ورزشی

زمان واگذاری استقلال به بخش خصوصی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز؛ روز گذشته بود که نامه ای از سوی معاون اول رئیس جمهور درخصوص واگذاری باشگاه پرسپولیس منتشر گردید که در بند پنجم آن ذکر شده بود باشگاه استقلال نیز با رعایت تشریفات قانونی، به بخش خصوص واگذار شود.

به نقل از ورزش سه از شرکت صنایع پتروشیمی به عنوان خریدار جدی باشگاه استقلال یاد شده ولی گفته می شود مشکلاتی بر سر راه این واگذاری وجود دارد. حالا دانا نیوز خبر داده که بحث واگذاری آبی ها در سال جدید کاملا منتفی شده و این کار در سال 1403 صورت خواهد پذیرفت.

پس از نامه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مبنی برای واگذاری 80 سهام باشگاه پرسپولیس، شایعاتی پیرامون واگذاری مالکیت باشگاه استقلال طی امروز و فردا نیز به گوش می‌رسید که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این موضوع صحت ندارد.

سازمان خصوصی‌سازی به‌عنوان مسئول واگذاری سهام سرخابی‌ها، فعلاً برنامه‌ای در سال جاری برای واگذاری مالکیت باشگاه استقلال ندارد و این باشگاه همچنان زیر نظر وزارت ورزش به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

با توجه به واگذاری باشگاه پرسپولیس، مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها حل شده است و به این ترتیب این دو باشگاه مشکلی از این بابت برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند و به همین دلیل عجله‌ای برای واگذاری استقلال وجود ندارد.

مسئولان سازمان خصوصی‌سازی طی دو ماه گذشته جلساتی را با مسئولان پتروشیمی خلیج فارس داشته‌اند، اما پس از بروز موانعی بر سر واگذاری، این جلسات بدون نتیجه باقی مانده است. به گفته مسئولان سازمان خصوصی‌سازی با توجه به فرصت کم باقیمانده تا پایان سال جاری و تعطیلات پیش رو، امکان واگذاری استقلال در سال جاری وجود ندارد و در سال آینده در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

257 251

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا