عمومیبرترین های کسب و کار

روش تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی

محتوای این مطلب پنهان

نحوه تنظیم دمای یخچال در مدل‌های متنوع معمولی و یا قدیمی چگونه است؟

پس از یک روز گرم تابستان در حالیکه بسیار تشنه و خسته‌ هستید و منتظر یک لیوان آب خنک و گواراید، در یخچال را باز می‌کنید؛ اما متاسفانه با آب نه چندان خنک روبرو می‌شوید! چه حس و حالی در آن زمان خواهید داشت؟ می‌دانید اولین جایی که باید دنبال مشکل بگردید، کجاست؟ تنظیم دمای مناسب یخچال، اولین نکته است که باید بررسی کنید.

 آیا می‌دانید که تنظیم دمای یخچال در زمستان و تابستان با یکدیگر متفاوت است؟ دمای مناسب یخچال در تابستان و زمستان چقدر است؟ نحوه تنظیم دمای یخچال در مدل‌های متنوع معمولی و یا قدیمی چگونه است؟ اگر یخچال شما جدید و دیجیتالی است، در مورد تنظیم دمای آن با صفحه نمایش دیجیتال چه مطالبی خوانده‌اید؟

وبلاگ نمایندگی یخچال ال جی در اهواز این بار قصد دارد در مورد اهمیت تنظیم دمای مناسب یخچال، نحوه تنظیم دمای یخچال در مدل‌های متنوع؛ همچون تنظیم دمای یخچال ال جی، تنظیم دمای یخچال سامسونگ، تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک حتی تنظیم دمای برندهای ایرانی همچون هیمالیا، امرسان و .. با شما صحبت می‌کند.

البته مطالب این مقاله تنها به تنظیم دمای یخچال منتهی نمی‌شود! بلکه در انتها به این سوال نیز پاسخ می‌دهیم که در صورت قطعی برق تا چند ساعت دمای یخچال ثابت می‌ماند؟ پس با کارون سرویس همراه باشید تا از سیر تا پیاز در مورد تنظیم دمای یخچال در مدل‌های مختلف با شما صحبت کنیم.

چرا تنظیم دمای مناسب در یخچال مهم است؟

یخچال و فریزر یکی از وسایل برقی است که می‌توان به جرأت گفت، در هر خانه‌ای وجود دارد. یخچال فریزرها از فساد مواد خوراکی جلوگیری می‌کنند.  همچنین انتخاب دمای مناسب برای یخچال فریزر مانع از اتلاف انرژی و آسیب‌های که به محیط زیست می‌زند، می‌شود.  یکی از روش‌های بسیار مهم برای کم کردن مصرف برق و در واقع انرژی در خانه، تنظیم دمای مناسب یخچال فریزر است. فرقی نمی‌کند که یخچال شما قدیمی باشد و یا دیجیتالی، تنظیم دمای مناسب یک امر مهم و اساسی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

تنظیم دمای یخچال فریزر به چه عواملی بستگی دارد؟

تنظیم دمای یخچال و فریزر به موقعیت جغرافیایی محل زندگی شما و آب و هوای منطقه وابسته است. به طور مثال افرادی که در اقلیم‌های سردسیر زندگی می‌کنند، دمای یخچال و فریزرشان به نسبت افرادی که در اقلیم‌های گرم و گرمسیر زندگی می‌کنند، بالاتر است، چون محیط خنک‌تر است. هرچند این تفاوت خیلی آشکار و متفاوت نخواهد بود.

·        ترتیب چیدمان موادغذایی در یخچال و فریزر

ترتیب چیدمان مواد غذایی در یخچال فریزر در تنظیم دمای آن بسیار موثر است. اغلب موادی که زودتر فاسد می‌شوند و یا حساس به دما هستند باید در طبقات میانی گذاشته شوند و میوه و سبزیجات در طبقات پایین‌تر و موادی که به دما حساسیت کمتری دارند، در طبقات بالاتر قرار می‌گیرند.

بهترین دمای یخچال برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی ۴ یا ۳ درجه سانتی‌گراد است.  اگر یخچال شما دچار مشکل بود می توانید جهت تعمیر یخچال ال جی در اهواز با تیم کارون سرویس تماس بگیرید.

بهترین تنظیم دمای مناسب یخچال فریزر برای زمستان و تابستان چقدر است؟

متخصصان فن می‌گویند تنظیم دمای مناسب برای زمستان و تابستان یخچال فریزر با یکدیگر متفاوت است. در تابستان به دلیل گرمای بیشتر دمای یخچال باید پایین‌تر باشد و در زمستان این مسئله برعکس خواهد بود.

در بهترین حالت تنظیم دمای یخچال باید روی ۴ یا ۳ و فریزر بین منفی ۱۸ یا منفی ۱۷ درجه باشد.

تنظیم دمای یخچال فریزر در تابستان وابسته به مدل یخچال شماست:

  • در یخچال‌های ترموستاتی دما را باید روی ۵ یا ۴ درجه گذاشته شود.
  • در یخچال‌های دیجیتالی، دمای یخچال باید در تابستان بین ۴یا ۳ درجه و فریزر بین منفی ۲۰ تا منفی ۱۷ باشد.

در زمستان نیز بهترین دمای یخچال فریزر:

  • در مدل‌های ترموستاتی بین ۳ تا ۲ درجه
  • و در مدل‌های دیجیتالی بین ۵ تا ۴ درجه و فریزر بین منفی ۱۹ تا منفی ۱۶ درجه، باید باشد.

کارشناسان نمایندگی تعمیر  یخچال ال جی در اهواز معتقدند که در تنظیم دمای یخچال فریزر بین دو فصل زمستان و تابستان باید یک تا دو درجه تفاوت باشد.

 نحوه تنظیم دمای یخچال‌های قدیمی ولوم‌دار

اگر یخچال شما از مدل‌های قدیمی است که با ولوم دمای یخچال تنظیم می‌شود، این ولوم اغلب در قسمت بالای یخچال و در نزدیک لامپ قرار دارد. ولوم یخچال دارای اعداد یا شیارهای مختلف است که برای تنظیم دما از آن استفاده می‌شود. اعداد بیشتر، یخچال را خنک‌تر می‌کند. به طور مثال اگر اعداد روی ولوم یخچال از ۱ تا ۵ باشد، هرچه به سمت ۵ ولوم را بچرخانید، یخچال سردتر خواهد شد. حال اگر ولوم یخچال شما به جای اعداد، دارای شیار باشند، باید ولوم را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا مواد غذایی داخل یخچال خنک‌تر شوند.

تعمیر یخچال و فریزر در محل با کارون سرویس

در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه کارون سرویس درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.

بهترین تنظیم دمای یخچال در مدل‌های ولوم‌دار، حالت وسط است.

  • اگر ولوم یخچال به صورت عددی است، بهترین حالت آن قرار دادن ولوم روی عدد ۳ است.
  • اما اگر اعداد بین ۹ تا ۱ هستند، آن را روی ۴ بگذارید.

نحوه تنظیم دمای یخچال در حالت تنظیم کننده کشویی

برخی مدل‌های یخچال تنظیم کننده‌شان به صورت کشویی و در قسمت بالای یخچال قرار دارد. نحوه عملکرد تنظیم کننده کشویی همچون مدل ولومی است. با این تفاوت که شما با حرکت کشو می‌توانید تنظیم دمای یخچال را انجام دهید. تنظیم کننده کشویی اغلب در کنار لولای درب یخچال در قسمت بالایی آن نصب شده‌است. روی این تنظیم کننده کشویی یک سری اعداد در طول هم قرار دارند که می‌توان برای تنظیم دما یخچال از آنها استفاده کرد. در صورتیکه می‌خواهید یخچال خنک‌تر شود، سوییچ را به سمت راست حرکت دهید.

بهترین تنظیم دمای یخچال در مدل کشویی گذاشتن سوییچ در حالت وسط است. اگر مدل کشویی دارای برچسب اعداد باشد آن را روی دمای ۴ یا ۳ بگذارید.

چگونه تنظیم دمای یخچال با صفحه نمایش دیجیتال انجام می‌شود؟

در یخچال‌های جدید و مدرن امروزی تنظیم دمای یخچال فریزر از طریق یک صفحه نمایش انجام می‌شود. نحوه تنظیم دمای این یخچال‌ها بسیار ساده است. پنل‌های تنظیم دمای یخچال فریزر روی درب یا در قسمت بالایی بدنه یخچال قرار دارند و به راحتی می‌توان با دکمه‌های لمسی آنها را کم و یا زیاد کرد. در برخی از پنل‌های دیجیتال دکمه یا فلش برای بالا و یا پایین آوردن دما وجود دارد که با فشردن آن دمای یخچال گرم‌تر یا سردتر می‌شود.

برای اطمینان از تنظیم دمای یخچال فریزر بهتر است از دفترچه راهنمای یخچال فریزر کمک بگیرید.

تنظیم دمای یخچال ال جی به چه صورت انجام می‌شود؟

در مدل‌های مختلف یخچال‌های ال جی ظاهر صفحه نمایش تنظیم دمای یخچال فرق می‌کند، اما عملکرد همه آنها با هم یکی است. مدل‌های ارائه کننده تنظیم دما اغلب به صورت خطی، نقطه‌ای، یک خط همراه با عدد هستند.

برای تنظیم دمای یخچال ال جی باید به دکمه «RRZ.TEMP» توجه کنید و برای تنظیم دمای فریزر به دکمه «REF.TEMP»

نحوه تنظیم دمای یخچال سامسونگ به چه صورت انجام می‌شود؟

در مدل‌های مختلف یخچال فریزر سامسونگ، دکمه تنظیم دمای یخچال در قسمت پنل و در جلوی یخچال قرار دارند. این دکمه‌ها به صورت جداگانه طراحی شده و دو دکمه «Freezer» و «Fridge» دارد که با فشردن هرکدام از آنها دماهای از پیش تعیین شده مشخص می‌شود. بازه دمایی قسمت یخچال سامسونگ بین ۱ تا ۷ درجه و قسمت فریزر اغلب بین منفی ۱۴ تا منفی ۲۵ متغیر است.

  • در بهترین حالت تنظیم دمای یخچال باید روی ۴ یا ۳ و فریزر بین منفی ۱۸ یا منفی ۱۷ درجه باشد.

چگونه می‌توان دمای یخچال جنرال الکتریک را تنظیم کرد؟

در یخچال‌های جنرال الکتریک دو کنترل «Freezer» و «Fridge» باید به صورت نرمال «Normal» یا «Mid point» تنظیم شوند. دکمه کنترل تنظیم دمای یخچال اغلب روی پنل و در قسمت جلوی آن قرار دارد. دکمه تنظیم دمای یحچال جنرال الکتریک در مدل‌های مختلف آن به صورت‌های متنوع هستند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

در این مدل تنظیم دمای یخچال و فریزر به صورت جداگانه انجام می‌شود. تنظیم نرمال برای فریزر و یخچال به ترتیب به صورت ۵ و C و یا هر دو به صورت ۵ و ۵ نشان داده می‌شوند.

در این حالت کنترل دمای یخچال و فریزر توسط یک دکمه به تنهایی انجام می‌شود و تنظیم دمای یخچال در حالت طبیعی روی عدد ۵ خواهد بود.

  • مدلهای دارای نمایشگر دیجیتال

تنظیم دمای یخچال در حالت دیجیتال به ترتیب روی صفر فارنهایت (منفی ۱۷ درجه سانتیگراد) و سی و هفت درجه فارنهایت (۳ درجه سانتیگراد) خواهد بود.

اگر بار اولی است که یخچال جنرال الکتریک را راه اندازی می‌کنید، باید ۲۴ ساعت صبر کنید تا دما پایدار شود.

کارون سرویس ارائه دهنده با کیفیت ترین خدمات تعمیر یخچال فریزر

کارون سرویس با به کارگیری تکنسین‌های متخصص در حوزه تعمیر یخچال در ابتدا علت مشکل در تنظیم دمای یخچالتان را پیدا و سپس اقدام به   شما عزیزان در سریع ترین زمان و با مناسبترین قیمت میکند. در این مقاله به یکی از پرسش های شما در زمینه تنظیم دمای یخچال های مختلف میپردازیم، با ما همراه باشید.

یخچال جزو جدایی ناپذیر آشپزخانه

یخچال‌ها این روزها بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما هستند و عملاً زندگی بدون یخچال امکان‌پذیر نیست. به همین جهت یخچال‌ها در گونه‌های مختلف توسط برندها و کمپانی‌های مختلفی تولید می‌شوند.

تقریباً تجهیزات استفاده‌شده در تمامی یخچال‌های ساخته‌شده یکسان است، اما ممکن است با موردی برخورد کرده باشید که دو یخچال یکسان بازده‌های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند.

علت این موضوع می‌تواند در نحوه تنظیم دمای یخچال باشد. تنظیم درست دمای یخچال می‌تواند تجربه متفاوتی به شما از عملکرد دستگاه بدهد. با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم تا در این مقاله  به بررسی نحوه تنظیم دمای یخچال بپردازیم، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا با ما همراه باشید.

نحوه تنظیم دمای یخچال

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های خنک‌کننده در زمان تحویل محصول میزان دمای مناسب برای محصول را به مصرف‌کنندگان اعلام می‌کنند چراکه درصورتی‌که میزان دمای یخچال بر روی مقدار بیشتری از حد استاندارد قرار بگیرد، موتور و کمپرسور یخچال متحمل فشار بیشتری برای رسیدن به میزان دمای تنظیم‌شده می‌شود و این کار در درازمدت منجر به بروز صدمه به موتور یخچال می‌شود.

اما اگر دمای یخچال را کمتری از حد استاندارد قرار دهیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بدیهی است که با انجام این کار سرمای درون یخچال کم شده و این کاهش سرما باعث ایجاد فساد در مواد غذایی درون یخچال خواهد شد؛ بنابراین تنظیم دمای یخچال در حد بالاتر و پایین‌تر می‌تواند باعث بروز صدمات مختلفی شود اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در فصل سرما مجاز هستید تا دمای یخچال را یک درجه کمتر از حد استاندارد و در فصل گرما یک درجه بالاتر از حد استاندارد قرار دهید و این تغییر یک‌درجه‌ای صدمه‌ای به دستگاه شما وارد نخواهد کرد.

تنظیم دمای یخچال چه کمکی به ما خواهد کرد؟

این‌یکی از متداول‌ترین سؤالات کاربران و خریداران می‌باشد و پاسخ به این سؤال کاملاً ساده و مشخص می‌باشد. همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره‌کرده‌ایم نحوه تنظیم دمای یخچالها بسیار اهمیت دارد چراکه تنظیم غیراصولی می‌تواند باعث بروز صدمه به یخچال یا فاسدشدن محصولات درون آن شود.

بسیاری از کارشناسان در این زمینه عقیده دارند که دمای مناسب یخچال بین صفر تا چهار می‌باشد و تنظیم دمای یخچال در این بازه می‌تواند از رشد انواع باکتری‌ها و کپک‌ها جلوگیری کند.

همچنین چون فضای یخچال محیطی مرطوب است، می‌تواند منبع مناسبی برای رشد انواع قارچ باشد به همین جهت تنظیم دمای یخچال در بازه‌ی گفته‌شده مانع از رشد قارچ در محیط یخچال می‌شود. توجه داشته باشید که چیدمان درست مواد غذایی مخصوصاً میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند باعث کاهش میزان آلودگی درون یخچال شما شود. چراکه طبق تحقیقات جا میوه‌ای یخچال از آلوده‌ترین مناطق است.

اما ممکن است سؤال کنید نحوه تنظیم دمای یخچال به‌صورت اصولی چگونه است؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

یخچال‌های معمولی، تنها دارای یک درجه می‌باشند و امکان ندارد که بتوانیم درجه فریز را جدا از یخچال تنظیم کنیم که اغلب یخچال‌های ساخته‌شده درون کشور به این صورت می‌باشند.

در این نوع از یخچال‌ها، درجه‌ای درون یخچال وجود دارد که با اعداد یک تا چهار مندرج شده است اما مناسب‌ترین درجه برای تنظیم این نوع از یخچال‌های، درجه سه می‌باشند. این روش تنظیم درجه ممکن است در یخچال‌های خارجی نیز وجود داشته باشد، برای مثال بسیاری از مشتریان درباره‌ی تنظیم دمای یخچال سامسونگ خود که از روش تنظیم تکی در ساخت آن استفاده‌شده است سؤال می‌کنند.

ممکن است در برخی از دستگاه‌ها بر روی درجات گزینه Max وجود داشته باشد که نشان از توان حداکثری دارد اما در این نوع از درجات هم قرار دادن آن بر روی عدد ۳ مناسب‌ترین روش تنظیم می‌باشد.

ولوم تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک ممکن است ظاهر متفاوتی داشته باشد و به صورتی خطی تنظیم شود در این نوع از درجات بهتر است اسلایدر را زیرخط وسط قرار دهید و باید توجه داشته باشید هر چه اسلایدر را به سمت راست حرکت دهید دما بیشتر شده و هرچه ولوم به سمت چپ حرکت کند دماپایین خواهد آمد.

تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید

در یخچال‌های ساید بای ساید ممکن است که کنترل‌کننده دما درروی درب یخچال قرار بگیرد، برای تنظیم این کنترل‌کننده ضروری است که ابتدا قفل تنظیم دما را بازکرده و سپس درجه یخچال را تنظیم کنید. بسیاری از مواقع در زمان تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید ممکن است تغییرات انجام‌شده توسط شما در نمایشگر نمایش داده نشود و باعث نگرانی شما شود اما این امر می‌تواند به دلیل زیر باشد:

  • نمایشگر یخچال شما میزان دمای فعلی درون یخچال را به شما نمایش می‌دهد و زمانی که میزان درجه هوای درون یخچال تغییر کند، عدد نمایشگر نیز تغییر خواهد کرد.
  • ممکن است زمانی طول بکشد تا یخچال به دمای موردنظر شما برسد به همین جهت باید بدانید اصلاً جای نگرانی نیست و زمانی که دمای یخچال به میزان مطلوب شما برسد عدد نمایشگر نیز تغییر خواهد کرد.

برای تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید خود کافی است با فشار دکمه‌های مربوط به تنظیم دمای یخچال و فریزر را جداگانه فشرده و با کلیدهای بالا پایین دما را تغییر دهید.

ممکن است زمان تنظیم درجه برخی از یخچال‌ها متوجه شوید که دما برحسب سانتی‌گراد نوشته‌نشده است به‌طور مثال در تنظیم دمای یخچال ال‌جی در برخی از مدل‌های تولیدشده ممکن است دما را به‌صورت فارنهایت مشاهده نمایید برای تبدیل این دما به سانتی‌گراد کافی است مطابق فرمول زیر اعداد را به سانتی‌گراد تبدیل نمایید:

عدد موردنظر را منهای ۳۲ کرده و عدد به‌دست‌آمده را بر ۱.۸ تقسیم نمایید و عدد را برحسب سانتی‌گراد مشاهده نمایید.

البته توجه داشته باشید در برخی از مدل‌های یخچال‌های ساید بای ساید دکمه‌ای قرار داده‌شده که با فشردن آن به مدت چند ثانیه می‌توانید واحد نمایش را از سانتی‌گراد به فارنهایت و از فارنهایت به سانتی‌گراد تغییر بدید، معمولاً این دکمه با یکی از علامت‌های C یا F نشان داده می‌شود.

نحوه تنظیم دمای یخچال در فصل تابستان و زمستان

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، دمای یخچال در فصل گرما و سرما باید تغییر کند و ما پیشنهاد می‌کنیم تا در فصل گرما دمای یخچال‌های ساده را بر روی ۴ یا ۵ قرار دهید و یخچال‌های ساید به ای ساید خود را به‌صورت دمای یخچال ۳ یا ۴ و دمای فریزر -۱۸ الی -۲۰ قرار دهید.

در فصل سرما یا زمستان این تنظیمات متفاوت بوده و بهتر است دمای یخچال‌های ساده خود را بر روی عدد ۲ یا ۳ و یخچال ساید به ای ساید خود را به‌صورت دمای یخچال ۴ یا ۵ و دمای فریزر را بر روی -۱۶ الی -۱۹ قرار دهید تا از بهترین حالت یخچال خود نهایت لذت را ببرید. همان‌طور که گفتیم بهتر است دمای یخچال خود را در فصل گرما و سرما تغییر دهید اما انجام این کار ضروری نیست و تنها باعث بهبود عملکرد دستگاه شما خواهد شد.

اندازه‌گیری دمای یخچال

بسیاری علاقه دارند تا در برخی موارد برای کسب اطمینان خاطر بیشتر، دمای یخچال را خودشان اندازه بگیرند تا متوجه شوند آیا سرمای درون یخچال به میزان مطلوب رسیده است یا خیر. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد اما معتبرترین روش اندازه‌گیری به‌صورت زیر می‌باشد:

دماسنج خود را درون یک لیوان آب قرار داده و آن را در طبقه میانی یخچال خود قرار دهید، مدت ۵ الی ۸ ساعت آن را در یخچال قرار دهید و سپس دمای یخچال را بررسی کنید. دماسنج را مجدداً به‌صورت مستقیم درون یخچال قرار دهید تا هوای درون آن اندازه‌گیری شود.

به این روش می‌توانید دمای دقیق یخچال خود را مشاهده کنید اما ممکن است برای شما سؤال شود چرا اندازه‌گیری دقیق یخچال اهمیت دارد؟

دلیل آن همان موردی است که در ابتدای مقاله گفتیم و آن این است که تنظیم غیر درست دمای یخچال می‌تواند علاوه بر از بین بردن مواد غذایی و فاسدشدن آن‌ها، باعث بروز صدمه به سیستم فنی مانند موتور دستگاه شود و خسارات جبران‌ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

تنظیمات دمای یخچال هنگام قطعی برق چه می‌شود؟

تنظیماتی که شما انجام دهید در حافظه دستگاه باقی می‌ماند و از بین نمی‌برد اما در زمان قطعی برق بهترین کار این است که درب‌های یخچال را اصلاً باز نکنید چراکه در این صورت حدود ۴ ساعت مواد غذایی خنک و سالم باقی می‌مانند و دمای فریزی حدود ۴۸ ساعت دمای خود را نگه می‌دارد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا