استان ها

عمل موفقیت‌آمیز خارج کردن قیچی از جمجمه پسر بچه بستکی

به گزارش دانا نیوز، امروز (بیستم اسفندماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمل جراحی و خارج‌سازی قیچی از جمجمه کودک ۸ ساله بستکی در مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با موفقیت انجام شد و در حال حاضر بیمار در بخش داخلی مغز و اعصاب تحت مداوا و بستری است.

وی، با بیان اینکه این عمل حدود یک ساعت به طول انجامید، افزود: طبق معاینه اولیه وبررسی معلوم شد که هنگام نزاع و دعوای دو برادر و پرتاب کیف مادر خود به سمت همدیگر قیچی ابرو و آرایشی مادر از کیف خارج و بر جمجمه مرساد ۸ ساله فرو رفته است که پس از انتقال کودک توسط والدین به بیمارستان بستک به بندرعباس اعزام شد.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات گفت: قیچی از جمجمه بیمار عبور و به فضای اینتراک کرانیال رسیده وتابل جمجمه را سوراخ کرده وبه سینوس‌های وریدی اصلی نزدیک شده بود.

آرمین عظیمی افزود: برای بررسی آسیب وریدی شریانی برای بیمار سی تی آنژیوگرافی انجام شد و بعد از اطمینان از آن در اتاق عمل در پوزیشن پرول ابتدا انستیزیون داده، پوست بیمار باز و در اطراف جسم خارجی یک قسمت از جمجمه فرز کرانیوکتومی شده ومقداری از استخوان جمجمه برداشته شد تا بتوان قیچی را از جمجمه خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه این جسم خارجی به اندازه ٢ سانت داخل جمجمه شده بود گفت: خوشبختانه قیچی وارد مغز نگردیده وآسیب جدی وارد نشده بود.

46

دکمه بازگشت به بالا