فرهنگ و هنر

عاشقان امام حسین(ع) چگونه دشمن هدف امام می‌شوند؟

یک کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به وصیت امام حسین(ع) به برادر خود «إنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ»، گفت: حضرت می‌فرمایند «من اراده کردم نسبت به قشنگی و زشتی‌ها جامعه بی‌تفاوت نباشم»، در این روزا و شب‌های محرم که همه عزادار امام حسین(ع) هستیم باید فکر کنیم تا چه اندازه نسبت به زشتی‌ها و قشنگی‌ها جامعه خودمان احساس مسئولیت داریم.

به گزارش دانا نیوز، حجت‌الاسلام سیدجعفر حسینی – کارشناس مسائل مذهبی- در سلسله مباحث هدف قیام امام حسین(ع) با بیان اینکه مجلس، روضه و اشکی ارزشمند است که مقدمه پیوند ما با روحیات و آرمان‌ها امام حسین(ع) باشد، اظهار کرد: چقدر خوب است که جلساتی که می‌رویم و اشک‌هایی که می‌ریزیم هر روز فاصله ما با امام حسین(ع) را کمتر کند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها را نگاه می‌کنید که عاشق امام حسین(ع) بوده اما ناخواسته دشمن هدف امام هستند، امام حسین(ع) به هنگام خروج از مکه در وصیت خود به برادرش محمد بن حنفیه گفت «إنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ»، حضرت می‌فرمایند «من اراده کردم نسبت به قشنگی و زشتی‌ها جامعه بی‌تفاوت نباشم».

این کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: در این روزها و شب‌های محرم که همه عزادار امام حسین(ع) هستیم باید فکر کنیم تا چه اندازه نسبت به زشتی‌ها و قشنگی‌ها جامعه خودمان احساس مسئولیت داریم. در واقع روضه باید ما را با آرمان امام نزدیک کند.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ما خیلی ساده از کنار بیان نورانی امام در مورد کلمه «أُُریدُ / من اراده کردم» گذشته‌ایم، کارهای بزرگ اراده‌های بزرگ می‌خواهد و اگر کسی کاری بزرگ انجام داد رافت به دست می‌آورد.

وی  اظهار کرد: شهید مطهری در مورد وجود امام حسین(ع) بیان دارد که امام امر به معروف و نهی از منکر را در جهان اسلام بالا و رافت داد، این نکته قابل توجه‌ای‌ است و ما هم باید در این روزها و شب‌ها به امام خود اقتدا کنیم. باید اقتدای عملی کرده و کمی رنگ و بوی حضرت را به خود بگیرم و اهل بی‌تفاوتی نباشیم.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا