اقتصادی

جوجه‌ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه برای اسفندماه/ میوه شب عید و خرمای ماه رمضان تامین شد

مدیرکل دفتر نظارت و بازرسی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تامین مرغ، گوشت، میوه و خرما برای شب عید عید و ماه رمضان خبر داد، گفت: تامین این اقلام به اندازه کافی است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

به گزارش دانا نیوز، مسعود امراللهی با حضور در غرفه دانا نیوز در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور در خصوص ساماندهی بازار شب عید گفت: با تامین  بسیار خوبی که صورت گرفته امیدواریم شاهد آرامش خوبی در بازار باشیم.

وی افزود: بر اساس وظیفه ذاتی به عنوان دستگاه نظارتی در وزارت جهاد کشاورزی  می‌خواهیم بیشتر نظارت بر تامین کالا داشته باشیم و بیشتر در حوزه انبارها و سردخانه ها و مراکز تولیدی بازرسی‌های خودمان را انجام دهیم که به یک آرامش خوبی در بازار برسیم.

امراللهی همچنین در پاسخ به این سوال که برای ساماندهی بازار مرغ شب عید چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: امسال با تدبیری که وزیر جهاد و معاونت امور دام داشتند برنامه ریزی دقیقی در بحث جوجه ریزی انجام شده است.

مدیر کل دفتر نظارت و بازرسی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بازار بر مبنای عرضه و تقاضا است. هر زمان عرصه نسبت به تقاضا پیشی بگیرد و کاهش داشته باشد بازار دچار اختلافات قیمتی می شود. امسال با برنامه ریزی که نسبت به بحث صادرات مرغ  بعد از تامین بازار داخل و دخایر استراتژیک داریم، با همکاری مرغداران  مشکل خاصی در زمینه تامین مرغ مورد نیاز کشور نداریم. کمبودی در این بخش وجود ندارد و حدود ۱۵۰میلیون قطعه جوجه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: سازمان تعاون روستایی در خصوص میوه شب عید اقدامات لازم را انجام می‌دهد و مشکل خاصی در این زمینه نداریم. در خصوص بحث خرمای ماه رمضان نیز تامین کافی صورت گرفته است. سازمان تعاون روستایی مسئول تامین در تمامی استان‌ها شده است. حدود ۹۰۰ تن ذخیره سازی نیز انجام شده است.

امراللهی در پاسخ به این سوال که نظارت بر بازار کالاهای اساسی شب عید بر عهده کدام وزارتخانه است؟ گفت: نظارت بر کالاهای اساسی دو قسمت شده است. با توجه به ابلاغ دولت مبنی بر بازرسی تخصصی در ‌حوزه های مختلف، بازرسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین کالا بوده و نظارت بر توزیع آن بر عهده سازمان حمایت است. در حقیقت بازرسان وزارت جهاد، اتاق اصناف و سازمان حمایت بر بازار شب عید نظارت خواهند داشت.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا