ورزشی

هم گروهی ایران با قطر، ژاپن و امارات/ هندبال ایران در گروه مرگ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی از پنجشنبه شب ۲۱ دی ماه در منامه بحرین آغاز شده و تیم هندبال کشورمان که در مرحله مقدماتی در گروه B قرار داشت با کسب دو پیروزی برابر تیم های نیوزلند و چین و یک شکست مقابل تیم کره جنوبی پر افتخارترین تیم قاره آسیا به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شده و به جمع هشت تیم برتر این رقابت ها راه یافت.

تیم ایران در اولین مسابقه خود با نتیجه پر گل ۴۰ بر ۱۷ مقابل نیوزلند به پیروزی رسید. شاگران رحیمی زاده یکشنبه شب هم برابر تیم چین با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ پیروز شده و سه شنبه شب ۲۶ دی ماه برابر تیم مقتدر کره جنوبی با نتیجه نزدیک ۲۶ بر ۲۴ مغلوب شدند.

در پایان مرحله مقدماتی رده بندی گروه ها به این ترتیب است:

گروه A:
۱- قطر با ۶ امتیاز، ۲- کویت با ۴ امتیاز، ۳- چین تایپه با ۲ امتیاز، ۴- عمان بدون امتیاز

گروه B:
۱- کره جنوبی با ۶ امتیاز، ۲- ایران با ۴ امتیاز، ۳- چین با دو امتیاز، ۴- نیوزلند بدون امتیاز

گروه C:
۱- ژاپن با ۵ امتیاز، ۲- عراق با ۴ امتیاز، ۳- عربستان با ۳ امتیاز، ۴- هند بدون امتیاز

گروه D:
۱- بحرین با ۶ امتیاز، ۲- امارات با ۴ امتیاز، ۳- قزاقستان با ۲ امتیاز، ۴- هنگ کنگ بدون امتیاز

به این ترتیب هشت تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شده و باید از روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه در دو گروه با یکدیگر مسابقه دهند. این گروه بندی به این ترتیب است:

گروه اول: قطر – ژاپن- ایران – امارات

گروه دوم: کره جنوبی – بحرین – کویت – عراق

برنامه تیم ایران در دور دوم مسابقات به این ترتیب است:

پنجشنبه ۲۸ دی ماه:
ایران – ژاپن

جمعه ۲۹ دی ماه:
ایران – قطر

یکشنبه اول بهمن ماه:
ایران – امارات

ایران که به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله بعد شده است در این مرحله باید به مصاف تیم مدعی قطری برود که در پنج دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شده است. همچنین شاگردان رحیمی زاد در گام اول به مصاف تیم ژاپنی می روند که یک ماه قبل در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا موفق شد تیم های مدعی را شکست داده قهرمان شده و سهمیه حضور در بازیهای المپیک پاریس را از آن خود کند. می توان گفت ایران با قرار گرفتن در این گروه، کار سختی برای صعود به جمع چهار تیم برتر مسابقات و کسب سهمیه رقابت های جهانی خواهد داشت و به عبارتی در گروه مرگ قرار گرفته است.

اما هشت تیم دیگر این رویداد برای کسب رتبه های نهم تا شانزدهم به رقابت می پردازند. تیم های چین تایپه، عربستان، نیوزلند، هنگ کنگ، چین، قزاقتسان، عمان و هند برای این رده بندی ها به مسابقه خود ادامه خواهند داد.

مجتبی حیدرپور، محمد سیاوشی، افشین صادقی، علی رحیمی کازرونی، رضا عزتی، یونس آثاری، میلاد قلندری، محمد مهدی بهنام نیا، آرمان رحمانی، وحید مسعودی، امیرعباس سلطانی، محمد صفری، مهران رهنما، کامیار طاهری، کیارش طاهری، یاسین کبیریان جو، سلامان بربط، محمدرضا اورعی، سعید برخورداری و پویا نوروزی نژاد ۲۰ بازیکنی هستند که تیم ملی کشورمان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

روح اله اکرمی نیا (سرپرست)، مجید رحیمی زاده (سرمربی)، مهدی رهبری، مهدی قشقایی راد، کاظم ناصر لفته و علی بخشی، کادرفنی تیم ملی هندبال کشورمان را تشکیل می‌دهند.

بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۵ کرواسی، دانمارک و نروژ از ۲۱ دی تا ۲ بهمن ماه در منامه بحرین برگزار می‌شود. چهار تیم اول این رقابت ها سهمیه حضور در مسابقات جهانی را بدست خواهند آورد.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا