عمومی

راهبرد «قتل عام» به خیال ترمیم «شکست ترمیم‌ناپذیر»

رهبر معظم انقلاب در دو سخنرانی مهم اخیر با تشریح مسائل فلسطین و تحولات رخ داده در آن طی هشتاد سال گذشته، بر این نکته صحه گذاشتند که مقاومت فلسطین در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که شکستی غیرقابل ترمیم را به رژیم اشغالگر قدس وارد نموده است.

رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام فرمودند: «در این قضیّه‌ی پانزدهم آنلاین به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی، هم از لحاظ نظامی، هم از لحاظ اطّلاعاتی، یک شکست غیر قابل ترمیم خورده؛ شکست را همه گفتند، تأکید من به «غیر قابل ترمیم بودن» است.‌ من میگویم این زلزله‌ی ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست. بعید است که رژیم غاصب صهیونیستی با همه‌ی های‌وهویی که میکند، با همه‌ی حمایتهایی که امروز در دنیا از سوی غربی‌ها از او میشود، بتواند آن سازه‌ها را ترمیم کند. من عرض میکنم از شنبه‌ی پانزدهم آنلاین، رژیم صهیونیستی [دیگر] رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست.» ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

به گزارش دانا نیوز، رسانه KHAMENEI.IR در گفت‌وگویی با ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، به تحلیل بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره عملیات طوفان الاقصی و شرایط سخت رژیم صهیونیستی پس از این عملیات پرداخته است.

ضرباتی که صهیونیستها در جریان عملیات طوفان الاقصی از مقاومت فلسطین دریافت کردند برایشان به شدت غافلگیرکننده و غیرمنتظره بود. آنها در ادامه نبرد هم از محدود ساختن وسعت عملیات مقاومت عاجز ماندند. «حییم لوینسون» نویسنده صهیونیست در روزنامه هاآرتص با اشاره به حجم شکستی که تل آویو متحمل شد، نوشت: «اسرائیل با همان ضربه اولیه غافلگیرکننده متحمل شکست شد. اکنون هر کاری حتی به دام انداختن فرمانده قسام هم دیگر فایده ای ندارد». در این زمینه، رهبر انقلاب  تأکید کردند که صهیونیستها متحمل یک شکست غیرقابل ترمیم در ابعاد نظامی و امنیتی شدند. اساسا این شکست چرا و در چه ابعادی غیرقابل ترمیم و غیرقابل جبران تلقی می‌شود؟
در مورد عملیات طوفان الاقصی، اسرائیل شکست بزرگی را متحمل شد و به مرز فروپاشی رسید و این باعث این همراهی بزرگ استکبار از آمریکا و اروپا و حتی برخی از کشورهایی مانند استرالیا شد، همه برای این که اسرائیل فرو نریزد، بپاخواستند. این یک حمله غیرعادی و بی سابقه در تاریخ رژیم صهیونیستی بود که از همه جنبه ها و جوانب ناکام ماند و عواقب این عملیات و آثار آن در همه سطوح بود، بنابراین سخنان حییم لوینسون نویسنده صهیونیست حقیقت دارد. اسرائیل با این ضربه اولیه شکست خورد و کاری که انجام می دهد صرفاً قتل عام در پاسخ و تلاش برای از بین بردن این تصویر و این چهره شکسته شده است.

اکنون آنچه اسرائیل انجام می دهد صرفا قتل عام هایی است که غرب از آن حمایت می کند، این نیز فروپاشی تمام ارزش های اخلاقی و انسانی در برابر تمام جهانیان است. یک ملت از بین برده می شود و انواع جرایم ضد بشریت و ضد انسانیت صورت می گیرد که همه آنها ضبط، عکسبرداری و به طور زنده در سراسر جهان پخش می شوند. سقوط تمام ارزش‌های اخلاقی، بی آبرویی برای دولت‌هایی که دموکراسی را می‌ستایند، یک دروغ آشکار و واضح. رئیس‌جمهور آمریکا علناً دروغ می‌گوید و گاهی سرویس‌های اطلاعاتی و آژانس‌های کاخ سفید مجبور می‌شوند برخی از دروغ‌های او را دنبال کنند. نتانیاهو که به دروغ‌گویی در داخل اسرائیل معروف است به او صحنه هایی نشان داد و رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات خود را بر اساس تبلیغات نتانیاهو بیان کرد که باعث شرمندگی کامل کاخ سفید برای تغییر روایت رئیس‌جمهورشد. ادعاهای رئیس جمهور البته تلاشی برای شیطانی جلوه دادن مقاومت است. ما ملتی اشغال شده هستیم، حامی اصلی ما باید آمریکا و کشورهای غربی باشند که حقوق بشر، حقوق انسان، حق تعیین سرنوشت و دیگر مفاهیم را می ستایند.

اگر رئیس جمهور آمریکا را در حال سخنرانی در مجمع ملل متحد ببینید، تصور می کنید که او همان مسیح منتظر است و اگر اقدامات و اظهارات او را در مورد نوار غزه ببینید، می فهمید که او دجال است و عین دجال است. این اعمال آنها و این جنایاتشان گواهی بر پلیدی فطرت آنهاست، بنابراین اکنون ما امیدواریم هستیم و باید امید داشته باشیم که چهره این جنایتکاران بزرگ را افشا و روشن کنیم. اینها صرفا یک سری قاتل جنایتکار هستند، آنها هستند که چالش یهود را در فلسطین ایجاد کردند، آنها هستند که در وهله اول چالش یهود را در اروپا ایجاد کردند، آنها هستند که یهودیان را کشتند و قتل عام علیه یهودیان انجام دادند و ما را وارد این مشکل کردند و اکنون سعی می کنند آنچه کرده اند را به ما نسبت دهند. این یک شکست و بی آبرویی است برای این رژیم و شکست دیگر آنها در آشکار ساختن حقیقت خود و حقیقت دائمی غرب است. ملت باید بیدار شود، متاسفانه مشکل ملت ما رهبران مستبد و ظالم ما هستند. ملت باید بیدار شود و این کشتارها را ببیند و یکپارچه در مقابل این دروغ و این فریب و این جنایت صهیونیستی- آمریکایی بایستد.

برخلاف ادعاهای رسانه های وابسته به استکبار جهانی، عملیات طوفان الاقصی نشأت گرفته از تدبیر جبهه یکپارچه مقاومت فلسطین بوده است. رهبر انقلاب نیز در این خصوص تصریح کردند: «آنهایی که میگویند کار فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است، ملّت فلسطین را نشناخته‌اند؛ اینجا هم محاسبه‌ی غلط میکنند. ما پیشانی و بازوی طرّاحان مدبّر و هوشمند و جوانان شجاع فلسطینی را میبوسیم». خوداتکایی جبهه مقاومت فلسطین در طراحی و اجری طوفان الاقصی را چطور می‌بینید؟ این دستاورد چگونه به منصه ظهور رسید؟  
بعد از این عملیات مانند قبل نخواهد بود، حتی اگر رژیم صهیونیستی کل نوار غزه را نابود کند. این تصویر رژیم صهیونیستی مستکبر و مستبد به کلی در هم شکست و متلاشی شد و این مخالفت با آن به همه بخش های این رژیم صهیونیستی رسید و به تمام جهان و در نهایت به ملت های ما رسید. بعد از این عملیات مانند قبل نخواهد بود، این در واقع گامی بزرگ در مسیر فتح فلسطین و ضربه زدن به این برتری صهیونیستی است، همانطور که خداوند متعال وعده داده است. اگر پیام آیه شریفه «لِـیَسُوءَ وُجُوهَکُمْ» را متوجه شویم در واقع بی آبرویی است برای این رژیم صهیونیستی بطوری که که تا به حال اتفاق نیفتاده. هم چنین ضربه ای است به همه حامیان این رژیم صهیونیستی و محور شرارت از آمریکا تا اروپا که از این جنایات صهیونیست ها حمایت می کنند. شاید این تصویر داغ ترین موضوع باشد و تحریک و فشار از سوی نیروهای سیاسی وجود داشته باشد، اما پس از آرام شدن اوضاع، این تصویر ضربه بزرگی به وجهه استکباری غرب و وجهه این رژیم جنایتکار صهیونیستی خواهد زد.

جنایات جنگی که بشریت را خجالت زده می کند در حال حاضر انجام می شود و رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی دفاع می کند این دجال یک چشم پس از این نبرد زنده نخواهد ماند. این دجال یک چشم پس از آن آنکه ایران این نبرد را آرام کند هدف همه آزادگان جهان خواهد بود، و حتی بعد از آرام شدن اوضاع در نوار غزه حتی اگر نابود شود آنطور که گفتم، در نهایت مخالفت به داخل اسرائیل یعنی یک محاکمه بزرگ در سطوح سیاسی و نظامی انجام خواهد شد و اسرائیل در سایه این عملیات بزرگ، خود را مشغول خواهد کرد. این یک عملیات بزرگ است، این یک فرقان کبیر است و بعد از آن مانند قبل نخواهد بود، شهدای ما در بهشت و کشته شده هایشان در جهنم هستند و خدای متعال شاهد و شهید است، «قُتِلَ أَصۡحَٰبُ ٱلۡأُخۡدُودِ ٱلنَّارِ ذَاتِ ٱلۡوَقُودِ إِذۡ هُمۡ عَلَیۡهَا قُعُودٞ وَهُمۡ عَلَیٰ مَا یَفۡعَلُونَ بِٱلۡمُؤۡمِنِینَ شُهُودٞ وَمَا نَقَمُواْ مِنۡهُمۡ إِلَّآ أَن یُؤۡمِنُواْ بِٱللَّهِ ٱلۡعَزِیزِ ٱلۡحَمِیدِ». اگر تمام باریکه غزه از بین برود، انشاءالله همه آنها بهشتی خواهند بود و لعنت بر کسانی که این صحنه ها را ببینند و در کنار حق فلسطین نایستند.

رهبر انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در خصوص عملیات طوفان الاقصی گفتند: «این حماسه ان‌شاءالله گام بزرگی برای نجات فلسطین خواهد بود». ارزیابی شما از این فراز از بیانات رهبر انقلاب چیست؟
عملیات فلسطین، برنامه ریزی، آموزش، اجرا و رهبری آن، همه اینها کار فلسطینی‌هاست و برای اهداف فلسطینی‌هاست، کشور ما اشغال شده است، فلسطین اشغال شده است، نوار غزه هفده سال است که محاصره است و یک رکورد است که در آن دو میلیون فلسطینی زندگی می کنند، شلوغ ترین منطقه جهان است و انواع و اقسام جنایات علیه بشریت در مقابل جهان در آن انجام می شود. کرانه باختری اشغال شده، شهرک سازی توسط رژیم صهیونیستی، دستگیری روزانه، کشتار روزانه، جنایات شهرک نشینان، شهرک سازی، تخریب خانه ها، همه این جنایات صهیونیست ها، هتک حرمت مسجد الاقصی، تلاش برای کنترل کامل آن، تخریب مسجد الاقصی و ساختن معبد، همه اینها اقدامات صهیونیستی است، همه اینها جنایات صهیونیست ها است.

همه دنیا به خاطر یک دولت راست‌گرای افراطی بسیج شده‌اند و حقیقتش را می دانند و حقیقت افرادش را می‌دانند، حتی دولت های غربی هم به دلیل زشتی، زیاده خواهی و رفتارش، حتی در رابطه با غرب نتوانستند از آن حمایت کنند. بعد از آن می گویند این اقدام از طرف ایران است، نه، این مسئله ایران نیست، اساساً یک مسئله فلسطینی است، این مربوط به مسئله فلسطین است، این مربوط به رفتار اشغالگران است، نظام جنایی و سیستم آپارتایدی که در مورد فلسطینی ها اعمال می کند اصل مشکل است. بنابراین آنها میخواهند مشکل را به گونه ای نشان دهند که گویی مشکل ایران است. نه این مشکل فلسطین، و هر کس این کار را انجام داده است به دلایل داخلی فلسطین این کار را انجام داده است که درست است و بسیار منصفانه است، هر تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی در نهایت باعث مقاومت فلسطین و واکنش فلسطینی ها به این جنایات می شود، و حق با اوست و اگر عدالت انسانی وجود داشت همه دنیا پشت فلسطینی ها می ایستادند. اما متأسفانه در سایه این ظلم مطلق و این جور مطلق که توسط آمریکا و متحدان آمریکا انجام می شود سعی می کنند توجه را از آنچه این رژیم انجام می دهد منحرف کنند و سعی دارند مشکل را جوری جلوه دهند که این مشکل ایران است. ایران یک کشور مسلمان است که برخلاف همه دولت ها حقیقت را می شناسد، مردمش را می شناسد، از حقیقت حمایت می کند و از اهل حقیقت حمایت می کند.

جمهوری اسلامی از مردم فلسطین حمایت می کند زیرا مردم فلسطین حق دارند، آرمان آنها حق است و آرمان آنها عادلانه است و همه دنیا این را می دانند و به همین دلیل به آنها کمک می کند. اما آنچه فلسطینی ها انجام می دهند به دلایل داخلی مرتبط با مسئله فلسطین انجام می دهند و هیچ کاری به خاطر کشور دیگری انجام نمی دهند. ایران کشوری قوی و توانمند است، دارای یک نهاد سیاسی و دولت بزرگ است و توان مالی بالایی دارد، ارتش دارد و از خود دفاع می کند و نیازی به فلسطینی ها ندارد تا از او دفاع کند، برعکس، ایران است که از حق فلسطین دفاع می کند زیرا این یک حق است و از آرمان فلسطین دفاع می کند زیرا در وهله اول یک مسئله انسانی است و از فلسطین دفاع می کند زیرا یک مسئله اخلاقی مهم است و از مقدسات اسلامی دفاع می کند زیرا به همه مسلمانان مربوط می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا