ورزشی

حساب باشگاه استقلال صفر است/ حذف از آسیا تقصیر وزارت ورزش نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، جلسه مجمع عمومی عادی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال به ریاست سیدحمید سجادی در وزارت ورزش با تبیین دستور جلسه توسط مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی وزارت ورزش وجوانان آغاز شد.

در این نشست سید مصطفی احمدی، مدیر مالی باشگاه استقلال منطبق با صورتجلسه توضیحاتی را در خصوص صورتهای مالی ارائه کرد.

طبق گزارش سایت وزارت ورزش، در ادامه پرویز مظلومی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در این نشست با اشاره به عملکرد مطلوب آکادمی باشگاه استقلال اظهار داشت: حاصل برنامه‌ریزی در حوزه، کسب موفقیت در تمامی رده‌ها از جمله بزرگسالان است.

وی با تاکید بر اینکه باشگاه استقلال یک مجموعه ورزشی است متذکر شد نباید به آن همانند یک شرکت نگاه شود.

مظلومی در بخش دیگری از سخنانش به بیان بخشی از مشکلات پیش روی باشگاه استقلال اشاره کرد و با توضیح اینکه مهمترین چالش پیش‌رو، مسائل مالی آن است، تاکید کرد: این مجموعه شرایط خوبی ندارد و هم اکنون حساب باشگاه صفر است. تیم مدیریتی جدید باید بدهی‌ها و مشکلات مدیران گذشته را تسویه کند.

وی همچنین درباره مبالغی که توسط بورس به باشگاه تخصیص داده شده توضیح داد: دو برابر این مبالغ بابت بدهی‌های گذشته، هزینه شده است با این وجود، تیم کنونی با جوسازی‌های صورت گرفته، به کم کاری متهم شده است.

حساب باشگاه استقلال صفر است/ حذف از آسیا تقصیر وزارت ورزش نیست

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در توضیحاتی عنوان کرد که پول استراماچونی که این روزها در خصوص آن بسیار اظهار نظر می‌شود چنانچه به موقع پرداخت می‌شد باشگاه می‌بایست ۲۰ تا ۳۰ میلیارد پرداخت می‌کرد که با سهل‌انگاری این مبلغ به ۱۲۰ میلیارد رسیده است.

وی ادامه داد: استراماچونی تنها ۱۴ بازی هدایت تیم استقلال را عهده‌دار بود اما به دلیل عدم پرداخت به موقع پول دو فصل را از این مجموعه طلب کرده است که در واقع پول بیت المال هدر رفته است.

مظلومی در ادامه سخنانش حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان در رفع مشکلات مالی باشگاه استقلال را بسیار مهم دانست و ضمن قدردانی از این نگاه تخصصی سجادی به مقوله ورزش از جمله فوتبال و باشگاه استقلال به عنوان یک تیم مردمی اظهار داشت: جنابعالی در بدترین شرایط از این تیم حمایت کردید و جوسازی‌های بسیاری نیز علیه شما صورت گرفت. ما بابت این حمایت‌ها از شما سپاسگزاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: من شهادت می‌دهم با وجود جوسازی‌های بیرونی حمایت‌های وزارت ورزش کمک زیادی کرد و چنانچه استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود تقصیری برعهده وزارت ورزش نیست و احتمالاً به دلیل نداشتن معیارهای مدنظر AFC است.

حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال هم تصریح کرد: ما وارث مشکلات مالی از گذشته هستیم، این مسائل باید حل می‌شد اما نشده و تاکنون ادامه یافته است.

وی افزود: با حمایت‌های وزیر ورزش، بانک شهر به کمک باشگاه استقلال آمد هرچند در این شرایط هم با مشکلاتی مواجه شدیم اما باز هم تاکید جنابعالی برای انجام این مهم، مسوولان بانک شهر در امور مربوطه سرعت بیشتر را در دستور کار قرار دادند.

هادی قره سید رومیانی معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش وجوانان در ادامه با اعلام آمادگی این وزارتخانه در دو حوزه مالی و حقوقی در تهیه گزارش صورت‌های مالی بیان کرد: ما می‌توانیم برای کمک به باشگاه استقلال کارشناسانی را از معاونت مالی و معاونت حقوقی کارشناسانی را اعزام کنیم و مطمئن هستیم این تعامل می‌تواند به تدوین صورت‌های مالی وحقوقی بسیار کمک کند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا