اجتماعی

۱۴۲ جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برگزار شد

یکصد و چهل و دومین جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه امروز دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ به ریاست دادستان کل و با حضور اعضا تشکیل شد.

به گزارش دانا نیوز به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سید حسن مدرس اظهار کرد: از ویژگی های بارز این شهید والامقام می‌توان به فقاهت، مجاهدت، مدافع احکام اسلام و بصیرت بالای ایشان اشاره کرد که علاوه بر این ویژگی ها دارای وجهه دشمن شناسی و درک شرایط جامعه نیز بودند.

وی گفت: شهید مدرس در شرایط خفقان دوران رضاخانی، با شجاعت تمام به وظیفه خود که همانا عمل به امر به معروف و نهی از منکر بود عمل نمود و با منکر زمان یعنی حاکمیت فاسد رضاخان مبارزه کرده و تا پای شهادت بر این تکلیف الهی مقاومت نمود و توانست با ایثار جان خود و فداکاری راه را برای مبارزان راه آزادی و حقانیت هموار نماید.

دادستان کل کشور ادامه داد: مجاهدت‌های شهید مدرس در زمینه سازی بروز انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و در میان قشرهای مردم موثر بوده و در نهایت رضاخان یارای ایستادگی در مقابل عدالت‌جویی وی را نداشته و لذا دستور شهادت ایشان را صادر کرد.

 موحدی ادامه داد: از جمله آموزه های این شهید بزرگوار این است که  دین و سیاست را درهم آمیخت و در مقابل جریان استبداد و استعمار ایستاد. او بر دیانت اصرار کرده و هویت واقعی جامعه اسلامی را حفظ نمود.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) شیفته شخصیت شهید مدرس بوده و حتی گاهی پای درس او می‌نشسته است. ایشان معتقد بودند که باید شخصیت شهید مدرس بیش از پیش معرفی شود و در جایی نیز فرمودند: اینک که مدرس با سربلندی از بین ما رفته است بر ماست که ابعاد روحی و بینش سیاسی و اعتقادی او را بشناسیم و بشناسانیم.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز مجلس شورای اسلامی به نمایندگان مردم در مجلس گفت: انتظار داریم نمایندگان محترم با توجه به جایگاه بالای مجلس شورای اسلامی با شناسایی عوامل تورم و با وضع قوانین لازم و ریل گذاری مناسب دولت را در حل مشکلات اقتصادی کشور یاری نمایند.

موحدی همچنین بمناسبت ۱۲ آذر و سالروز تصویب قانون اساسی گفت: بنا به اذعان بسیاری از صاحبنظران داخلی و خارجی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قانون‌های اساسی در دنیا است و این برای نظام ما یک افتخار است.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی کشور ما بن‌بستی وجود ندارد گفت: به برکت اسلام و اهل بیت علیهم السلام فقهاء وحقوقدانان در سال‌های اول انقلاب این قانون قوی و بنیادین را تدوین و به رفراندوم گذاشتند و مردم با بصیرت و متدین نیز رای بسیار بالایی به این قانون دادند که این میزان رای و این میزان مشارکت و حمایت از یک قانون در دنیا کم نظیر است.

 موحدی ادامه داد: قانون اساسی ظرفیت بسیار بالایی در برطرف کردن مشکلات اقتصادی اقشار نیازمند و آسیب پذیر دارد.

دادستان کل کشور در پایان گفت: امیدوارم دولت‌مردان با کمک نمایندگان محترم مجلس و با اعتقاد به اینکه قادر به حل مشکلات کشور در همه سطوح هستند گام‌های استوارتر وبلندتری در این جهت برداشته تا ان‌شاءالله به زودی شاهد یک تحول و تعالی در بخش‌های مختلف کشور باشیم.

گفتنی است در این جلسه مصادیق مجرمانه مرتبط با جرائم و تخلفات انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعیین گردید.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا