اقتصادی

مخالفت مجلس با اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایده اخذ مالیات بیش از 10 میلیون تن در معاملات بانکی مخالفت کرده اند.

به گفته ENA ، ابراهیم رضایی یادداشت 14 را از بودجه خود برای جمع آوری مالیات بیش از 10 معامله بانکی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح شنبه اضافه کرد. میلیون ها تومان سرانجام مخالفت کردند

ابراهیم رضایی براساس این پیشنهاد ، بین 10 هزار تا 100 میلیون تن بانك بین 10 تا 100 میلیون تن مالیات و بین 50 تا 1 میلیارد تن مالیات دریافت می شود. هدف از این پیشنهاد بهبود سیستم مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی و پولشویی در این برنامه کاری حرفه ای است.

در مخالفت با مجتبی یوسف در این پیشنهاد ، “این پیش نویس مبانی مالیاتی جدیدی را تشریح می کند که در بودجه در نظر گرفته نمی شوند. از طرف دیگر ، ما باید در مورد عواقب صرف پول آنها در خارج از بانک فکر کنیم.

مهدی توگیانی در توافق طبق این پیشنهاد ، نرخ مالیات پیشنهادی به قدری ناچیز است که گروههایی با درآمد بالا را تحت فشار قرار نمی دهد ، معاملات بیش از 10 میلیون تن مشمول مالیات هستند و مقدار آنها نیز اندک است.

سرانجام ، محمد بیکر نوبهت ، رئیس برنامه و مدیریت بودجه و زارع ، سخنگوی کمیسیون تلفیق پارلمان ، مخالفت کردند و اعضای شورای مشاور اسلامی رأی ندادند.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا