علمی و پزشکی

یک روز دیگر بدون فوتی کرونا در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام کرد از دیروز تا امروز ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، هشت بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و پنج نفر از آن‌ها بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ یک از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست ندادند و مجموع جان باختگان این بیماری، در عدد ۱۴۶ هزار و ۳۰۴ نفر ثابت ماند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت خوشبختانه تا کنون هفت میلیون ۳۷۱ هزار و ۱۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. در حال حاضر ۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۶ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۲۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده و ۶۵ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۳۸۳ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۲۷۹ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۱۴ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۶۷۶ دُز رسیده است.

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا