بین الملل

تصاویر بالگرد نظامی منهدم شده رژیم صهیونیستی در نزدیکی غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه، 14 اکتبر) در هشتمین روز عملیات «طوفان الاقصی» علیه این رژیم اعتراف کردند که مقاومت در نخستین روز این عملیات، یک بالگرد نظامی صهیونیستی را منهدم کرده است. 

رسانه‌های صهیونیستی، امروز، تصویری از این بالگرد که حامل ۵۰ افسر و سرباز اسرائیلی بود را منتشر کردند و مدعی شدند که در نخستین روز عملیات این بالگرد هدف نیروهای مقاومت قرار گرفته است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر کرد و مدعی شد، صبح شنبه هفته پیش (۷ اکتبر)، کمی پیش از حمله حماس، یک فروند بالگرد «یسعور» با تعدادی چترباز وارد منطقه‌ای در نزدیکی غزه شد که به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در کیبوتس شد. نیروهای قسام پس از نفوذ به کیبوتس، رزمندگان فلسطینی، با موشک هدایت شونده این بالگرد را هدف قرار دادند که منجر به انهدام کامل آن شد.

کانال تلویزیونی رژیم صهیونیستی هیچ جزئیاتی درباره سرنوشت نظامیان صهیونیستی که در این بالگرد بودند، ارائه نکرد. 

 

 

بالگرد یسعور نامی است که صهیونیست‌ها روی بالگردهای سی‌اچ۵۳ ارتش اشغالگر گذاشته‌اند.  

برخی تحلیلگران نظامی در خصوص صحت منهدم شدن این بالگرد نظامی اسرائیلی در روز نخست عملیات طوفان الاقصی ابراز تردید می‌کنند زیرا در تصاویر نیروهای مقاومت در نخستین روز عملیات، چنین بالگردی دیده نشده و احتمال این‌که، بالگرد مذکور در روز دیگری هدف مقاومت قرار گرفته شده باشد یا حتی به دلیل نقص فنی، سقوط کرده باشد، همچنان وجود دارد. 

شاخه نظامی جنبش حماس، ۱۵ مهرماه جاری (۷ اکتبر ۲۰۲۳)، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه در جنوب فلسطین علیه مواضع صهیونیست‌ها آغاز کرد و علاوه بر شلیک هزاران راکت به سوی اراضی اشغالی، اقدام به نفوذ زمینی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین و به اسارت گرفتن شماری از صهیونیست‌ها کرد. رژیم صهیونیستی نیز این‌بار علاوه بر بمباران‌ کور مناطق مختلف در نوار غزه در پاسخ به شکست مفتضحانه‌ای که خورده بود، تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا از این راه بتواند، مقاومت را به توقف عملیات طوفان الاقصی سوق دهد. 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا