بین الملل

اعتراف تل‌آویو به دریافت ۱۰ هزار تن تجهیزات نظامی از واشنگتن

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با اعلام خبر ورود هواپیمای حامل تجهیزات نظامی آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد که از هفتم اکتبر تاکنون ۱۰ هزار تن تجهیزات جنگی آمریکایی دریافت کردیم.

به گزارش دانا نیوز، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم از ابتدای جنگ ۱۰ هزار تن سلاح و تجهیزات نظامی آمریکایی از طریق پل هوایی دریافت کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که هواپیمای شماره ۲۰۰ حامل سلاح و تجهیرات نظامی و خودروهای ضدزرهی آمریکایی وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

 از سوی دیگر، آویر جندلمان، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که نیروهای صهیونیستی به قلب خان‌یونس رسیدند.

به نقل از الجزیره، وی مدعی شد که نیروهای صهیونیستی به‌طور فشرده در شمال نوار غزه فعالیت دارند و توانستند بیش از ۶۰۰۰ فرد وابسته به جنبش حماس را بکشند.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی افزود: عملیات نظامی در برخی مناطق غزه به حالت تعلیق درآمد تا کمک‌های انسانی به مردم برسد.

جندلمان بدون اشاره به شکست‌های میدانی که ارتش این رژیم متحمل شده است گفت: تحقق پیروزی بر حماس امری است که باید انجام شود، هدف ما در غزه از بین بردن جنبش حماس و آزاد کردن اسرای اسرائیلی است. بعد از نابودی حماس نوار غزه بازسازی خواهد شد.
این درحالی است که اخیرا یک رسانه آمریکایی با اشاره به توانمندی‌های نظامی جنبش حماس، از جمله تونل‌های زیرزمینی و زرادخانه راکتی آن، همچنین فشارهای دیپلماتیک بین‌المللی برای کاهش تلفات نظامیان در غزه، نوشت رژیم صهیونیستی در پیاده‌سازی کامل اهداف راهبردی خود در عملیات علیه حماس پیشرفت چندانی نداشته است.

 مقامات رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با یک رسانه آمریکایی به شرط فاش نشدن نامشان اعلام  کردند که رژیم صهیونیستی جبهه جدیدی در جنوب غزه گشوده است که هنوز با دستیابی به هدف اعلامی «نابودی کامل» حماس فاصله زیادی دارد.

در گزارشی که در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شده، آمده است: عملیات در شمال غزه هنوز راه زیادی تا کامل شدن دارد. اگرچه، بیشتر غزه در پی حملات هوایی ویران شده است، نیروهای زمینی هنوز به مقرهای اصلی حماس در آن‌جا وارد نشده‌اند. سرهنگ «ریچارد هچ» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید «راه درازی در پیش است. به زمان نیاز داریم.»

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا