علمی و پزشکی

رازگشایی از حرف‌های جنجالی بن‌سلمان درباره ۲۰۳۰/ با این فرمول عربستان بهتر از اروپا می شود؟

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، عربستان برنامه دارد که تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی، در استان تبوک شهری به طول حدودا صد و هفتاد کیلومتر در راستای دریای سرخ در یک خط مستقیم شهری هوشمند و بر پایه هوش مصنوعی بسازد.

شهر خطی هوشمند پیشنهادی در عربستان سعودی است که به گونه‌ای طراحی شده‌است که خودرو، خیابان یا انتشار کربن نداشته باشد. این شهر بر پایه هوش مصنوعی بهینه، کاملا متکی به انرژی های تجدید پذیر و مدنیزه خواهد بود. گفته می شود این شهر دارای فضای سبز بسیاری بوده و رفاه و سلامت مردم اولویت اول این شهر خواهد بود.

عکس| بن‌سلمان شهر «لاین» را در عربستان‌سعودی می‌سازد!

این شهر به طول ۱۷۰ کیلومتر بخشی از پروژه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است که به ادعای عربستان سعودی ۳۸۰۰۰۰ شغل ایجاد می‌کند و ۴۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کشور اضافه می‌کند. شهر «لاین» اولین توسعه در نئوم شهری با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلاری خواهد بود.در برنامه‌های این شهر جمعیتی بالغ بر ۹ میلیون نفر پیش‌بینی شده‌است.

عکس| بن‌سلمان شهر «لاین» را در عربستان‌سعودی می‌سازد!

از اکتبر ۲۰۲۲، کار حفاری در طول کل پروژه آغاز شد. شرکت‌های پیشرفته مهندسی در سطح جهانی، پروژه «لاین» را اجرا خواهند کرد که تحولی جهانی است که دنیا تاکنون شاهد آن نبوده‌است.

عکس| بن‌سلمان شهر «لاین» را در عربستان‌سعودی می‌سازد!

پس از تکمیل، لاین ۱۷۰ کیلومتر طول خواهد داشت و ۹۵ درصد از طبیعت درون نئوم را حفظ خواهد کرد. برنامه‌ریزی شده‌است که این شهر نه میلیون نفر جمعیت داشته باشد که در نتیجه تراکم جمعیت ۲۶۰۰۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع است.در مقایسه، مانیل در سال ۲۰۱۹ با تراکم ۴۴۰۰۰ در کیلومتر مربع، پرجمعیت‌ترین شهر جهان بود. «لاین» شامل دو ساختمان آینه ای با فضای بیرونی در بین آن‌ها به عرض کلی ۲۰۰ متر و ارتفاع کل ۵۰۰ متر است. تمامی خدمات روزانه به گونه ای طراحی شده‌اند که با ۵ دقیقه پیاده‌روی قابل دسترسی هستند.

عکس| بن‌سلمان شهر «لاین» را در عربستان‌سعودی می‌سازد!

محمد بن سلمان و همچنین رئیس هیئت مدیره NEOM، بیانیه و ویدئوی تبلیغاتی را در ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۲ منتشر کرد که منجر به پوشش رسانه ای گسترده‌تری از این پروژه شد. این پروژه همچنین سوالاتی را در مورد شایستگی‌های طراحی و مسائل زیست‌محیطی ایجاد کرد، و منتقدان نگران این بودند که این پروژه یک مرکز «دیستوپیایی» و «مصنوعی»ایجاد کند که قبلاً قبیله بومی هویتات را جابجا کرده‌است و بر مهاجرت پرندگان و حیات وحش تأثیر می‌گذارد.

عکس| بن‌سلمان شهر «لاین» را در عربستان‌سعودی می‌سازد!

۲۲۷۲۲۷

۲۲۷۲۲۷

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا