اجتماعیبرترین های کسب و کار

نصب دوربین مداربسته

نصب و راه اندازی سیستم های مداربسته یکی از راهکارهای حفاظتی و نظارتی موفق در سراسر دنیاست. اگر قصد دارید در منزل، محل کار و فعالیت خود دوربین مداربسته نصب کنید پیشنهاد ما دریافت اطلاعات قبل از هر اقدامی است. در این مطلب به نکاتی مفید که بسیار کاربردی هستند در ارتباط با قیمت نصب دوربین مداربسته، قیمت خرید و نصب دوربین مدار بسته عوامل موثر بر هزینه نصب دوربین مداربسته و… اشاره خواهیم کرد.

محتوای این مطلب پنهان

سه عامل مهم در قیمت تموم شده یک سیستم مداربسته

1.      برند سازنده دوربین مدار بسته

اولین و مهمترین عامل موثر بر قیمت تموم شده یک سیستم مدار بسته، برند و کارخانه سازنده آن است. شما موقع خرید دوربین های مدار بسته با انبوهی از برند با قیمت های مختلف در بازار رو به رو خواهید شد. فروشندگان هر کدوم از این برندها سعی دارند برند خودشون رو خوب و برند های دیگه رو بد معرفی کنن. این مسئله انتخاب رو برای همه بسیار سخت می کنه. ما می خواهیم تصمیم گیری رو براتون راحت تر کنیم برای این منظور اونها رو در سه دسته کلی تقسیم بندی می کنیم.

برند های گران قیمت

برخی از برندهای شاخص این رده:

برند های میان رده

برخی از برندهای شاخص این رده:

برند های متفرقه و oem

برخی از برندهای شاخص این رده:

Sony

Hikvision

Horo view

Axis

Uniview

Zeds

Dallmeier

Vivotek

Like view

Avigilon

Geovision

Smarti view

Honeywell

Idis

Light vision

برندهای گران قیمت:

این برند ها معمولا ساخت کشورهای اروپایی ژاپن و امریکا هستند. قیمت بالای این محصولات همچنین ورود برندهای میان رده به بازار سبب شده استفاده از این برند ها به صورت چشمگیری کاهش داشته باشه.

محاسن این دسته از برندها: طول عمر بالا ، خرابی کم ، کیفیت مطلوب تصاویر

معایب: قیمت بالای این محصولات، کمبود کالا، نبود نمایندگی رسمی،  دسترسی دشوار به خدمات و گارانتی

برند های میان رده:

این دسته از برندهای دوربین های مدار بسته معمولا ساخت کشور چین هستند. کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات موجب شده بازار جهانی توسط این برند ها تسخیر شود.  برای مثال درحال حاضر برند هایک ویژن ساخت کشور چین، در کشور های اروپایی، آمریکا و آسیا از پر طرفدارترین هاست و رتبه اول فروش رو تونسته تصاحب کنه.

محاسن: کیفیت بالا، قیمت مناسب، نرم افزار های متنوع و رایگان، گارانتی قوی، تنوع محصولات و وفور محصول در بازار

معایب: نبود امکانات فارسی در تنظیمات

برند های متفرقه:

در بسیاری از بازار ها قیمت محصول اولویت برخی از خریداران محسوب میشه و مانند تمامی بازارها برند های متفرقه در این زمینه حرف اول را می زنن. این محصولات به صورت No name (بی نام) و یا با اسم یک برند ساختگی به دست مشتری می رسه. خرید این محصولات به صورت کلی توصیه نمیشه.

محاسن: قیمت مناسب (البته در بعضی اوقات در صورت عدم آگاهی گران نیز فروخته میشن)

معایب: خرابی بالا، افت کیفیت در طول زمان، عدم وجود گارانتی معتبر، نداشتن نرم افزارهای مورد نیاز، آپدیت نشدن محصولات و …

2.      قابلیت های موجود در دوربین ها و دستگاه

بعد از انتخاب برند این بار با انواع دوربین های گوناگون در سبد محصولات اون برند مواجه میشید. طبیعتاً اگر تجهیزات مورد نظر شما آپشن های بیشتری داشته باشه، قیمت تمام شده بالاتری هم داره. در انتخاب این محصولات توجه داشته باشید لزوماً دوربین و یا دستگاه ضبط گران تر و با قابلیت بیشتر، بهتر نیست. هر محصول باید با توجه به مکان مورد نظر، شرایط نوری، فاصله تحت پوشش، ارتفاع، نوع کاربری و انتظارات کارفرما انتخاب شود. طراحی مسیر های کابل کشی، انتخاب دوربین ها، انتخاب دستگاه ها، انتخاب سوییچ های مورد نظر، انتن ها و… باید توسط یک کارشناس کاربلد انجام بشه.

3.      تعداد دوربین ها و مکان نصب دوربین ها

خب مسلمه اگر تعداد دوربین ها زیاد باشه و یا مساحتی که توش دوربین ها نصب میشن وسیع باشه نیاز به کابل، داکت، لوله و به طور کلی تجهیزات بیشتری خواهید داشت و همین طور هزینه نصب به مراتب بیشتر خواهد شد.

چگونه یک مجری خوب برای نصب دوربین مداربسته پیدا کنم

شاید مهمترین موردی که باید بهش توجه کنید همین باشه، شرکت نصب دوربین مداربسته و مجری خوب برای پروژه. مجری دوربین های مدار بسته مثل یک پزشک برای امنیت محیط مورد نظر شماست و نسخه مناسب محیط شما رو ایشون براتون می پیچه. متاسفانه با کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی در بیزینس هایی همانند دوربین مدار بسته انتخاب مجری خوب رو سخت میکنه. در انتخاب مجری به این موارد توجه کنید :

  • خرید از شرکت معتبر
  • چک رزومه اون شرکت
  • از مجریانی که دوربین های مدار بسته با برند های متفرقه بهتون پیشنهاد میدن دوری کنید، چون اگر شما برند اصلی هم ازشون بخواید اونها جای دیگه جبران می کنند.

آموزش نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته یکی از مراحل مهم راه اندازی یک سیستم مداربسته است که باید به درستی انجام شود. قبل از اقدام به خرید و نصب دوربین مداربسته نکاتی همچون متراژ فضای مورد نظر، موقعیت درب های ورودی، تعداد دوربین مورد نیاز برای پوشش کامل محیط، نوع دوربین مورد نیاز و… را باید در نظر بگیرید. چرا که نوع دوربین مداربسته ای که انتخاب می کنید باید با نوع کاربری محیط شما مطابقت داشته باشد. در ادامه سعی می کنیم تا تمام نکات مربوط به نصب انواع دوربین مداربسته در محیط های گوناگون را مطرح کنیم.

اصول اولیه نصب دوربین مدار بسته

رعایت برخی از نکات مهم و ریز در هنگام نصب دوربین مداربسته در کاربری های مختلف مسکونی، اداری، تجاری و… بسیار ضروری است. این موضوع در نهایت هم می تواند باعث تمیزی کار انجام شده و هم باعث دوام بیشتر سیستم نصب شده خواهد شد.

  1. در هنگام نصب دوربین مداربسته، کابل کشی باید به نحوی انجام شود که سیم و کابل ها در معرض دید نباشند. برای این منظور می توان از لوله فلکسی دوربین مدار بسته استفاده نمود. لوله فلکسی یک باکس پلاستیکی یا فلزیست که می توان کابل ها را درون آن قرار داد، به نحوی که به بیرون درز نکرده و دیده نشوند.
  2. در هنگام جایگذاری دوربین در نقاط تعیین شده باید به این نکته توجه نمود که دوربین ها در زاویه ای درست نصب شوند تا برای مثال در معرض تابش نور مستقیم خورشید نباشند.
  3. در هنگام نصب دوربین مداربسته دقت شود که مانعی بر سر راه آن نباشد تا دید آن را مختل کند. برای مثال ستون، گلدان، آویز و…
  4. بهتر است دوربین مداربسته در جایی نصب شود که در معرض دید نباشد زیرا از لحاظ روانی ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.
  5. بهتر است دوربین هایی را که در فضای خارجی نصب کرده اید تا حد امکان مستقیماً در معرض وزش باد و بارش باران قرار نگیرند.
  6. دوربین مداربسته باید در ارتفاع مناسبی قرار گیرد تا از دسترس سارقین و افراد خرابکار دور باشد.

نصب دوربین مداربسته روی موبایل

طراحی سیستم مدار بسته

نصب دوربین تحت شبکه تا حد زیادی با دوربین های آنالوگ با توجه به تفاوت کلی سیستم های آنها (سیستم مداربسته شبکه با سیستم آنالوگ)  متفاوت است. در زمان انتخاب دوربین های مداربسته و تجهیزات باید به برخی موارد که در نوع طراحی سیستم تاثیرگذارند، توجه کنید. دو عامل مهم که پیش از طراحی سیستم مداربسته باید در نظر بگیرید:

  • انتخاب نوع تغذیه دوربین های مداربسته
  • نوع ضبط و نوع دستگاه سرور

انتخاب نوع تغذیه دوربین های مداربسته

  • تغذیه دوربین ها به صورت POE: در این حالت دوربین ها از طریق کابل شبکه تغذیه می شوند. (برای اطلاعات دقیق مقاله دوربین مداربسته POE را مطالعه کنید)
  • تغذیه دوربین ها به صورت مستقل: در این حالت شما از منبع تغذیه مجزا و کابل برق برای تغذیه دوربین ها استفاده می کنید.

نوع ضبط و نوع دستگاه سرور

دومین عامل مهم در طراحی سیستم، نحوه ضبط و نوع دستگاه سرور است. در انتخاب هر کدام از گزینه های موجود  مزایا و معایبی وجود دارد. ساده ترین روش نصب سیستم مدار بسته شبکه است. به این ترتیب که تمام دوربین ها از طریق سوئیچ به NVR متصل می شوند. هارد در NVR نصب می شود و تصاویر با اتصال صفحه نمایش به دستگاه NVR مشاهده خواهد شد. این حالت بسیار به نصب سیستم مداربسته آنالوگ شبیه است.

اقدامات قبل و هنگام نصب سیستم مداربسته

  1. سوال از مشتری قبل از نصب دوربین مدار بسته. این کاری است که شرکت نصب دوربین مدار بسته حتی اگر قبلا با مشتری در مورد نیازش صحبت کرده باشد، پیش از نصب نیز مجددا مکان تمامی دوربین ها و شرایط آنها را با او چک می کند. در مورد نیازش و دلایل نصب هر دوربین برای او توضیح می دهد. این موضوع را برای خود مرور کنید.
  2. طرح بندی کلی از مسیرهای کابل کشی به دست آورید. محل هایی که باید سوراخ شوند یا حفر گردند را دقیقا مشخص کنید.
  3. امکان عبور کابل ها از هر مسیر را دقیقا چک کنید. مخصوصا در جاهایی که نیاز به سوراخ کردن است بهتر است ابتدا سوارخ کردن دیوارها را امکان سنجی کنید. در صورتی که اجرای تمامی مسیرها نهایی شد، به مرحله بعد بروید.
  4. کابل هر دوربین را از روی مسیر آن متراژ کرده و ببرید. برای هر دوربین باید یک کابل RG59 (در سیستم آنالوگ) یا کابل شبکه (در سیستم تحت شبکه) در نظر بگیرید. کابل برق می تواند به صورت مشترک برای دوربین ها استفاده شود یعنی در کل مسیر دوربین های شما تنها یک کابل برق وجود داشته باشد، و از آن انشعاب بگیرید. کمی اضافه در نظر گرفتن کابل بهتر از کوتاه بودن آنهاست. برای مسیرهای کوتاه 7 تا 10درصد و برای مسیرهای بلند 2 تا 5 درصد پرتی قابل قبول است.
  5. کابل ها را مرحله به مرحله درون داکت و لوله بیاندازید. این کار را ترجیحا از محل دوربین شروع کنید تا اضافه کابل به سمت DVR (دستگاه ضبط) منتقل شود.
  6. کابل ها را اندازه کنید. اضافه کابل ها را هم اندازه کنید و ببرید. در محل DVR مقداری کابل برای جابه جایی آینده نگه دارید.
  7. برای نصب آداپتور شما دو انتخاب دارید. اول استفاده از منبع تغذیه مرکزی و دوم استفاده از آداپتور جداگانه. این انتخاب تغییر زیادی در مسیرهای سیم کشی شما ایجاد نمی کند. هر روش مزایا و معایب خود را دارد اما سعی کنید برای محل های کوچک از منبع تغذیه مرکزی و برای محل های بزرگ از آداپتور جداگانه برای دوربین ها استفاده کنید. در صورت نصب آداپتور باید در کنار هر دوربین یک باکس پلاستیکی نیز پیچ کنید.
  8. دوربین ها را در محل مربوطه ببندید و فیش های آنها را وصل کنید.
  9. به محل DVR رفته و آن را وصل کنید. تمامی فیش ها را به DVR متصل کرده و برق سیستم را وصل کنید.
  10. در صورتی که تصویری از دوربین ها قابل مشاهده نیست سه حالت رایج وجود دارد. یا کابل تصویر قطع است. یا برق قطع است و یا دوربین خراب است. برای چک کردن دوربین جای آن را با یک دوربین دیگر عوض کنید. سپس برق را با ولت متر امتحان کنید یا IR دوربین را چک کنید. اگر هر دو سالم بودند احتمالا مشکل از کابل تصویر یا فیش های شماست. مسیر را چک و مشکل را حل کنید.
  11. در صورتی که تصویر تمامی دوربین ها را داشتید دوربین ها را یکی یکی تنظیم کنید. بهتر است تنظیم دوربین ها را در طول روز انجام دهید تا از محل نور در طول روز اطلاع داشته باشید و ضد نور در تصویر دوربین را ببنید.
  12. هارد را در دستگاه DVR نصب کنید. این کار بسیار ساده است. پیچ های دستگاه را باز کنید و قاب را کنار بگذارید. کابل SATA را از جعبه DVR پیدا کرده و به هارد وصل کنید. طرف دیگر کابل را به مادربرد دستگاه وصل کنید. دستگاه را روشن کنید و هارد را فرمت کنید.
  13. تنظیمات مرتبط با دستگاه مانند زمانبندی ضبط و تنظیمات نور را انجام دهید.

نصب دوربین مداربسته

اگر به نصب دوربین مدار بسته احتیاج دارید، تا اینجا مسیر درستی را آمده اید.

امروزه نصب دوربین مدار بسته که یکی از بهترین تجهیزات امنیتی و نظارتی در جهان شناخته شده، اهمیت بسیاری برای امنیت بیشتر پیدا کرده است. آمار رسمی نشان می دهد با نصب این سیستم های امنیتی در هر محلی، احتمال وقوع جرم تا 40 درصد کاهش یافته است. پس وقت آن رسیده تا محیط پیرامون خود را امن کنید. این کار را همین امروز انجام دهید، چون فردا حتما دیر می شود! هزینه خرید و نصب این سیستم، در واقع یک سرمایه گذاری برای افراد به حساب می آید چون تجربه نشان داده هزینه نصب یک سیستم امنیتی با دوربین مدار بسته به مراتب پایین تر از خسارات مالی و جانی است که در هنگام سرقت در محیط هایی که این سیستم در آنجا وجود نداشته، به وجود آمده است.

شرکت نصب دوربین مدار بسته

شرکت های بسیاری خدمات فروش و نصب دوربین مدار بسته را در ایران انجام می دهند اما مهم ترین عامل برای کار کردن با این شرکت ها قدمت و امنیت خرید از آنها می باشد در اکثر مواقع این شرکت ها پس از یک یا دو سال منحل شده و عملا پشتیبانی از خدمات آنها در آینده نخواهید داشت شرکت ما با بیش از یک دهه سابقه در زمینه نصب دوربین مدار بسته انتخابی امن برای شما می باشد.

تمامی محصولات ما به صورت مستقیم وارد شده یا از واردکننده ها و تولید کنندگان تهیه می شود و شما قیمت بدون واسته را از ما دریافت می کنید که می تواند بسیار اقتصادی باشد.دلیل دیگری که بهتر است کار خود را به شرکت های معتبر بسپارید این است که با در دست داشتن گارانتی معتبر از خدمات آن بهرمند شوید.

هزینه نصب دوربین مدار بسته

تمامی هزینه های نصب دارای تعرفه مشخص از اتحادیه هستند و این شرکت نیز خدمات و تعرفه نصب خود را مطابق با این قیمت ها و گاها پایین تر از آن نیز برای مشتریان انجام میدهد. هدف ما آسوده بودن خاطر مشتریان از سفارششان است و تمامی قیمت ها ابتدا در پیش فاکتور به آنها ارائه می گردد و پس از انجام پروژه تمامی تعرفه های نصب دوربین مدار بسته بر روی فاکتور مطابق قیمت های درج شده در پیش فاکتور به مشتریان عرضه خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات هوشمند سازی و ایمن سازی ساختمان اعم از نصب دزدگیر اماکن ، نصب تلفن سانترال ، نصب جک برقی  و نصب اعلام حریق و همچنین تعرفه نصب و راه اندازی آن ها ، با ما تماس حاصل نمایید و یا بر روی لینک هر یک از این خدمات کلیک نمایید.

نصب دوربین مدار بسته در منزل

نصب دوربین مدار بسته برای منزل راهی بسیار مطمئن برای پیشگیری از سرقت می باشد شما می توانید به تعداد دلخواه یا با پیشنهاد کارشناسی شرکت دوربین هایی را در جلوی درب ساختمان، پارکینگ، انباری ها و مشاعات نصب کنید که این نوع از نصب دوربین بیشتر مختص به آپارتمان ها است تا تمامی ساکنین بتوانند از تصاویر دوربین مدار بسته استفاده کنند اما اگر برایخانه های شخصی، باغ و ویلای خود نیاز به نصب دوربین مدار بسته دارید می توانید تصاویر داخل ساختمان را هم با نصب دوربین داشته باشید. اما نصب دوربین مدار بسته به صورت مخفی در ساختمان یا هر محلی جرم می باشد و این خدمات از طرف شرکت انجام نخواهد شد.

نصب دوربین مدار بسته در ویلا و باغ

با توجه با اینکه این اماکن به صورت تفریحی استفاده می شوند و بدلیل عدم حضور صاحبین امنیت آنها همیشه در خطر است پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از سرقت از دوربین های مدار بسته استفاده کنید و با انتقال تصاویر دوربین ها بر روی موبایل خود می توانید در هر لحظه با چک کردن تصاویر بدون نیاز به حضور در محل از وضعیت ویلا یا باغ خود مطلع شوید.اگر خطوط تلفن در محل شما وجود ندارد نگران نباشید با استفاده از مودم های سیمکارتی امکان انتقال تصویر در محل شما امکان پذیر است و پیشنهاد می شود برای بالاتر بردن امنیت محل خود از دزدگیر اماکن در کنار دوربین مدار بسته نیز استفاده کنید.

نصب دوربین مدار بست در کارخانه

نصب دوربین برای کارخانه امری ضروری است زیرا با این سیستم مدیر شرکت می تواند در زمان استراحت در دفتر خود، یا در زمان هایی که در کارخانه حضور ندارد تصاویر خطوط تولید و کارکنان خود را در هر لحظه داشته باشد همچنین با نصب دوربین های گردان در سالن های تولید می توانید تمامی گوشه و کنار های سالن را با چرخاندن و کنترل دوربین از راه دور ببینید حتی قابلیت زوم و فوکوس نیز برای شما از راه دور امکان پذیر است.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته

در این قسمت، انتقال تصویر دوربین مدار بسته به گوشی موبایل و کامپیوتر و روش انتقال تصاویر بدون استفاده از اینترنت را توضیح می دهیم.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی گوشی موبایل

سیستم های جدید نظارتی دارای قابلیت انتقال تصویر به صورت P2P هستند این موضوع این قابلیت را به کاربران دوربین مدار بسته می دهد تا بتوانند با وصل شدن به شبکه اینترنت از هر جای دنیا تصاویر دوربین های مدار بسته خود را ببینند.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی کامپیوتر با IP استاتیک

روش دیگر انتقال تصویر دوربین ها انتقال تصاویر تحت وب با استفاده از Ip استاتیک یا ثابت می باشد در این روش شما تصاویر دوربین مدار بسته خود را می توانید بر روی کامپیوتر داشته باشید و از هر محلی دوربین های خود را با استفاده از اینترنت چک کنید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت

در اماکنی مانند آپارتمان ها که تمامی واحد های ساختمان می خواهند از تصاویر دوربین مدار بسته بهرمند باشند دور راه حل وجود دارد1-استفاده از آنتن مرکزی و انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی آنتن مزکزی که این امر سبب می شود تا تمامی واحد های ساختمان در تلویزیون خود بتوانند تصاویر دوربین ها راداشته باشند.2-استفاده از مودم که این امر باعث می شود ساکنین با وصل تلفن های همراه خود به wifi مودم بتوانند تصاویر را با نرم افزار مخصوص انتقال تصویر به صورت P2P داشته باشند.

ساختار کلی سیستم دوربین مداربسته :

دستگاه ضبط تصاویر DVR :

دستگاه ضبط تصاویر یا DVR (Digital Video Recorder) وظیفه ضبط و نمایش تصاویر ارسالی از طرف دوربین های مداربسته را دارد بطوری که تصاویر را می توان به صورت درلحظه بر روی نمایشگر و یا تصاویر قدیمی را که بر روی هارد دیسک خود ذخیره سازه کرده است مشاهد و بازبینی کرد.

دوربین های مداربسته :

وظیفه تصویر برداری از محیط بر عهده دوربین های مداربسته می باشد این دوربین ها مانند چشم انسان عمل کرده و تصاویر دریافتی از محیط را به دستگاه ضبط تصویر و نمایشگر ارسال می کنند.

کابل های ارتباطی و فیش های آن ها :

با استفاده از کابل ها و فیش های ارتباطی به این کابل ها می توان برق مورد نیاز دوربین ها را از منبع تغذیه تامین نمود و با استفاده از کابل هایی که برای تصویر هستند تصاویر را از دوربین ها به دستگاه DVR منتقل نمود.

منبع تغذیه :

برای تامین برق مورد نیاز دوربین های مداربسته از منابع تغدیه DC استفاده می شود این منابع تغدیه برق شهر (برق AC ) را به برق DC مورد نیاز برای تامین برق دوربین ها و دستگاه DVR تبدیل می کنند.

نمایشگر :

برای مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته از آنها استفاده می شود این نمایشگرها می توانند تلویزیون های معمولی، مانیتور کامپیوتر، LCD و LED یا سایر نمایشگر های تصویر باشند.

چرا از دوربین مداربسته استفاده میکنیم؟

اولین موضوعی که در استفاده از این سیستم ها به ذهن انسان خطور می کند تامین امنیت است و این موضوع یک دلیل کافی و مهم برای کسانی که از این سیستم ها استفاده می کنند می باشد در حقیقت دوربین مداربسته نوعی بازدارنده و جلوگیری کننده از وقوع جرم در محل هایی که از آن استفاده شده است می باشد.

موارد استفاده از دوربین مداربسته :

دوربین های مداربسته عموما برای استفاده های امنیتی و نظارتی کار برد دارند و مثال هایی از این کاربردها را در تصاویر بالا مشاهده می کنید که چند نمونه از کاربرد دوربین مداربسته از جمله در مکان هایی که کوره های ذوب آهن وجود دارد و امکان حضور نیروی فردی در نزدیکی آنها بدلیل حرارت نیست و یا کنترل ترافیک و یا کنترل هوشمند تردد برای سازمان های راهنمایی و رانندگی و همچنین نمونه ای از استفاده از دوربین مداربسته در کنترل عبور و مرور فضای یک کارخانه و انتقال تمامی این تصاویر به اتاق های مانیتورینگ می باشد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا