برترین های کسب و کارعمومی

تعمیر و عیب یابی ماشین لباسشویی بهی

در این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی لباسشویی بهی بپردازیم. همانطور که قبلا اشاره شد،   تعمیر لباسشویی بهی در اصفهان  عیب یابی را بصورت رسمی انجام می دهد. با تکیه بر متخصصان و سرویس کاران مجاز لباسشویی بهی توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم.

لرزش و عدم بالانس لباسشویی بهی

اگر ماشین لباسشویی بهی شما سر و صدای زیادی دارد و به اطراف خود حرکت می کند، باید برای برطرف کردن مشکل آن حتما اقدام کنید، اما به طور کلی راه حل این مشکل بسیار ساده است. احتمالات و راه حل های برای این مشکل عبارت اند از:

۱- تراز نبودن لباسشویی بهی

اگر ماشین لباسشویی شما روی زمین تراز نباشد، مطمئناً لباسشویی به اطراف خود حرکت می کند. مانند چرخش های نامناسب به راحتی می توانند لباسشویی را به حالت لرزش و حالت خاموش برسانند و اگر لباسشویی در یک سطح ناهموار قرار گرفته باشد حتی بیشتر نیز تکان می خورد.

۲- پایه های لباسشویی بهی در وضعیت نامناسب قرار دارند

لباسشویی های بهی طوری طراحی شده اند که باید بر روی کف زمین تنظیم شوند. دو پایه جلوی آن دارای مکانیزم تراز کردن همراه با مهره قفل است تا بتواند در جای خود ایمن و محکم باشد. هر پایه را در ارتفاع صحیح تنظیم کرده و قفل را محکم کنید تا از حرکت پایه ها جلوگیری شود. به محض تنظیم شدن، نباید دو پایه جلوی آن را حرکت دهید. دو پایه عقب لباسشویی بهی ، طراحی ای مشابه با پایه های جلو دارند و ممکن است خودشان تنظیم شوند. برای اینکه خودشان خودکار تنظیم شوند، لباسشویی بهی خود را به سمت جلو روی پاهای جلویی اش به طوری که پایه های عقب تقریباً سه اینچ در هوا باشند نگه دارید. سپس آن را به آرامی سرجایش قرار دهید تا پایه ها به طور خودکار تنظیم شوند.

۳- بار نامتعادل

اگر ماشین لباسشویی شما از تعادل خارج شده باشد، باید لباسشویی را باز کرده و بار را تنظیم کنید. اگر بخواهید لباسهای زیادی را به یکباره بشویید، ماشین لباسشویی از حالت تعادل خارج می شود. این اضافه بار باعث می شود ماشین لباسشویی بهی نامتعادل شود و به درستی نچرخد. همچنین در صورتی که لباس ها به طور مساوی در سبد توزیع نشوند نیز این مشکل پیش می آید. اگر این مشکل را دارید، برای کمک به تعادل ماشین باید میزان بار را در طول چرخه تنظیم کنید. شما میزان بار را کم کنید و یا لباسها را به طور یکنواخت درون سبد قرار دهید. همچنین کتابچه راهنما را مطالعه کنید چراکه اندازه استاندارد میزان بار برای ماشین لباسشویی را بیان کرده است.

۴- صدای ضربه های محکم و ناگهانی در ماشین لباسشویی بهی

این صدا ممکن است به دلیل وجود یک شیء در قسمت تخلیه لباسشویی باشد. ممکن است سهواً یک سکه یا هر شی دیگری که در جیب مانده است هنگام شستشو در این قسمت رفته باشد. پس بخش تخلیه را بررسی کرده و اشیاء خارجی را از آن در آورید.

نشتی و آبریزی لباسشویی بهی

دلایل بسیاری هستند که ممکن است باعث نشتی و آبریزی لباسشویی بهی شوند؛ ما در ادامه این موضوع، مهمترین دلایلی که باعث ایجاد این مشکل می شوند را برای شما آورده ایم:

۱- شیلنگ تخلیه لباسشویی بهی

  • هنگامی که لباسشویی فقط در حین کار نشت می کند احتمالا بخاطر شیلنگ تخلیه است.
  • اتصالات روی شیلنگ را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشکلی ندارند.
  • وضعیت شیلنگ تخلیه را بررسی کنید؛ باید بدون ترک و آسیب باشد.
  • شیلنگ تخلیه را در جایی که به ماشین متصل می شود؛ بررسی نمایید. هیچ ترک، نشتی و آبریزی نباید وجود داشته باشد. در صورت وجود، ممکن است بتوانید انتهای آن را برش داده و شیلنگ را دوباره ببندید. اگرچه، شاید بخواهید شیلنگ جدیدی را تهیه کنید.

۲- شیلنگ آب لباسشویی بهی را بررسی نمایید.

بررسی کنید که شیلنگهای آب ایمن باشند. با این حال، آنها نباید بیش از حد سفت باشند. هر زمان که این شیلنگ ها را جدا کنید، باید از واشر لاستیکی جدیدی که در محل قرار می گیرد استفاده شود. اگر از واشر لاستیکی جدید استفاده نشده بود، مشکل می تواند خود لباسشویی باشد.

۳- شیر آب ورودی لباسشویی بهی

شیر آب را برای آبریزی و نشتی بررسی نمایید. امکان داره زنگ زدگی یا مواد معدنی در داخل شیر باشد، یا ممکن است معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

۴- مواد شوینده مورد استفاده در لباسشویی بهی

اگر آب سخت دارید و از نرم کننده آب استفاده می کنید، مشکل نشت شما ممکن است نتیجه واکنش بیش از حد باشد. آب نرم و گرم، از مواد پاک کننده کمتری برای تمیز کردن موثر نسبت به آب سرد و سخت استفاده می کند. با کاهش میزان استفاده از مواد شوینده می توانید از این مشکل جلوگیری کنید..

۵- مایع سفیدکننده

اگر هنگام شستشو، متوجه نشتی متناوب شدید، ممکن است به دلیل استفاده از مایع سفید کننده باشد. سفید کننده یک ماده شیمیایی بسیار فاسد کننده است و باعث می شود قطعات پلاستیکی ترک خورده یا حتی از بین بروند. در این صورت نیاز به تعویض دارد. استفاده از مقادیر زیادی از مایع سفید کننده می تواند حتی باعث زنگ زدگی اجزای استیل ضد زنگ لباسشویی بهی شود. برای شستشو از سفید کننده های اکسیژن استفاده کنید. اگرچه باید توجه داشت که در سفید کردن چندان مؤثر نیستند.

تست و بررسی خرابی برد الکترونیکی لباسشویی بهی

برد الکترونیکی لباسشویی بهی معمولا از یک سری قطعات ریز و درشت شامل خازن ها، فیوز ها و… تشکیل می گردد. در صورتی که در قسمت برق ورودی دستگاه هرگونه نوسان اضافی ایجاد گردد؛ خرابی و سوختن قطعات به کار رفته در برد الکترونیکی لباسشویی بهی در پی آن ایجاد می گردد. در این گونه مواقع برد دستگاه توسط تعمیرکار لباسشویی بهی سماسرویس بررسی شده و در صورت امکان خازن برد الکترونیکی تعویض می گردد و در صورتی که مشکل با تعویض خازن حل نشد نیاز به تعویض کل برد می باشد

. همچنین وجود مشکل در سیم پیچی لباسشویی بهی می تواند باعث آسیب رساندن به برد دستگاه و در نتیجه نیم سوز شدن یا سوختن کامل آن گردد که نیاز به تعمیر و تعویض توسط تعمیرکار دارد. رسیدن آب به برد لباسشویی بهی نیز باعث آسیب دیدن قطعات آن می گردد و ممکن است باعث سوختن برد گردد. گاهی اوقات وجود مشکلات مختلف در لباسشویی بهی باعث نفوذ آب به برد دستگاه شده و به آن آسیب می رساند.

اما به سراغ نشانه های خرابی برد الکترونیکی لباسشویی بهی برویم!

در حالت کلی یک سری خرابی ها در کارکرد لباسشویی بهی پیش می‌آید و با توجه به وجود آمدن این مشکلات، متوجه می‌شویم که علت خرابی مربوط به قسمت برد الکترونیکی لباسشویی بهی است. از جمله مهمترین آنها مواردی هستند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد: در صورتی که لباسشویی برنامه شستشو را طبق دستور و برنامه ای که کاربر وارد کرده به درستی انجام نمی دهد و در اجرای برنامه‌ های ارائه شده توسط لباسشویی اختلال ایجاد شود متوجه می‌شویم که برد الکترونیکی لباسشویی دچار عیب شده است.

در صورتی که پنل جلوی لباسشویی با عیب و نقص مواجه شده و به درستی کار نکند و یا اینکه پنل جلو لباسشویی بهی به صورت کامل خاموش گردد و نتوان با آن کار کرد می‌توان فهمید که این عیب مربوط به برد الکترونیکی ماشین لباسشویی می باشد هرچند در صورت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی بهی در حین فعالیت می توان نتیجه گرفت که برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است.

تست و بررسی ایرادات ناشی از سیم کشی در لباسشویی بهی

اختلال در جریان آب و برق لباسشویی باعث می‌شود برق گرفتگی کشنده‌ای رخ دهد به عنوان نمونه، کار لباسشویی به گونه‌ای است که به طور هم ‌زمان با آب و برق کار می ‌کند بنابراین همیشه باید از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد. گاهی اوقات ممکن است زمانی که به بدنه لباسشویی خود دست می‌زنید متوجه برق داشتن ماشین لباسشویی بهی خود شوید زمانی که جریان برق به بدنه لباسشویی وارد می‌شود این مشکل رخ می ‌دهد و خطرات جبران ناپذیری را ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه این مسئله بسیار حیاتی می‌باشد باید از تعمیرکار ماهر و کارشناسان کمک بگیرید.
عواملی که موجب برق داشتن لباسشویی بهی می شوند را برای شما در ادامه شرح خواهیم داد:

۱- سیم اتصال به زمین

لباسشویی بهی دارای یک سیم کشی مخصوص به نام سیم اتصال به زمین می ‌باشد که باید آن را به لوله فاضلاب یا ستون آهنی خود ساختمان متصل کرد. سیم اتصال به زمین را نباید به هیچ عنوان به لوله آب وصل کرد. اگر سیم اتصال به زمین به لوله آب وصل شود ممکن است دچار اتصالی و باعث برق دار شدن بدنه لباسشویی شود.

۲- خرابی هیتر ماشین لباسشویی

هیتر در لباسشویی گرما تولید می‌کند و در صورتی که فرسوده شود با آب اتصالی پیدا خواهد کرد و در نهایت باعث این مشکل خواهد شد.

۳- نشتی و آبریزی لباسشویی

متأسفانه بسیاری از کاربران این مسئله را مورد توجه قرار نمی ‌دهند در حالی که اگر لباسشویی نشتی آب داشته باشد باعث افزایش یافتن امکان برق گرفتگی در دستگاه خواهد شد. برای اینکه برق ماشین از بین رود و خطر برطرف شود باید نشتی آب را برطرف کرد.

۴- خرابی سیم کشی در لباسشویی بهی

اگر روکش سیم‌ها از بین رفته یا دچار پوسیدگی شده باشد احتمال اینکه لباسشویی برق دار شود وجود دارد. اگر سیم کشی اصلاح شود این مشکل برطرف خواهد شد.

۵- خرابی موتور لباسشویی

گاهی اوقات ممکن است موتور ماشین لباسشویی بهی نیم سوز شود و به بدنه هم وصل باشد. در چنین شرایطی قطعاً بدنه لباسشویی دارای برق می‌باشد. اگر آن را لمس کنید ممکن است به شما آسیب وارد کند.

۶- خرابی پریز برق

گاهی اوقات تنها یک دلیل ساده مانند خراب بودن پریز برق، باعث برق دار شدن لباسشویی می‌شود. بنابراین اگر متوجه شدید که لباسشویی شما دارای برق می‌باشد حتماً پریز برق را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که پریز مشکل دارد آن را تعویض کنید و یا پریز دیگر را برای روشن کردن ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار دهید.

۷- خرابی دوشاخه ماشین لباسشویی

اگر دوشاخه لباسشویی خراب شود و یا زنگ زده باشد خطر جدی را به همراه خواهد داشت و در این صورت حتماً باید دوشاخه را تعویض کنید. از طرفی دیگر خراب بودن و یا حتی از بین رفتن روکش سیم‌ها می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در این حالت برای برطرف کردن مشکل باید کابل یا دوشاخه دستگاه را با قطعات سالم و نو تعویض کنید.

۸- اتصالی سیم پیچی داخلی ماشین لباسشویی

وجود اتصالی در قطعات و سیم پیچی داخلی ماشیدر این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی لباسشویی بهی بپردازیم. همانطور که قبلا اشاره شد،  به صورت رسمی  را انجام می دهد. با تکیه بر متخصصان و  توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم.

در ادامه مواردی را که امکان دارد دلیل عدم آبگیری لباسشویی بهی شوند را نام برده ایم و راهکاری را برای هر کدام شرح داده ایم. توجه فرمایید که تعمیرکار مجاز لباسشویی بهی که مهارت لازم را دارد می تواند در تعمیر هرچه مطمئن تر لباسشویی به شما کمک کند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا