علمی و پزشکی

قدرتمندترین گوشی دنیا متعلق‌ به شرکتی چینی است!

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، شرکت چینی اینفینیکس حدودا یک دهه پیش بنیان‌گذاری شد و بیشتر به‌دلیل تولید گوشی میان‌رده شناخته می‌شود. محصولات اینفینیکس معمولاً به فهرست بهترین گوشی میان رده راه پیدا نمی‌کنند. این شرکت در نمایشگاه MWC 2024 تأیید کرد که به‌زودی گوشی گیمینگ جدیدی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، اینفینیکس با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از سیستم خنک‌کننده‌ی جدیدی به نام کول‌مکس (CoolMax) پرده برداشت که برای گوشی‌های گیمینگ طراحی شده است. در این سیستم، شاهد ترکیب پردازنده‌ی پرقدرت دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک با راهکاری ویژه برای دفع حرارت هستیم که از یک فن خنک‌کننده و یک بخش ترموالکتریک تشکیل شده است.

قدرتمندترین گوشی دنیا متعلق‌ به شرکتی چینی است!

اینفینیکس می‌گوید که استفاده از سیستم کول‌مکس در گوشی‌های گیمینگ به آن‌ها امکان می‌دهد تا دمای خود را حداکثر ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش دهند. اینفینیکس با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، دمای گوشی را زیر نظر می‌گیرد. ظاهراً منظور این شرکت نوعی الگوریتم نرم‌افزاری برای مدیریت هسته‌های CPU است.

اینفینیکس گفته است که قبل از پایان سال ۲۰۲۴ گوشی گیمینگی با تراشه‌ی سیگنال تصویر اختصاصی و سیستم-روی-چیپ مدیاتک عرضه می‌کند.

قدرتمندترین گوشی دنیا متعلق‌ به شرکتی چینی است!

در یکی از اسلایدهای اینفینیکس ادعا شده است که گوشی گیمینگ این شرکت توانسته در بنچمارک انتوتو امتیاز چشمگیر ۲٬۲۱۵٬۶۳۹ را کسب کند. این امتیاز دستگاه مذکور را به قدرتمندترین گوشی دنیا تبدیل خواهد کرد.

درحال‌حاضر، بهترین گوشی های گیمینگ به تراشه‌ی اسنپدراگون با واحد گرافیکی آدرنو مجهزند؛ اما دیمنسیتی ۹۳۰۰ نیز قدرت پردازشی زیادی دارد و ممکن است به‌لطف سیستم کول‌مکس بتواند به رقیب بسیار بهتری برای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تبدیل شود.

قیمت گوشی جدید اینفینیکس اعلام نشده است؛ اما این شرکت گفته که به‌دنبال قیمت‌گذاری رقابتی است. اینفینیکس در حوزه‌ی تجربه‌ی کاربری و به‌روزرسانی نرم‌افزاری عملکرد موفقی ندارد و احتمالاً همین موضوع به گوشی گیمینگ این شرکت ضربه خواهد زد.

227227

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا