بین الملل

واکنش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت فرزندان هنیه

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به شهادت فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) واکنش نشان داد.

به گزارش دانا نیوز، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای هدف قرار دادن فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

براساس گزارش فلسطین الیوم، در این بیانیه همچنین آمده است این عملیات ناجوانمردانه بیانگر آن است که دشمن صهیونیستی در پی شکست میدانی در دستیابی به اهداف خود دچار سردرگمی شده و به دنبال آن است که تیرهای کینه‌توزانه خود را به سمت انتقام از فرزندان مجاهدین مقاومت و خانواده‌های آنها نشانه بگیرد.

در بیانیه مذکور آمده است دشمن صهیونیستی برای ارتکاب این جنایت روز اول عید سعید فطر را انتخاب کرد و این جنایت با هدف افزایش غم و اندوه در جان ملت فلسطین انجام شد. دشمن تصور می‌کند که با این اقدام، مقاومت را به سمت ناامیدی و تسلیم شدن سوق می‌دهد و از این طریق مقاومت امتیازاتی خواهد داد که دشمن برای تحقق آن در میدان عاجز است.

جنبش جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد هدف قرار دادن رهبران، فرماندهان، فرزندان و خانواده‌های رزمندگان مقاومت تنها باعث افزایش عزم و استواری ملت فلسطین و مقاومتِ آنها در پایبندی به حقوق مردم فلسطین تا شکست رژیم صهیونیستی خواهد شد. دشمن صهیونیستی محکوم به توقف جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین است.

این جنبش فلسطینی همچنین اعلام کرد آنچه رهبران مقاومت از خون خود، فرزندان و خانواده‌هایشان تقدیم می‌کنند تنها بخشی از جانفشانی‌های بزرگ ملت فلسطین است. مقاومت برای دفاع از فلسطینیان از فداکاری رهبران و فرزندانشان دریغ نمی‌کند.

پیشتر شبکه الجزیره گزارش داد در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت فرزندان و تعدادی از نوه‌هایش در حمله رژیم صهیونیستی گفت: خداوند را به خاطر این افتخاری که با شهادت سه فرزند و نوه‌هایم نصیب ما کرد، شکر می‌کنم.

هنیه در ادامه افزود: با این دردها و خون‌ها، ما برای ملت و مسأله فلسطین و امت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا