بین الملل

آمریکا به‌دنبال تخصیص بودجه‌ ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، اسرائیل و تایوان

وزیر دفاع آمریکا عنوان کرد که واشنگتن به دنبال تخصیص بودجه ۶۰ میلیارد دلاری برای کمک به شرکای این کشور از جمله اوکراین و رژیم صهیونیستی است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه گفت: دولت رئیس‌جمهور بایدن خواستار تخصیص ۶۰ میلیارد دلار برای کمک به شرکای‌مان از جمله اسرائیل، اوکراین و تایوان شده است.

آستین با ادعای اینکه اقدام حماس علیه رژیم صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر «یک جنایت جنگی» بود، تصریح کرد: اگر اسرائیل می‌خواهد به نتیجه‌ای پایدار (در غزه) دست یابد، باید نیازهای بشردوستانه مردم فلسطین را فراهم کند.

وی ادامه داد: ما از طریق هوا به غزه کمک می‌فرستیم و به دنبال ایجاد کریدوری دریایی برای ارسال کمک‌های بیشتر به غزه هستیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

رژیم صهیونیستی نیز به تلافی حملات غافلگیرکننده‌ طوفان الاقصی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۳۳ هزار شهید برجا گذاشته است.

عملیات طوفان‌الاقصی موجب آغاز تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

آستین همچنین با تاکید بر لزوم حمایت واشنگتن از کی‌یف عنوان کرد: ما باید به حمایت از اوکراین ادامه بدهیم چراکه نتیجه این درگیری تبعاتی جهانی در پی خواهد داشت و بر روی امنیت ملی ما نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین «چین» را برجسته‌ترین تهدید علیه واشنگتن قلمداد کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا