فرهنگ و هنر

فرهنگ؛ حوزه کثرت نظرها / اهمیت حفظ پیوند ناگسستنی میان فعالان جریان انقلاب

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ، حوزه کثرت نظرهاست درعین حال بر اهمیت وجود و حفظ پیوند ناگسستنی میان فعالان جریان انقلاب تاکید کرد.

به گزارش دانا نیوز،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، امروز – دوشنبه ۲۰ فروردین – در حسینیه هنر در جمع فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای انقلاب، مدافع حرم، سلامت و شهدای اخیر در دمشق و چابهار، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که جریان انقلاب در ابتدا در حوزه فرهنگ اسلامی با سبک‌های جدید در ساخت مستند و فیلم مانند امروز آشنایی نداشت، اما اکنون ظرفیت عظیمی در حوزه‌های فرهنگی و ادبی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با شعرای جوان، ادیب و خوش فکر مواجهیم و این رشد عظیم باعث شده که در جبهه انقلاب در همه حوزه‌ها نیروهای زیادی تربیت شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جبهه انقلاب آرمان‌گراست، گفت: این خصلت بسیار خوب است به همین دلیل نقص‌ها را ذکر می‌کنند؛ البته باید مراقب باشیم این ادبیات ما را مأیوس نکند چراکه با کمترین هزینه بهترین کارها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیم و بالفعلی که از خون شهدا ایجاد شده است را باید قدر دانست و در پاسخ به این پرسش که مهمترین اولویت جبهه مردمی انقلاب چیست؟ ادامه داد: جبهه مردمی باید تقویت شود. تقویت جبهه با ولایت شکل می‌گیرد، سوره مائده در این زمینه یک پیام کلیدی دارد و آن ولایت ایجابی و ولایت سلبی است.

خسروپناه گفت: ولایت یعنی پیوند ناگسستنی بین «مولی علیه» و «ولیّ»، همچون یک طناب ضخیم بین ولیّ و حزب‌الله، قطعا در بین اعضا این جبهه اختلاف نظرها وجود دارد، اما نباید کم‌حوصله بود و تخریب کرد، به صورت یکدیگر چنگ زدن از آفات این جبهه است.

وی اظهار کرد: بنابراین اگر فعالان جریان انقلاب با یکدیگر پیوند ناگسستنی داشته باشند معنای ولایت محقق می‌شود و جبهه انقلاب به این رویکرد نیاز دارد، قطعا سلیقه‌ها مختلف است، اشکالی هم ندارد، می‌توانیم همدیگر را نقد کنیم و آیینه هم باشیم، اما همدیگر را تخریب نکنید، چراکه چند صدایی از آفات است. حوزه فرهنگ حوزه کثرت نظرهاست، در صدر اسلام هم فرماندهان نظر یکسان نداشتند، اما در نخ تسبیح ولایت با یکدیگر بودند، باید مراقب باشیم چهره انقلاب به خاطر اختلاف سلیقه‌ها مخدوش نشود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مهمترین مأموریت ما تقویت این جبهه است. هم‌اکنون این جبهه به خوبی شکل گرفته و به تقویت از طریق ولایت نیازمند است.

بنابر اعلام روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی وی در پایان،‌ تاکید کرد: اولویت دیگر رسیدن به الگوی حکمرانی جبهه مردمی است، اگر بگوییم که نظریه فرهنگی مدونی داریم باید مشخص کنیم که چه مدلی برای حکمرانی فرهنگی شامل سیاستگذاری، تنظیم‌گری و تصدی‌گری فرهنگی داریم.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا