اقتصادی

اعلام تخلف برای عدم برگشت جاماندگان از یارانه

سالها از درخواست بازماندگان برای دریافت یارانه می گذرد و قانون بودجه امسال اعلام کرده است که هیچ اقدامی انجام نشده است زیرا هنوز اجباری برای تأیید دریافت کنندگان و ثبت نام مجدد متقاضیان آسیب پذیر اجرا نشده است. آیا روند پرداخت یارانه ها منجر به بازنگری می شود ، به ویژه در گذشته اخیر که بندهای مربوط به هدف اغلب رعایت نمی شوند؟

در سال های اخیر بحث های زیادی در مورد یارانه ها مطرح شده است اما هیچ اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است. در سال 2014 ، دولت تصمیم به ثبت نام مجدد متقاضیان گرفت ، اما در یک روز به متقاضیان فرصت دریافت یارانه بر اساس رقم اول شماره مسکن ملی داده شد. به دلیل شرایط ثبت نام و مهلت تعیین شده ، برخی از خانواده ها نام خود را در لیست متقاضیان. آنها نمی توانند. از آن زمان ، تازه واردان یا خانواده هایی که به دنبال کمک هستند ، قادر به ثبت نام و ارائه لیست نیستند.

از سال 2015 ، قوانین بودجه دولت بارها خواستار ثبت مانده یارانه نقدی شده اند ، اما این نهایی نشده است. کمک های بلاعوض و تعاونی های هدف گذاری شده ، وزارت کار و رفاه اجتماعی موظف به ثبت و پرداخت کمک هزینه های زندگی و سایر مزایا به کلیه افراد واجد شرایط از جمله افراد تازه وارد و کسانی که هنوز ثبت نام نکرده اند ، می شود.

در قانون بودجه تأکید شده است که تأخیر در پرداخت نشدن ثبت نام و یارانه ها و همچنین کمک هزینه های زندگی و سایر یارانه ها تخلف محسوب شده و مسئولیت آن با همه مدیران مربوطه است.

این تعهد قانونی برای بار دوم به دولت اعطا شد و در بودجه سال 1399 لازم بود مانده مانده یارانه ثبت شود. اگرچه برخی اقداماتی که از نوامبر 2009 در دستور کار قرار گرفته است ، انجام شده است ، اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره نحوه ثبت مجدد یارانه وجود ندارد.

سال گذشته ، نمایندگان مجلس پیشنهاد کردند کسانی که نمی توانند یارانه دریافت کنند ، در صورت داشتن شرایط یارانه ، درخواست خود را ارائه دهند و تحت آزمایشات گسترده ای قرار بگیرند ، اما تاکنون گزارشی در مورد انطباق قانون بودجه از مقامات مربوطه دریافت نشده است.

در حال حاضر حدود 78 میلیون نفر در لیست یارانه ها هستند و هر ماه 45 هزار و 500 تن بودجه دریافت می كنند ، یعنی حدود 42000 میلیارد تن در سال و افراد با درآمد بالا مجبورند یارانه سبد را از لیست خارج كرده و نیازمندان را از لیست خارج كنند.

در چند سال اخیر ، حذف هر سه اصل درآمد یکی از ویژگیهای همیشگی بودجه بوده است ، اما جدی گرفته نشده است. این عملکرد در بودجه امسال حذف شده است.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا