برترین های کسب و کارحوادث

بهترین شرکت بیمه عمر از نظر بیمه مرکزی

عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه عمر

مفهوم بهترین بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی انفرادی برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال بعضی از افراد با خرید بیمه عمر فقط به دنبال دریافت سود و داشتن یک سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند و برای برخی دیگر از افراد استفاده از پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای در این ‌‌‌‌بیمه‌نامه اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل نمی‌توان یک گزینه قطعی را به عنوان بهترین بیمه عمر معرفی کرد و باید عوامل بسیاری را در انتخاب این ‌‌‌‌بیمه‌نامه در نظر گرفت.

عواملی مثل میزان پوشش‌های ارائه‌شده و سقف پرداختی هرکدام از آن‌ها، سهولت در دریافت هزینه‌ها در زمان نیاز توسط ‌‌‌‌بیمه‌گذار، کامل بودن پوشش‌‌های بیمه‌ای، بالا بودن میزان سود قطعی پرداختی، میزان توانگری مالی شرکت بیمه و…. در ادامه قصد داریم با بررسی دقیق این عوامل شما را در انتخاب بهترین بیمه عمر راهنمایی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر برای خرید این بیمه اقدام کنید.

بهترین بیمه عمر از نظر میزان سوددهی

همان‌طور که گفتیم یکی از اهداف خرید بیمه عمر برای بسیاری از افراد، داشتن یک سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور می‌باشد. سود بیمه عمر به دو دسته سود تضمینی و سود مشارکت در منافع تقسیم می‌شود. سود تضمینی همان سودی است که توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود و همه شرکت‌‌های بیمه موظف به ارائه آن هستند که بر اساس آخرین اعلام بیمه مرکزی، سود تضمینی بیمه عمر در دو سال اول قرارداد 16 درصد، در دو سال دوم 13 درصد و در سال‌های بعد 10 درصد است.

برخلاف سود تضمینی، سود مشارکت در منافع در شرکت‌‌های مختلف بیمه متفاوت است و مقدار آن به نحوه سرمایه‌گذاری شرکت‌‌های بیمه با استفاده از حق‌بیمه‌‌های دریافتی بستگی دارد. سود مشارکت در منافع برای سال‌‌های آینده قابل پیش‌بینی نیست اما می‌توان بر اساس میزان سود سال‌‌های گذشته، سود سال آینده را حدس زد.

با توجه به مطالب فوق اگر قصد شما از خرید بیمه عمر، تشکیل یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، بهتر است به روند سوددهی شرکت‌‌های بیمه در سال‌‌های اخیر توجه کنید. در جدول زیر سود قطعی شرکت‌‌های بیمه در 5 سال گذشته بررسی و مقایسه شده است. باید بدانید که سود قطعی، مجموع سود تضمینی و سود مشارکت در منافع است که هر ساله توسط هر شرکت بیمه اعلام می‌شود.

شرکت بیمه 1392 1393 1394 1395 1396 1397
بیمه سامان (صندوق رشد 1) 27 23.5 23.5 25 30
بیمه پاسارگاد 20 22 20 19 18 18.7
بیمه پارسیان 24 23 20.1 23 18 19
بیمه مان (بیمه ایران) 24.9 24 21 اعلام نشده اعلام نشده
بیمه ما 27.1 27.5 27 24.4 19.6 22.5
بیمه کارآفرین 21 22 18 16 17.7 20
بیمه خاورمیانه 21 24

بهترین بیمه عمر از نظر ارائه پوشش‌‌های بیمه‌ای

یکی از مزیت‌‌های مهم بیمه عمر، پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای آن است. پوشش‌‌های این بیمه را می‌توان به دو دسته پوشش‌‌های اصلی و اضافی تقسیم‌بندی کرد. پوشش‌‌های اصلی که توسط همه شرکت‌‌های بیمه ارائه می‌شود، شامل پوشش فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه می‌باشد. این پوشش‌ها به این معنی است که در صورت فوت ‌‌‌‌بیمه‌گذار به صورت طبیعی یا در اثر حادثه، شرکت بیمه موظف است که بر اساس شرایط ‌‌‌‌بیمه‌نامه، به بازماندگان او غرامت پرداخت کند.

پوشش‌‌های اضافی بیمه عمر که ممکن است در شرکت‌‌های بیمه متفاوت باشد، شامل موارد زیر است:

  • پوشش بیماری‌های خاص (انواع سرطان، پیوند اعضا، سکته قلبی، سکته مغزی و عمل قلب)
  • پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی
  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی
  • پوشش درمان تکمیلی و…

اگر می‌خواهید یک بیمه عمر کامل داشته باشید تا در زمان حیات از آن به شکل بهتری استفاده کنید، بهتر است به پوشش‌‌های اضافی ارائه شده توسط هر شرکت و سقف تعهدات این پوشش‌ها توجه داشته باشید. در جدول مقایسه بیمه‌‌های عمر که در مطالب پایین ارائه شده است، می‌توانید با مقایسه پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای در شرکت‌‌های مختلف، بهترین بیمه عمر را انتخاب کنید.

بهترین بیمه عمر از نظر سطح توانگری مالی شرکت‌‌های بیمه

یکی از معیارهای مهمی که می‌توان از طریق آن یک شرکت بیمه خوب را شناسایی کرد، سطح توانگری مالی آن شرکت است. سطح توانگری مالی هر ساله توسط بیمه مرکزی بررسی و اعلام می‌شود و نشان دهنده این است که هر شرکت بیمه برای جبران خسارت و انجام تعهدات خود چه میزان توان مالی دارد. هر چه توانگری مالی یک شرکت بیمه در سطح بهتری باشد، آن شرکت قابل اعتمادتر است و در زمان بروز خسارت بهتر عمل خواهد کرد. توانگری مالی اعلام شده توسط بیمه مرکزی 5 سطح دارد که توانگری سطح یک، بهترین و توانگری سطح پنج ضعیف‌ترین آن است.

در جدول زیر جدیدترین آمار از توانگری مالی شرکت‌‌های بیمه در سال 99 قابل مشاهده‌ است و شما می‌توانید برای انتخاب بهترین بیمه عمر شرکت بیمه‌‌‌‌ای را انتخاب کنید که سطح توانگری مالی بالایی داشته باشد.

نام شرکت سطح توانگری
بیمه سامان یک
بیمه پاسارگاد یک
بیمه دانا یک
بیمه آسیا یک
بیمه البرز یک
بیمه پارسیان یک
بیمه معلم دو
بیمه ایران دو
بیمه کارآفرین یک
بیمه ملت یک
بیمه ما یک
بیمه خاورمیانه یک

 بهترین بیمه عمر از نظر تعداد شعب

تعداد بالای شعب و مراکز پرداخت خسارت یک شرکت بیمه، دسترسی به آن شرکت در زمان نیاز و جبران خسارات و طی کردن مراحل اداری را سرعت می‌بخشد و با سهولت روبه رو می‌کند. به همین دلیل تعداد شعب زیاد و به نوعی شناخته شدن شرکت بیمهای که برای خرید بیمه عمر انتخاب می‌کنید یکی از مواردی است که باید در نظر بگیرید.

بهترین بیمه عمر از نظر بیمه مرکزی

در سالنامه آماری که هر ساله توسط بیمه مرکزی ارائه می‌شود، اطلاعات مفیدی در مورد شرکت‌‌های بیمه منتشر می‌گردد که می‌توان بر اساس این اطلاعات تصمیم بهتری برای خرید بیمه گرفت. یکی از موارد قابل توجه در این سالنامه، تعداد شعب و نمایندگان بیمه عمر هر شرکت بیمه است. هر چه این تعداد بیشتر باشد دسترسی به خدمات بیمه‌‌‌‌ای سریع‌‌‌‌‌تر و راحت‌‌‌‌‌تر انجام می‌شود و شرکت بیمه موردنظر خدمات رسانی بهتری خواهد داشت.

در جدول زیر تعداد شعب و نمایندگان بیمه عمر شرکت‌‌های مختلف بیمه را مشاهده می‌کنید.

شرکت بیمه تعداد نمایندگان بیمه عمر تعداد شعب
بیمه ایران 1684 209
بیمه پاسارگاد 19417 83
بیمه پارسیان 256 66
بیمه سامان 179 29
بیمه آسیا 389 100
بیمه کارآفرین 251 55
بیمه دانا 293 76
بیمه ملت 889 8
بیمه البرز 48 56
بیمه معلم 605 60
بیمه ما 891 44
بیمه خاورمیانه 527 1

همچنین یکی دیگر از معیارهای انتخاب بهترین بیمه عمر بر اساس آمار بیمه مرکزی، میزان فروش یا تعداد ‌‌‌‌بیمه‌نامه‌‌های عمر صادر شده در هر شرکت بیمه است. بالا بودن میزان فروش هر شرکت می‌تواند نشان دهنده موفقیت آن در زمینه ارائه بیمه عمر و جذب مشتری باشد. همان طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، تعداد کل بیمه‌نامه‌های عمر صادر شده، 2,124,267 عدد در سال 97 می‌باشد که بیمه پاسارگاد با صدور 1,034,132 بیمه‌نامه بیمه عمر، رتبه اول در فروش این بیمه را بین شرکت‌های دیگر کسب کرده است.

شرکت بیمه تعداد بیمه نامه های عمر صادر شده در سال 97
بیمه پاسارگاد  1,034,132
بیمه ایران 348,734
بیمه ملت 107,140
بیمه کوثر 101,841
بیمه معلم 76,931
بیمه سامان 61,631
بیمه کارآفرین 44,666
بیمه دانا 49,668
بیمه پارسیان 33,031
بیمه البرز  27,800
بیمه ما 39,922
بیمه نوین  30,297
بیمه سرمد 19,659
بیمه سینا 29,635
بیمه رازی  14,255
بیمه دی  5,698
بیمه آرمان  1,876
بیمه تعاون  6,929
بیمه میهن 2,757
بیمه خاورمیانه

بهترین بیمه عمر از نظر مردم

یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغات شرکت‌های بیمه، استفاده از تاثیرگذارترین شکل تبلیغ یعنی تبلیغات دهان به دهان است. این به این معنی است که شرکت‌های بیمه با ارائه خدمات بهتر تلاش می‌کنند تا نظر مردم و مشتری‌ها را به خود جلب کنند تا سطح رضایت بالای بیمه گذاران به عنوان تبلیغی کم هزینه اما موثر برای آن‌ها باشد. سطح رضایت بیمه گذاران از بیمه ها هر ساله از طریق سازمان بیمه مرکزی ثبت می‌شود و به صورت گزارش سالانه ارائه می‌شود. بررسی این گزارش اطلاعات دقیقی برای پیدا کردن بهترین بیمه عمر از نظر مردم در اختیار شما می‌گذارد. اطلاعات موجود در سایت هم آمار تکمیلی مفیدی برای تصمم گیری بهتر در این زمینه ارائه می‌کند.

 بهترین بیمه عمر برای کودکان

کودکان با ارزش‌ترین دارایی هر والدینی است که از دوران خردسالی به فکر سرمایه گذاری برای آینده آن‌ها هستند. خرید بیمه عمر برای آن‌ها یکی از رایج‌ترین راه‌های تامین سرمایه آینده آن‌ها است. بیمه‌های عمر مخصوص به کودکان به خاطر سن پایین آن‌ها شرایط خاصی دارند، بنابر این باید خدمات و شرایط هر شرکت ارائه دهنده این بیمه نامه را جداگانه بررسی و با دیگر شرکت‌های بیمه مقایسه شود. به عنوان مثال شرکت بیمه ما خدمات را از بعد از 1 سالگی ارائه می‌دهد. اما برای استفاده از برخی از پوشش‌ها کودک باید حتما بالای 18 سال و شاغل باشد.

 بهترین بیمه عمر برای بازنشستگی

بیمه بازنشستگی و مستمری یکی از انواع بیمه عمر است. این بیمه نام به فرد بیمه گذار این امکان را می‌دهد که با پرداخت مبلغ مشخصی در یک بازه زمانی توافق شده، پس از پایان مدت زمان مشخص، برای دریافت سرمایه خود به صورت مستمری درخواست دهد. یکی از مهم‌ترین عوملی که نشانگر یک بیمه عمر بازنشستگی خوب است مدت زمان پرداخت مستمری است. در این میان دو شرکت بیمه سامان و خاورمیانه با اختصاص دادن طرح‌های جامع و متنوع به همراه پوشش‌های بیمه‌ای مختلف در پایان اعتبار بیمه نامه امکان پرداخت مستمری به ترتیب برای 15 سال و به طور مادام العمر را فراهم می‌کنند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا