استان ها

نیروگاه مفتح، سلامت اهالی اطراف این نیروگاه را از نظر آلودگی هوا تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز استان همدان، حسن خانجانی صبح امروز در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت بررسی عملکرد دستگاه‌ها درباره اجرای قانون هوای پاک، گفت: بهره‌مندی از هوای پاک، از اصلی‌ترین حقوق عامه بوده و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم پیگیر این حقوق برای رفع معضل آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه برخورداری از هوای پاک ضرورتی انکار ناپذیر برای حفظ سلامت آحاد جامعه است، افزود: شناسایی منابع آلاینده هوا باید از سوی دستگاه های متولی انجام گیرد و با هر عامل ایجاد کننده آلایندگی به جد برخورد شود.

دادستان همدان خاطرنشان کرد : پایش کیفی هوا نه تنها در همدان بلکه در تمام شهرها باید مورد ارزیابی قرار گیرد و متناسب با منبع آلوده‌کننده، برای کاهش و از بین بردن آن اقداماتی انجام گیرد.

وی وجود برخی صنایع، کارخانه‌ها و به ویژه خودروهای شخصی را از دیگر عوامل به وجود آورنده آلایندگی هوا برشمرد و با گله‌مندی از وضعیت تعدادی از کارخانه‌های آلاینده مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: علاوه بر این مسئله، متأسفانه نیروگاه شهید مفتح همچنان آلاینده است و سلامت اهالی اطراف این نیروگاه را از نظر آلودگی هوا تهدید می‌کند.

خانجانی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی باید برای رفع آلایندگی کارخانه‌ها جدی‌تر ورود کند.

وی گفت: رفتن به سمت برخورداری از علوم روز دنیا مانند نصب دستگاه‌های تصفیه هوا در کارخانه‌ها، ورود خودروهای برقی، نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده و آلاینده، نهال‌کاری، ارتقای فضای سبز و کمربند سبز شهری و البته تزریق اعتبارات لازم، می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا