علمی و پزشکی

زمین در سال 2100 چه شکلی است؟ / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگراتفاق می افتد

با این حال، محققان می گویند، با توجه به وضعیت فعلی امور و روندهای فعلی، ما فقط می توانیم تصور کنیم که جهان در پایان قرن بیست و یکم چگونه خواهد بود. در فایل امروز Life Hello با این تغییرات شگفت انگیز که تا سال 2100 در انتظار زمین است، آشنا می شوید.

صدها گونه پرنده در حال انقراض تلف شدند.
زمین در سال 2100 چگونه است؟  / اتفاقاتی که در کمتر از 80 سال رخ می دهدتقریباً همه پرندگان را دوست دارند و از دیدن آنها در آسمان لذت می برند. پرندگان موجوداتی شوخ طبع و رنگارنگ هستند که طبیعت، رنگ و البته زندگی را بازتاب می دهند، اما در مورد ما، تعداد پرندگانی که می بینیم تا چند دهه دیگر بسیار کم خواهد بود. آگهی. بر اساس مطالعه ای در مورد تغییرات آب و هوایی در سال 2019، بدتر شدن آب و هوا، سرما و گرما هر ساله، به ناچار منجر به مرگ و میر بیشتر پرندگان در آینده نزدیک خواهد شد. بر اساس این مطالعات، اگر میانگین دمای زمین 3.5 درجه سانتیگراد افزایش یابد، حدود 600 تا 900 گونه پرنده از بین می روند. از آن زمان به بعد، گرم شدن کره زمین بین 100 تا 500 گونه پرنده را از بین خواهد برد و بسیاری دیگر تحت تأثیر پرندگانی قرار خواهند گرفت که در معرض دمای شدید قرار نگرفته اند و به این تغییرات ناگهانی عادت ندارند. به این ترتیب پرندگان قادر به سازگاری با نوسانات ناگهانی دما نیستند و مرگ تنها گزینه است.

منابع غذایی تمام می شود
اگر امروز به خوردن ادامه دهیم، جهان نمی تواند در سال 2100 غذای کافی برای ما فراهم کند. در واقع، دانشمندان می گویند حتی اگر هر 2100 نفر گیاهخوار باشند، زمین های کشاورزی هنوز نمی توانند 10 میلیارد نفر را تغذیه کنند. همچنین تا سال 2030 همه نمی توانند مواد غذایی بخرند. برخی از غذاها ممکن است 130 تا 180 برابر گرانتر باشند و همه توانایی خرید آنها را ندارند.

حداقل 21 کشور خالی از سکنه خواهند شد
آینده حوزه مدیترانه در آینده نزدیک بیش از 10000 درجه فارنهایت (10000 درجه سانتیگراد) در نوسان خواهد بود مگر اینکه راهی برای انجام این کار پیدا کنیم. این بدان معناست که جنگل‌ها تبدیل به مزرعه‌ای می‌شوند که پوشیده از خار و خاشاک و سپس خالی از سکنه است. این نه تنها در مناطق جنوبی اسپانیا بلکه در 20 کشور مدیترانه ای دیگر نیز صادق است. 14 کشور در جنوب اروپا، 5 کشور در شمال آفریقا و 2 کشور در آسیا، لبنان و سوریه وجود دارد.

ابرها ناپدید می شوند
فرزندان ما ممکن است از سایه زیبای 2100 لذت نبرند زیرا ابرها به پایان رسیده اند. دمای زمین بدون آنها می تواند به 100 درجه فارنهایت[100 درجه سانتیگراد]برسد، زیرا ابرها نور خورشید را منعکس می کنند و سیاره ما را خنک می کنند. این بدان معناست که سیاره به گلخانه تبدیل می شود، با گرم شدن اقیانوس ها، خشکسالی و سیل، و هوا پر از دی اکسید کربن. در نتیجه، این سیاره کم کم به مکانی نامطلوب برای زندگی تبدیل می شود.

لایه اوزون به طور کامل بازسازی شده است

در سال های اخیر صحبت های کمی در مورد تخریب لایه لایه ازن وجود داشته است، اما در دهه 1970 و 1980 کلر، فلوروکربن، منتشر شد. این اتفاق به قدری سریع رخ داد که به لایه اوزون آسیب زیادی وارد کرد به طوری که به نظر می رسید انسان ها به زودی در معرض خطر قرار می گیرند. اگر این سوراخ بزرگ بود، پرتوهای فرابنفش خورشید به سمت زمین حرکت می کرد و مردم زنده برشته می شدند. خوشبختانه همانطور که دانشمندان علت این پدیده را می دانند، اقدامات مهم بسیاری برای کاهش استفاده از این مواد شیمیایی مضر انجام شده است. از آن زمان، لایه اوزون به آرامی اما مطمئناً در حال بهبود است. آگهی. در سال 2014، تیمی از دانشمندان وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که قطر لایه اوزون نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این روند به کندی انجام می شود، اما تا سال 2075 همه سوراخ ها در لایه اوزون در قطب جنوب. سایه تنظیم شده پیش از این مساحت این چاه 30 میلیون کیلومتر مربع بود که اکنون به 20 میلیون متر مربع کاهش یافته است.

زمین در سال 2100 چگونه است؟  / اتفاقاتی که در کمتر از 80 سال رخ می دهدسطح دریا 3 متر ارتفاع
در سال های آینده سطح آب دریاها به 250 سانتی متر خواهد رسید. در سال 1993، این ماهواره شروع به ثبت سطح دریاها کرد. از آن زمان، سطح دریا بین 15 تا 20 سانتی متر افزایش یافته است. با این سرعت تخمین زده می شود که در 2100 سطح دریا به 250 سانتی متر برسد. این بدان معنی است که بسیاری از سواحل در سراسر جهان در معرض خطر هستند. چیزهای زیادی در خطر است، از جمله بالا آمدن سطح دریا، پل ها، جاده ها و تاسیسات آبی و غیره. این لیست کامل نیست. در واقع می تواند باعث طوفان و همچنین سیل شود و حتی منابع آب شیرین را با آب شور آلوده کند که بر اکوسیستم طبیعی و منابع آبی کشاورزی تأثیر می گذارد.

کمتر از 20 درصد از جنگل های آمازون باقی مانده است

یکی از بدترین بلایای تاریخ، تخریب جنگل های بارانی در دهه های آینده بوده است و ما هیچ امیدی به بهبودی نداریم. به عبارت دیگر، در پایان قرن بیست و یکم، بسیاری از این جنگل های گرانبها وجود ندارند. آگهی. بر اساس یک مطالعه اقلیمی در سال 2014 در بریتانیا، تخمین زده می شود که تا سال 2055 میانگین دمای کره زمین تا 4 درجه افزایش یابد. این تنها میانگین محاسبه شده است و در برخی از نقاط جهان این افزایش بالای 16 درجه سانتیگراد خواهد بود که به این معنی است که زمین به زودی فوران خواهد کرد. بنابراین، تا پایان این قرن، جنگل بارانی وجود نخواهد داشت. طبق اعلام موسسه هواشناسی آلمان، حداقل 83 درصد از جنگل های بارانی آمازون تا پایان قرن جاری از بین خواهد رفت.

یخ های قطب شمال ناپدید می شوند
زمین در سال 2100 چگونه است؟  / اتفاقاتی که در کمتر از 80 سال رخ می دهد

وقتی به قطب شمال فکر می کنید، بدون شک برف زیادی به ذهنتان خطور می کند، اما باید بدانید که این برف زیاد دوام نخواهد آورد زیرا به زودی قطب شمال عاری از برف خواهد بود. آگهی. یک مطالعه منتشر شده در سال 2019 نشان می دهد که صفحه یخی قطب شمال بیشترین میزان بارش برف در سال های 2007 و 2008 بود و با آب شدن یخ های قطبی، تا سال 2037 هیچ برفی در منطقه باقی نخواهد ماند. با توجه به محاسبات انجام شده در این تحقیق، در سال 2009 بیش از 4.6 میلیون کیلومتر مربع برف در شمال وجود داشت و تا سال 2037 به یک میلیون متر مکعب یا کمتر کاهش می یابد.

2323

دکمه بازگشت به بالا