استان ها

تبادل سفرا بین ایران و مصر به‌زودی انجام می‌شود

تبادل سفرا بین ایران و مصر به‌زودی انجام می‌شود

یکی از اعضای شورای روابط خارجی مصر در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که احتمالاً تبادل سفرا بین ایران و مصر به‌زودی انجام شود.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «رخا احمد حسن»، یکی از اعضای شورای روابط خارجی مصر در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که احتمالاً تبادل سفرا بین ایران و مصر به‌زودی انجام شود.

وی پیام تبریک سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر را به معنای رسیدن روابط به بالاترین سطح عنوان کرد.

وی در ادامه افزود که روسای جمهور دو کشور در این گفت‌وگو درباره موضوعات زیادی از جمله احیای روابط دو کشور، پرونده‌های منطقه‌ای از جمله تحولات غزه و دریای سرخ باهم تبادل‌نظر کردند.

وی خاطرنشان کرد که احیای روابط بین تهران و قاهره به منزله تکمیل حلقه حل مسائل منطقه به‌ویژه پس از نزدیکی اخیر عربستان و ایران و تلاش برای حل بحران یمن است.

معاون سابق وزیر امور خارجه مصر گفت که حضور ایران در بین کشورهای عربی، علاوه بر افزایش تبادلات تجاری به ثبات و توسعه منطقه کمک می‌کند.

وی گفت که یکی دیگر از جنبه‌های احیای روابط ایران با کشورهای عربی از بین بردن ادعاهای ایران هراسی آمریکا است که تلاش می‌کرد ایران را خطری برای منطقه معرفی کند.

دکمه بازگشت به بالا