ورزشی

جواد نکونام – مهدی رحمتی؛ ۱۱ سال بعد از هیاهوی استقلال و تیم ملی

آفتاب‌‌نیوز :

هیاهوی دربی فروکش کرده و حالا استقلال و پرسپولیس باید در ادامه پیکار‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خودشان بروند. تکلیف پرسپولیس که مشخص است. شاگردان یحیی گل محمدی مهمان استقلال خوزستان هستند و حداقل روی کاغذ شانس زیادی برای پیروزی خواهند داشت، اما داستان استقلال کاملاً متفاوت است. آبی پوشان پایتخت باید به مصاف نساجی مازندران بروند. تیمی که اگرچه در لیگ برتر تاکنون نتایج خوبی نگرفته، اما قطعاً وجود مهدی رحمتی روی نیمکت نساجی حساسیت‌ها و البته جذابیت‌های بازی را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد. مردی که ماجرا‌های خاصی هم با جواد نکونام طی سالیان اخیر داشته است.

افتخارات فراوان

رحمتی و نکونام در مقام بازیکن تیم ملی همراه با یکدیگر افتخارات زیادی کسب کرده‌اند. آن‌ها در تیمی که قهرمان بازی‌های آسیایی بوسان ۲۰۰۲ شد حضور داشتند و به اتفاق هم مقام سوم جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ را هم کسب کردند. حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ نیز از دیگر تورنمنت‌هایی است که سرمربیان استقلال و نساجی همراه با یکدیگر در آن حاضر بودند. البته اگر مهدی رحمتی به فاصله دو ماه مانده تا جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان مصدوم نمی‌شد، به احتمال بسیار زیاد آنجا نیز همراه با جواد نکونام حاضر بود.

از قهرمانی لیگ تا نیمه نهایی آسیا

حضور همزمان جواد نکونام و سید مهدی رحمتی در استقلال نیز خاطرات خوشی برای هواداران این تیم به ارمغان آورد. آن‌ها در کنار سایر بازیکنان استقلال قهرمانی در دوازدهمین دوره پیکار‌های لیگ برتر را جشن گرفتند و اگر دچار بدشانسی نمی‌شدند، احتمال داشت در همان فصل به فینال جام حذفی هم برسند. استقلال پاییز سال ۱۳۹۲ در حالی تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیشروی کرد که مهدی رحمتی و جواد نکونام جزو موثرترین ارکان این تیم بودند. 

شکست ناپذیری در دربی

جواد نکونام و مهدی رحمتی طی دورانی که همراه با یکدیگر در استقلال حضور داشتند، هرگز رنگ شکست در دربی پایتخت مقابل پرسپولیس را ندیدند و این مسئله را هم می‌توان جزو نکات مثبت دوره حضور همزمانشان در جمع آبی‌پوشان پایتخت قلمداد کرد.

داستان کاپیتانی

هرچند جواد نکونام و مهدی رحمتی بار‌ها در مصاحبه‌های خودشان تاکید کرده‌اند با یکدیگر مشکلی ندارند و رفیق هستند، اما ماجرا‌هایی که ۱۱ سال قبل به وقوع پیوست، همچنان به برخی شایعات دامن می‌زند. نکونام تابستان سال ۱۳۹۱ به استقلال پیوست و در آن زمان مهدی رحمتی کاپیتان آبی‌ها محسوب می‌شد، ولی شایعاتی پیرامون بازوبند کاپیتانی بر سر زبان‌ها افتاد و ماجرا‌هایی به وقوع پیوست که. از طرف دیگر مهدی رحمتی پس از شکست خانگی تیم ملی مقابل ازبکستان در پاییز سال ۱۳۹۱ مدعی خداحافظی از تیم ملی شد و همان زمان این شایعه مطرح گردید که رابطه او و جواد نکونام شکرآب شده است. ادعایی که البته هر دو نفر همچنان آن را تکذیب می‌کنند، ولی مصاحبه‌ای که رحمتی زمستان سال ۹۱ در برنامه ۹۰ انجام داد، در زمان خودش بسیار خبرساز شد.

سرمربی کنونی نساجی در پاسخ به یکی از سوالات عادل فردوسی‌پور پیرامون صحبت کردن با کارلوس کیروش به صورت مستقیم، تصریح کرد: “آقای کیروش همسایه ماست و گاهی همدیگر را می‌بینیم، اما من بلد نیستم با او اسپانیایی صحبت کنم! “هرچند مهدی رحمتی چند بار در مصاحبه‌هایش تاکید کرده که منظورش از بیان آن حرف به هیچ عنوان جواد نکونام نبود، ولی قضیه در دوره خودش سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت.

حالا کاپیتان‌های اسبق استقلال و تیم ملی در ورزشگاه آزادی باید تیم‌های خودشان را به مصاف یکدیگر بفرستند. دیداری که نتیجه آن برای هر دو نفر فوق العاده حائز اهمیت است. نکونام می‌خواهد نوار سه تساوی متوالی را پاره کند و رحمتی نیز می‌خواهد از فرصت امتیاز گرفتن مقابل استقلال برای خروج از بحران نتیجه‌گیری به بهترین شکل بهره‌مند شود.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا