اقتصادیبرترین های کسب و کار

قیمت دلار کانادا افزایش یافت

مطالبی درباره دلار کانادا

در این مقاله متا اکسچنج به دلار کانادا پرداخته‌ایم. یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در زمان مهاجرت به کانادا برای یک مهاجر اهمیت ویژه‌ای پیدا میکند ارزش پول کانادا و قیمت آن نسبت به پول کشوری است که در آن زندگی می‌کند. قیمت دلار در صرافی تورنتو در مقایسه با دلار آمریکا تعیین می‌شود. تقریباً همیشه از دلار آمریکا پایین‌تر است اما باز هم بسته به مسائل مختلفی که ارزش پول کشورها را تحت تأثیر قرار می‌دهد کمی بالا یا پایین می‌شود. در بهترین حالت یک دلار کانادا با یک دلار آمریکا برابر است و در بدترین حالت ممکن ارزش یک دلار کانادا 65 سنت آمریکا شود؛ که تقریباً با وضعیت اقتصادی فعلی کانادا غیر ممکن است.

واحد پول کانادا چیست؟

واحد پول کانادا، دلار کانادا است. علامت اختصاصی این ارز $ است و با کد CAD نشان داده می‌شود و گاهی نیز از علامت‌های $CA$، Can یا $C برای مشخص کردن پول کانادا از سایر ارزهایی که دلار نام دارند استفاده می‌گردد. هر واحد پول کانادا به صد قسمت تقسیم می‌شود که سنت نام دارد و آن را با ¢ مشخص می‌کنند. قیمت پول کانادا را به راحتی می‌شود در سایت صرافی متا اکسچنج مشاهده کرد، اما آشنایی با تک تک اسکناس‌ها و سکه‌های کانادا برای کسی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد به نوعی آشنایی با سمبل‌ها و افراد معروف و مهم کانادایی است.

برای مثال روی سکه لونی یا همان سکه یک دلاری تصویر لون دیده می‌شود که پرنده ملی کاناداست. پشت و روی هر کدام از اسکناس‌ها و سکه‌های کانادا تصویر خاصی چاپ شده که با کنار هم گذاشتن آن‌ها می‌توانید شخصیت‌های مهم و تأثیر گذار و نمادهای مهم کانادایی‌ها از 160 سال گذشته تا امروز را ببینید.

علاوه بر این متوجه می‌شوید که از سال 2013 که در کانادا دیگر یک سنتی تولید نمی‌شود، عملاً دیگر کسی از این سکه استفاده نمی‌کند. پس اگر در فروشگاهی رفتید و فروشنده یک سنتی‌های شما را قبول نکرد تعجب نکنید. در حال حاضر 5 سنتی کمترین پولی است که در کانادا رد و بدل می‌شود.

خرید و فروش دلار کانادا

این روزها یکی از بهترین راه ها برای انتقال سرمایه به کشور مقصد از طریق صرافی‌های آنلاین است. باید دقت داشته باشید که صرافی که انتخاب می‌کنید صرافی رسمی و دارای مجوزهای دولتی باشد. همچنین با توجه به اختلاف زمانی در کشورهای مبدا و مقصد، امکان خرید یا فروش دلار در هر ساعت از شبانه روز یکی از موضوعات تعیین کننده برای انتخاب صرافی است. در حال حاضر صرافی متا اکسچنج تنها صرافی ارایه دهنده ی خدمات شبانه روزی در تمام ایام سال است. متا اکسچنج با تلاش شبانه روزی تیم به این مهم دست پیدا کرده است که ارزهای کشورهای مختلف را عرضه کند، یکی از آن ارزها دلار کانادا است. خدماتی که برای دلار کانادا توسط متا اکسچنج ارایه میشود عبارتند از:

  • قیمت دلار کانادا به صورت لحظه ای
  • حواله بانکی دلار کانادا
  • حواله سوئیفت دلار کانادا
  • تبدیل دلار کانادا به دلار استرالیا و دلار استرالیا به دلار کانادا
  • تبدیل دلار کانادا به سایر ارزهای جهانی و بالعکس

قیمت دلار کانادا

جهت دریافت قیمت دلار کانادا به صورت شبانه روزی میتوانید با مراجعه به وبسایت صرافی متا اکسچنج از نرخ لحظه ای قیمت ها مطلع شوید. پشتیبانی شبانه روزی متا اکسچنج اماده ی  ارایه ی پاسخگویی کلیه ی سوالات شماست.

حواله دلار کانادا

با عضویت در صرافی متا اکسچنج می‌توانید به راحتی و بدون پرداخت کارمزد، دلار کانادا حواله کنید. برای این کار باید در صرافی ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت، حواله خود را ثبت کنید.

    در متا اکسچنج حساب کاربری بسازید(ثبت نام در متا اکسچنج).

    مدارک خود را آپلود کنید و مراحل احراز هویت را سپری کنید.

    حواله خود را ثبت کنید و سپس جهت دریافت اطلاعات پرداخت به پشتیانی متا اکسچنج پیام دهید.

دلار کانادا با چه چیزی اندازه گیری می‌شود؟

دلار کانادا از سال 1858 میلادی، یعنی زمانی که یکی از استان های کانادا اولین سکه‌های رسمی کانادایی خود را جایگزین پوند کانادا کرد به عنوان پول رسمی رایج شد. در آن زمان ارزش یک دلار کانادا را با استفاده از سیستم استاندارد طلا معادل 23.22 گرین طلا تعیین کردند.

سال 1871، دولت فدرال کانادا قانون واحد پولی را تصویب کرد و بر اساس آن ارزهای مختلف استان‌ها با یک دلار ملی کانادا جایگزین شد. تا قبل از آن هر استان تقریباً واحد پول مخصوص به خودش را داشت.

پول کانادا در 160 سالی که از تاریخ به وجود آمدن آن می‌گذرد، تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در قرن نوزدهم با ماجراهایی که پشت سر گذاشت به عنوان واحد پول رسمی جای پوند را گرفت.

بعد از آن تغییرات و تحولات اقتصادی باعث شد تا کانادا از استاندارد طلا برای تعیین ارزش پول خود در دهه 1920 به سیستم برتون وودز تغییر کند.

در دهه 1940 نرخ ارز کانادا ثابت نگه داشته شد و در نهایت در دهه 70 میلادی به این نتیجه رسیدند که نرخ ارز را شناور کنند.

درست مثل بیشتر کشورهای پیشرفته، کانادا یک بانک ملی دارد که به اسم بانک کانادا (BOC) شناخته می‌شود و قدرت چاپ و خرید ارز برای کنترل ارزش پول به عهده این بانک است.

از نظر صندوق بین المللی پول، دلار کانادا به دلیل ثبات و قابلیت اطمینان حتی در مواقعی که به دلایل مختلف وضعیت اقتصادی در کل دنیا به هم می‌ریزد یکی از هفت ارز ذخیره شده در جهان است.

همین ثبات قیمت دلار کانادا در تورنتو و ثبات اقتصادی یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن کانادا به یکی از اصلی‌ترین کشورهای مورد علاقه مهاجران تبدیل شود.

قیمت دلار کانادا امروز در صرافی های تورنتو با 50 تومان افزایش به 34,300 تومان رسید

امروز سه شنبه 31 ژانویه 2022 و در ساعات اولیه شروع کار صرافی ها، نرخ نقدی دلار کانادا 34,300 تومان اعلام شد. این نرخ در ساعات پایانی روز به 34450 تومان و نهایتا به 34800 تومان رسید. نرخ خرید دلار کانادا نیز با 33700 تومان آغاز شد و تاپایان روز نیز تغییر خاصی نداشت.

نرخ تبدیل دلار کانادا به آمریکا

امروز نرخ تبدیل دلار کانادا به دلار آمریکا و بالعکس به ترتیب 1.32 و 1.345 محاسبه گردید.

تبدیل پوند انگلستان به دلار کانادا نیز با نرخهای 1.55 و 1.63 محاسبه شد.

نرخ تبدیل یورو به دلار کانادا و تبدیل دلار کانادا به یورو نیز به ترتیب 1.42 و 1.46 اعلام گردید.

قیمت دلار آمریکا امروز در صرافی 43103 تومان شد

صبح امروز به وقت تهران و با شروع به کار بازار متشکل ارزی، نرخ دلار صرافی‌ها 43103 تومان و قیمت یورو 46833 تومان اعلام شد.

خلاصه نوسانات امروز نرخ دلار کانادا در تورنتو

ساعت 10:00 صبح: نرخ خرید دلار کانادا : 33,700 – نرخ فروش (بدون کارتخوان) 34,300 – نرخ فروش دلار کانادا (چک) 34,300 تومان.

ساعت 10:50 صبح: نرخ خرید دلار کانادا : 33,700 – نرخ فروش (بدون کارتخوان) 34,450 – نرخ فروش دلار کانادا (چک) 34,450 تومان.

ساعت 11:00 صبح: نرخ خرید دلار کانادا : 33,700 – نرخ فروش (بدون کارتخوان) 34,700 – نرخ فروش دلار کانادا (چک) 34,700 تومان.

ساعت 11:23 صبح: نرخ خرید دلار کانادا : 33,700 – نرخ فروش (بدون کارتخوان) 34,600 – نرخ فروش دلار کانادا (چک) 34,600 تومان.

ساعت 11:23 صبح: نرخ خرید دلار کانادا : 33,700 – نرخ فروش (بدون کارتخوان) 34,800 – نرخ فروش دلار کانادا (چک) 38,600 تومان.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا