عمومی

۷ میلیون سند درباره دفاع مقدس جمع‌آوری شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار حسن شاهوارپور ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان اظهار کرد: این کنگره ملی در شب ۱۷ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که در همین راستا باید فضای شهر به صورت کامل آماده‌سازی شود.

وی با بیان اینکه دیوارنگاره‌ها و نام‌گذاری خیابان‌ها به نام شهدا پیش‌بینی شده است، گفت: قریب به پنج هزار یادواره تاکنون در سطح خوزستان برگزار شده است.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ یادواره تحت عنوان «شهدای دانش‌آموز» برای دانش‌آموزان خوزستانی هدف‌گذاری شده که تاکنون یک هزار و ۹۰۰ یادواره برگزار شده است. همچنین ۴۰ یادواره با عنوان یادواره «شهدای معلم» برای معلمان استان پیش‌بینی شده بود که همگی برگزار شده‌اند.

سردار شاهوارپور افزود: در راستای تهیه کتاب برای کودکان و نوجوانان و نیز نقش زنان در دفاع مقدس، زندگینامه شهدا و خاطرات شهدا ۲۰۰ کتاب هم آماده شده است.

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه چرخه تولید کتاب در زمینه شهدا و دفاع مقدس ادامه دارد، تصریح کرد: همچنین هفت میلیون سند پیرامون دفاع مقدس جمع‌آوری شده که از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار سند بازسازی شده است.

سردار شاهوارپور با اشاره به برگزاری نمایش بزرگ آستان عشق در راستای کنگره ملی شهدای خوزستان در اهواز گفت: نمایش بزرگ آستان عشق در راستای کنگره ملی شهدای استان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه خوزستان افزود: همچنین نمایشگاهی در حاشیه محل برگزاری نمایش بزرگ آستان عشق در جاده ساحلی اهواز جنگ پارک شهروند برگزار می‌شود، در همین جاده ساحلی ایستگاه خدمات‌رسانی به مردم هم برپا می‌شود.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه چهار فیلم از جمله دست‌های ناپیدا مربوط به نقش زنان در دفاع مقدس، چایخانه و دشت‌آزادگان که در جشنواره فجر نیز حائز رتبه شدند، تولید شده است، یادآور شد: فیلم «سردار هور» در حال تهیه است و فیلم «ماهیان صبح» به اتمام رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا