فرهنگ و هنر

برق مورد نیاز پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تامین شد

دانا نیوز/سیستان و بلوچستان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، گفت: جهت خدمت‌رسانی شایسته به زائران حسینی پاکستانی، برق مورد نیاز پایانه‌های مرزی ریمدان و میرجاوه تامین شد.

مهندس محمد رئیسی در حاشیه بازدید رئیس ستاد اربعین کشور، مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران و هئیت همراه از مرز ریمدان اظهار کرد: اقدامات مناسبی در راستای تکمیل زیرساخت‌های توزیع برق پایانه‌های مرزی این استان جهت خدمات‌رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه توزیع برق مشکلی در این مناطق وجود ندارد، بیان کرد: احداث۵۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف، نصب شش دستگاه ترانسفورماتور، اصلاح ۱۰ کیلومتر شبکه برق، در اختیار قرار دادن یک دستگاه جرثقیل جهت نصب پایه های موکب مرکزی، برق‌رسانی به ایستگاه خبرگزاری صدا و سیما، برق‌رسانی و همکاری در زمینه برپایی موکب های پذیرایی از جمله اقدامات مهم انجام شده در مرزهای ریمدان و میرجاوه است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان به مجموع اقدامات انجام شده در زائرسرای های امام رضا (ع)، شهید بهشتی و شهید جهان‌زاده اشاره کرد و افزود: تعویض ۱۰۵ لامپ، ۵۴ عدد استارتر، ۳۶ دستگاه ترانس و دو دستگاه کنتاکتور روشنایی معابر، نصب ۴۱ کلاهک، ۱۵ عدد فیوز مینیاتوری و یک دستگاه ساعت نجومی، احداث ۴۵۰ متر کابل خودنگهدار و ۱۵۰ متر کابل ۲.۴ از جمله اقدامات انجام شده در این مراکز مهم پذیرایی است.

وی تصریح کرد: همچنین به جهت اطمینان از تامین برق مطمئن و پایدار پایانه مرزی ریمدان، تیم عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان به همراه یک دستگاه ژنراتور به این منطقه اعزام شدند.

 رئیسی ضمن درخواست از موکب های مستقر جهت رعایت نکات ایمنی برق، ادامه داد: لزوم مدیریت و رعایت مصرف آب و برق در این مراکز بسیار مهم و ضروری است.

وی تصریح کرد: مردم مرزدار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر افتخار میزبانی از زائران حسینی و رضوی پاکستانی و افغانستانی را برعهده دارند.

 سیستان و بلوچستان در ایام اربعین حسینی از طریق دو گذر مرزی ریمدان و میرجاوه پذیرای زائران حسینی است.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا