ورزشی

دانشگاهی که همه گرایش‌های رشته برق را داراست

گزارش آنا از بیست و یک سالگی دانشگاه آزاد مهریز؛

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز به عنوان تنها واحد دانشگاهی که تمام گرایش‌های رشته برق را داراست، اکنون با ۳۰ رشته تحصیلی در حال فعالیت علمی آموزشی است.

خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز هشتم اردیبهشت‌ ۱۳۸۱ راه‌اندازی و با حضور سیدجعفر حسینچی معاون وقت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گشایش یافت.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز در ابتدای راه‌اندازی مسیر خود را فقط با یک رشته (کارشناسی برق) و با ۳۵ دانشجو آغاز کرد و اکنون دارای ۳۰ رشته، ۲۰۰ دانشجو، ۱۶ عضو هیئت علمی، ۴۵ استاد حق‌التدریس و ۱۵ کارمند است.

یکی از بزرگ‌ترین افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز آن است که بین دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی کشور تنها واحدی است که تمام گرایش‌های رشته برق را دارد.

وجود امکانات آموزشی جدید، استادان برجسته و سرآمد در رشته‌های مختلف به این دانشگاه این امکان را داده تا از لحاظ کیفی همتراز و در برخی موارد جلوتر از سایر واحد‌های منطقه گام بردارد.

تولد بیست و یک سالگی دانشگاه آزاد اسلامی مهریز با سال‌ها بالندگی علمی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز با تلاش‌های مستمر و دلسوزانه رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز و مساعدت مسئولان تیر ۱۳۸۸ از مرکز به واحد دانشگاهی تغییر وضعیت داد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز در کنار ارتقای سطح آموزشی دانشجویان به مسائل فرهنگی و اعتقادی دانشجویان توجه کافی دارد و با برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات متعدد، اردو‌های جهادی و راهیان نور، برگزاری نماز جماعت و شرکت در مناسبت‌های ملی و مذهبی علاوه بر ادای دین سطح بینش فرهنگی و اعتقادی آنان را ارتقا بخشد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز از آبان ۱۳۹۳ افتخار میزبانی دو شهید گمنام را دارد که در مناسبت‌ها و اعیاد مختلف فعالیت‌های فرهنگی زیادی در کنار قبور شهدا انجام می‌شود.

تولد بیست و یک سالگی دانشگاه آزاد اسلامی مهریز با سال‌ها بالندگی علمی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز با فراهم کردن تمام امکانات آموزشی و داشتن آزمایشگاه‌های مجهز برای دانشجویان، عرصه‌های جدید از پیشرفت و توسعه را تجربه می‌کند و در آینده با افزایش رشته‌های دانشگاهی جهش خیره‌کننده‌ای را در سطح منطقه خواهد داشت و می‌رود تا گام‌های بلندی به سوی آینده‌ای روشن و پرافتخار بردارد.

تولد بیست و یک سالگی دانشگاه آزاد اسلامی مهریز با سال‌ها بالندگی علمی

واحد مهریز از بدو راه‌اندازی تاکنون ۴ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموخته در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را به جامعه اسلامی تقدیم کرده است.

راه‌اندازی سما

سمای دخترانه و پسرانه مهریز از سال ۱۳۹۷ با حضور ۶۰۰ دانش‌آموز در مقاطع پیش‌دبستانی، دوره دبستان، دوره اول دبیرستان همراه با ایجاد آزمایشگاه و برنامه‌های جانبی ایجاد شده است.

تولد بیست و یک سالگی دانشگاه آزاد اسلامی مهریز با سال‌ها بالندگی علمی

برگزاری نخستین همایش سراسری بسیج خواهران مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه استان یزد به نام شقایق‌های شکسته در سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، برگزاری نخستین یادواره سراسری شهدای دانشجو به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، همایش وحدت و حوزه دانشگاه، چاپ مقاله امین درویشی متولی در همایش مهندسین برق ایران (مازندران ۱۳۸۷)، کسب مقام‌های قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی مسابقات کشتی استان یزد، کسب مقام سومی مسابقات فوتسال استان یزد، کسب مقام دوم مسابقات کاراته منطقه ۴، کسب مقام‌های اول و سوم در نمایشگاه فرهنگی و هنری منطقه ۴ در رشته‌های معرق و خوشنویسی در دو سال متوالی، برگزاری بیش از ۲۰ اردو‌های علمی و فرهنگی تفریحی برای دانشجویان و کارکنان مجموعه، برگزاری مراسم مذهبی در سطح شهرستان مهریز با حضور سخنرانان و مداحان کشوری، برگزاری همایش‌ها در مناسبت‌های مختلف مذهبی، علمی و…، کسب مدال برنز جهانی و مدال طلای مسابقات کاراته کشوری در بخش انفرادی، ارائه مقاله در کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های هوشمند در کشور مالزی توسط اعضای هیئت علمی گوشه‌ای از عملکرد و افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی مهریز است.

دانشکده فنی و مهندسی (برق، کامپیوتر و عمران)، دانشکده علوم انسانی (حسابداری، مدیریت و علوم ورزشی)، آزمایشگاه برق و الکترونیک سه باب به مساحت ۱۶۵ متر مربع، یک سالن بدنسازی با امکانات به مساحت ۴۵۰ متر مربع، سایت کامپیوتر سه باب به مساحت ۱۶۵ متر مربع و کتابخانه به مساحت ۱۶۰ متر مربع مشتمل بر ۱۷ هزار و ۶۴ جلد کتاب در ۵ هزار و ۶۷ عنوان و تعداد ۸۵۶ پایان‌نامه کارشناسی ارشد از امکانات واحد مهریز هستند.

انتهای پیام/

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا