد اولیه، صادرات و سایر موارد مرتبط تهیه شده است. به زودی منتشر خواهد شد.

در پی فرمان رئیس جمهور در پی اولین سفر خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت، وی از گمرک خودرو ایران (آپکو) بازدید و با چندین دستگاه گیرنده خودرو گفتگو کرد.

در پاسخ به این سوال که آیا تاخیری در تحویل خودرو وجود دارد یا خیر، برخی گفتند که زمان تحویل 10 دقیقه بوده و برخی دیگر به دلیل ازدحام بیش از حد خودرو تا سه ساعت می گویند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا