علمی و پزشکیبرترین های کسب و کار

آیا درست کردن کاردستی برای فرزندان در افزایش خلاقیت و مهارت های آن ها تاثیر دارد؟

بسیاری از افراد اینگونه تصور می کنند که درست کردن کاردستی اعم از کاردستی با کاغذ به واسطه وسایلی چون چسب و قیچی یا کاردستی اوریگامی تنها در سرگرم کردن فرزندان موثر است ولی کافیست کمی نگاهمان نسبت به این موضوع دقیق تر باشد تا به فواید درست کردن کاردستی بپردازیم. هر کاردستی زیبا خود دارای فواید بیشماری است که در ادامه به بررسی برخی از آنها پرداخته ایم.

درست کردن کاردستی می تواند منجر به افزایش خلاقیت در فرزندان گردد چرا که برای قدرت تصور و خیال هیچ گونه محدودیتی وجود نداشته است و می توان به واسطه کاردستی و هنر بی حد و اندازه تصور کرد.

برای انجام کار دستی ها از ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می شود و شامل رنگ های متعددی می باشد البته در کاردستی اوریگامی از کاغذ استفاده می گردد و به نوعی مهارت افراد در چنین کاردستی بدون استفاده از ابزارهای همچون چسب و قیچی موجب می شود تا یک اثر دو بعدی یا سه بعدی زیبا را خلق کنند.

به بیانی ساده تر درست کردن کاردستی با کاغذ یا هر کار دستی دیگری به کودک این امکان را می دهد تا بتوانند دنیای پیرامون خود را بهتر بشناسد و اجزای جدیدتری را کشف کند و از درست کردن آن لذت ببرد. درست کردن یک موشک کاغذی یا ساخت تفنگ اسباب بازی می تواند ساعت ها کودک را مشغول نمایند و البته موجب شود تا کودک مشتاق ساختن کاردستی های دیگری گردد.

اگر شما هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص درست کردن کاردستی ندارید کافیست از آموزش ساخت کاردستی در نتران استفاده کنید که قطعاً به شما آموزش ساخت کاردستی به صورت صحیح را همراه با کلیپ و فیلم ارائه می‌دهد و شما پس از آن می توانید به ساخت تفنگ اسباب‌بازی یا موشک کاغذی یا هر کاردستی زیبا دیگری بپردازید.

ساخت کاردستی علاوه بر موارد فوق این امکان را به کودک می دهد تا هر آنچه که در اطراف اتفاق می‌افتد را به ما نشان بدهد. کودکان تمایل دارند تا برای انجام کارهای مختلف سهمی را برعهده بگیرند و زمانی که از مهارت طبیعی شان استفاده می نمایند یعنی آنها موفق بوده تا خودشان را اثبات کنند و به قول معروف خودشان را به دیگران نشان بدهند و در نهایت افزایش اعتماد به نفس آنها می‌تواند حتی در آینده برایشان بسیار مفید باشد و اثرات مثبتی در نحوه اندیشیدن و نظر آنها هم ایجاد گردد پس به راحتی نباید از کنار درست‌کردن‌کاردستی بگذریم.

افزایش حافظه و مهارت های تصمیم گیری با ساخت کاردستی

بهتر است برای اینکه فرزندان از فواید بی نظیر ساخت کاردستی کاغذی یا کاردستی اوریگامی و… بهره مند گردند به آن ها آموزش ساخت کاردستی به صورت صحیح را ارائه بدهید اگر هیچ اطلاعاتی در این رابطه ندارید حتما از نتران استفاده کنید.

البته در کنار آموزش انواع کاردستی همانند کاردستی با کاغذ  باید کاردستی با وسایل دور ریختنی راهم به کودکان بیاموزیم چرا که این نمونه کار دستی نیز به آن ها این نکته را می آموزد که از وسایل خود به صورت بهینه استفاده کنند و فرآیند بازیافت را نیز به نوعی به آنها آموزش می دهد.

حافظه با ساخت کاردستی افزایش می یابد؛ به این صورت که کودک در زمان ساخت کاردستی علاوه بر اینکه رنگهای جدید را یاد می‌گیرد و با شکل های متنوعی آشنا می شود بلکه می تواند مفاهیم جدید و الگوها را نیز به شیوه صحیح بیاموزد؛

برخی از کاردستی ها هم موجب می شوند تا کودک دقت بیشتری را در ساخت آن‌ها داشته باشد چرا که به طراحی های پیچیده بصری نیاز دارند و در کودکان منجر به افزایش عادت خوب نگاه کردن خواهد شد. یک کاردستی زیبا نظیر کاردستی اوریگامی که میتواند موشک کاغذی یا ساخت تفنگ اسباب بازی باشد در افزایش حافظه و خلاقیت کودکان موثر است.

علاوه بر آنچه که گفته شد افزایش مهارت های تصمیم گیری نیز با ساخت کاردستی امکان پذیر خواهد بود؛ کودکان با حل چالش های مختلف هنری میتوانند این مهارت را در خود تقویت کنند که تصمیم های صحیح و تاثیرگذاری داشته باشند و افزایش تصمیم گیری در کودک را نیز به همراه خواهد داشت.

قطعا کودکی که چنین مهارت های در او تقویت شده باشد و با این فرآیند ها در کودکی روبرو گردیده باشد در آینده نیز میتواند موفق تر عمل کند و راحت تر تصمیم های بهتری را بگیرد. در نظر داشته باشید که نتران میتواند با ارائه کلیپ و فیلم های آموزشی  بروز از جمله ساخت کاردستی به شما کمک کند تا به کودکان خود کاردستی های متنوعی را آموزش بدهید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا