علمی و پزشکی

مجوز راه‌اندازی نخستین پایگاه اورژانس دریایی شمال کشور صادر شد

دانا نیوز/مازندران رئیس مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ محمودآباد از دریافت مجوز تاسیس اولین مرکز فوریت های دریایی در محمودآباد در شمال کشور خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، راه اندازی اولین مرکز اورژانس دریایی در محمودآباد شمال کشور سال ها به تعویق افتاده و با تلاش رئیس اورژانس 115 این شهرستان اکنون در حال تحقق است. .

رئیس اورژانس 115 محمود آباد که این قول را داده بود، پیشتر علت غرق شدن در حاشیه شهر را نبود اورژانس برای امدادرسانی به موقع به حادثه دیدگان اعلام کرد. این شهر معتقد است که دارای 30 کیلومتر سواحل رایگان و قابل دسترسی است، مردم برای نجات جان گردشگران، مسافران و استفاده کنندگان از دریا نیاز به یک فوریت فوری دارند.

وی در آخرین گفت وگوی دانا نیوز با ولیلا فرزانه، نماینده مردم نور و محمودآباد در شورای اسلامی، مسئولیت اورژانس و شهرداری محمودآباد را بر عهده گرفت: ساختمان باید توسط شهرداری ساخته شود و نهادها در آنجا باشند. توسط اورژانس ارائه می شود.

سپس به سراغ محمود آباد شهردار محمود آباد رفتیم و وی در پاسخ به خبرنگار دانا نیوز گفت: جلسه ای با حضور رئیس مرکز پیشگیری و فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی مازندران تشکیل و صورت جلسه مکتوب می شود. سهم هر یک از آنها در یک دوره زمانی مشخص تعیین می شود، این باید ایجاد شود.

این مسئول مدیریت شهری افزود: شهرداری محمود آباد باید مکانی را برای اجرای پروژه آماده کند و مواد و تجهیزات لازم را در مرکز فوریت های پزشکی و پیشگیری از حوادث مازندران تامین کند.

البته بر اساس این گزارش؛ نظارت در هر بخش انجام شد و این بار با پیگیری رئیس مرکز فوریت های پزشکی 115 محمود آباد گفت: شهرداری تمام اقدامات اورژانسی را انجام داده و قایق تنها راه ورود بود. دلیل تاخیر در اجرای پروژه ای که هم اکنون در کشور در حال انجام است: ارزیابی.

حمیدرضا فرنیا گفت: منتظر نامه های بیشتری از اورژانس کشور هستیم. وی با بیان اینکه کار شهرستان انجام شده است، افزود: پس از تحویل این قایق، مونتاژ نهایی زمین و ساخت در شهرستان برگزار می شود.

مجوز راه اندازی این پایگاه اورژانس دریایی در محمودآباد داده شده است و می توانیم وارد عمل شویم، اما اصرار داریم که همه تجهیزات به خصوص قایق سالم باشد. به گفته رئیس مرکز فوریت های پزشکی 115 محمودآباد، قیمت این قایق 1.5 میلیارد تومان برآورد شده و منتظر مجوز اورژانس کشور هستیم، اورژانس مازندران نیز با نامگذاری این پروژه به نام محمودآباد موافقت کرد.

سارا اسماعیلی- خبرنگار دانا نیوز محمودآباد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا