بین الملل

سقوط یک هواپیمای خطوط هوایی روسیه در شمال افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز، سازمان هوانوردی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یک هواپیمای چارتر که عازم مسکو بود در شمال افغانستان سقوط کرد و در جریان این سانحه 4 خدمه جان سالم به در بردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» دو مقام استانی طالبان گفتند که چهار نفر از خدمه این پرواز نجات یافته‌ و ۲ مسافر دیگر جان باخته اند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی ارشد دولت طالبان گفت که خلبان این هواپیما از جمله این چهار نفر است که جان سالم به در برده است.

 

وی در بیانیه ای گفت:«تیم تحقیق به تلاش‌های خود برای جست‌وجو و کمک رسانی به افراد باقی مانده ادامه می‌دهد.»

نوع این هواپیما «داسو» و ساخت فرانسه اعلام شده است. ۲۵ دقیقه قبل از ناپدید شدن هواپیما از صفحه رادار، خلبان هشدار داده بود که سوخت رو به اتمام است و هواپیما سعی خواهد کرد در فرودگاهی در تاجیکستان فرود بیاید. خلبان سپس گزارش داد که ۲ موتور این هواپیما  از کار افتاده اند. مالک این هواپیما، یک شرکت کوچک روسی است.

وزارت هوانوردی افغانستان اعلام کرد مسیر برنامه ریزی شده این هواپیما شامل عبور از فضای هوایی افغانستان نبود و احتمالاً به دلیل مسائل فنی هواپیما از مسیر برنامه ریزی شده خود منحرف شده است.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا