حوادث

جزئیات قتل ناموسی دختر پاکستانی توسط والدین در ایتالیا

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس این پرونده، شبار عباس و نازیه شاهین پس از آنکه متوجه شده‌اند دخترشان در ایتالیا با یک پسر دوست شده، تصمیم گرفتند او را به اجبار به پاکستان بفرستند تا با کسی که مد نظر آنهاست ازدواج کند. 

ثمن عباس ۱۸ ساله، اما زیر بار فشار خانواده نمی‌رود و در نهایت مجبور می‌شود خانه پدری خود در شمال ایتالیا را ترک و به یک مرکز خدمات اجتماعی برود. ظاهرا خانواده این دختر پس از آنکه تصویری از او در حالی‌که در خیابانی در شهر بولونیا یک مرد پاکستانی الاصل را می‌بوسد، دیده‌اند، به شدت خشمگین شده‌اند. 

این دختر جوان در آوریل ۲۰۲۱ مفقود شده و در نهایت جسد او در نوامبر ۲۰۲۲ و پس از ۱۸ ماه پیدا شد. جسد این دختر پس از بررسی سوابق دندان‌پزشکی شناسایی شده و به گفته دادستان‌ها در اثر خفگی و شکستن استخوان گردن کشته شده است. 

شبار عباس، پدر ثمن در ماه اوت سال جاری در روستایی در شرق پاکستان دستگیر و به درخواست مقام‌های ایتالیایی به این کشور بازگردانده شد. عباس در طول دادگاه ادعای بیگناهی کرده و مدعی شده که او هم می‌خواهد بداند چه کسی دخترش را کشته است. مادر این دختر که گفته می‌شود در پاکستان مخفی شده، متواری است و هنوز دستگیر نشده است. 

عموی دختر نیز که در این جنایت نقش داشت، به ۱۴ سال زندان محکوم شده است. 

پس از ناپدید شدن سامان، والدین او بلافاصله ایتالیا را به مقصد پاکستان ترک کردند و عموی او هم به فرانسه رفت. عمو در نهایت در سال ۲۰۲۱ در پاریس بازداشت و پدرش هم در ۳۱ اوت سال جاری به مقام‌های ایتالیا تحویل داده شد. 

شبار عباس در دادگاه گفته بود که او و همسرش در شب قتل، دخترشان را تعقیب کرده بودند چرا که از اینکه او دیروقت می‌خواسته به جایی برود ناراضی بودند و می‌خواستند متوجه شوند او به کجا خواهد رفت. این قتل ناموسی در حالی در ایتالیا رخ داده که کشته شدن یک دختر جوان دیگر در ماه گذشته در ایتالیا توسط دوست پسر سابق، موجی از همدردی و اعتراضات را در خصوص خشونت علیه زنان در این کشور به همراه داشت. 

در مقابل در پاکستان هم قتل‌های ناموسی بسیار رایج است و مردان در مقابل هر رفتاری که آن‌را نافرمانی همسر یا دختر می‌دانند ممکن است دست به قتل آن‌ها بزنند. در پاکستان سالانه صد‌ها زن به این شیوه کشته می‌شوند. ماه گذشته یک زن ۱۸ ساله در ولسوالی دورافتاده کوهستان به دستور بزرگان قوم توسط پدر و عمویش به ضرب گلوله کشته شد. جان آن دختر تنها به این دلیل گرفته شد که عکسی از او در کنار یک مرد دیده شده بود.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا