اقتصادی

رونق اولین بازار خودروهای الکتریکی آسیای جنوب‌شرقی

سنگاپور اولین بازار آسیای جنوب‌شرقی برای خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن خواهد بود.

به گزارش دانا نیوز، سنگاپور اولین بازار در جنوب شرقی آسیاست که خودروساز آلمانی فولکس‌واگن خودروهای الکتریکی خود را با هشت مدل تا سال ۲۰۲۴ در اینجا عرضه خواهد کرد.

کورت لایتنر، مدیر عامل گروه فولکس واگن سنگاپور اظهار کرد که پیش‌فروش خودروهای الکتریکی برندهای اشکودا و فولکس‌واگن در پایان سال ۲۰۲۳ آغاز و تحویل آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

او در یک گفت و گوی رسانه‌ای از سه خودروی الکتریکی آینده فولکس‌واگن ID.۴ خودروی کاربردی کوچک اسپرت (SUV) و  نسخه با کارایی بالای آن،   ID.۴ GTX و همچنین شاسی بلند بزرگ اشکودا انیاک نام برد. همچنین مدل کوپه ID.۵ و کوپه انیاک اشکودا به سنگاپور می‌آیند.

لایتنر اظهار کرد که این موارد سنگاپور را به اولین کشور در جنوب شرق آسیا تبدیل می‌کند که طیف خودروهای برقی فولکس‌واگن را دریافت می‌کند و یکی از اولین بازارهایی در جهان است که بخشی از موج دوم ارائه خودروهای برقی فولکس واگن است.

او طرح سبز سنگاپور ۲۰۳۰ را یکی از دلایل اصلی این امر ذکر کرد و گفت خودروهای الکتریکی در حال حاضر تنها گزینه تجاری مناسب برای دستیابی به آن هستند. تمام خودروها و تاکسی‌های جدید تا سال ۲۰۳۰ مدل‌هایی با انرژی پاک‌تر خواهند بود و این جزیره ۶۰ هزار نقطه شارژ خودروی الکتریکی خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، لایتنر افزود در این برنامه ریزی ما فکر می‌کنیم نقطه اوج  برای سنگاپور در حدود سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ خواهد بود. در این زمان است که شاهد برابری خودروهای برقی با موتورهای احتراق داخلی در فروش خودروهای سواری جدید خواهیم بود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا